پروپوزال و طرح تفصیلی تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

پروپوزال و طرح تفصیلی تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

اعتبار برند
کیفیت درک شده برند
ارزش درک شده برند سبز
ابعاد ارزش ویژه برند سبز
عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز
تاثیر کیفیت درک شده بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز
پروپوزال ارزش ویژه برند سبز

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

 

 

 

 

 

چکیده

هدف اصلی این پژوهش، بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، تصویر برند سبز، ارزش درک شده برند سبز، اعتبار برند) براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران، 2013 می باشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از جنبه جمع آوری داده -ها از نوع توصیفی- علّی/ پیمایشی است.در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل مصرف-کنندگان محصولات الکترونیکی و الکتریکی کم مصرف در استان گیلان می باشد. بر این اساس، 384 نفر از مصرف کنندگان از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای در دسترس انتخاب شدند. 

 

جهت تجزیه  و  تحلیل داده  ها از تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و مدل-سازی معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته شده است. یافته  ها نشان می دهد که کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز و همچنین با اعتبار برند رابطه معناداری داشته امّا با ارزش درک شده برند سبز رابطه معناداری ندارد. همچنین نتایج نشان داد که اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز رابطه معناداری داشته اما با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری ندارد. ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز هم هر کدام با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری دارند. سرانجام نتایج درباره ی متغیرهای واسطه ای نشان داد که نقش واسطه ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده برند سبز پذیرفته می شود. امّا نقش واسطه  ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز پذیرفته نمی شود. همچنین به ترتیب نقش های واسطه  ای ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز بر رابطه بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز پذیرفته می شود.

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند سبز

کیفیت درک شده برند

اعتبار برند، تصویر برند سبز

ارزش درک شده برند سبز

مدل سازی معادلات ساختاری 

 

 

 

 

 مقدمه

در سال­های اخیر به دلیل حجم گسترده آلودگی­­های زیست­محیطی ناشی از تولیدات صنعتی، جامعه به­طور فزآینده­ای متوجه مسائل زیست­محیطی شده است (Rahbar, 2008). آلودگی­های زیست­محیطی كه در نتیجه تولیدات و مصارف انسانی پدید آمده، از جمله مسائلی هستند كه بارها توسط سازمان­­های فعّال در این زمینه به­عنوان تهدیدی برای بشر شناخته شده­اند (Cao, 2011, 4). در این راستا، محصولات الکترونیکی و الکتریکی به­ عنوان یک طبقه محصول در این بخش انتخاب شده­اند که به نحو بارزی به عنوان یکی از عاملین عمده آلودگی محیط طبیعی در نظر گرفته می­شوند و بنابراین با فشار الزامات سخت­گیرانه قانونی و تقاضای مداوم برای محصولات دوستدار محیطی بیشتر از مصرف­کنندگان نگران، روبرو هستند (Ng, Butt, Khong and Ong, 2013; Badgie, Samah Manaf and Muda, 2012).

 

در این میان، برخی از صنایع با به كارگیری اقداماتی، گام­های لازم را جهت كاهش اثرات نهایی كه بر محیط زیست می­تواند داشته باشد، برداشته­اند. از جمله این اقدامات، بازاریابی سبز یا محیط زیست دوستانه است، یعنی؛ توسعه زیست­محیطی و طبیعی فعالیت­های بازاریابی، با بكارگیری نقش مسئولیت­پذیری زیست­محیطی/ اجتماعی شركت­­ها به منظور توسعه پایدار (Cao, 2011, 4). در ادبیات پایدار، بازاریابی سبز[1] به عملکردها، سیاست­ها و آمیخته­­های بازاریابی اطلاق می­گردد که به طور مشخص به نگرانی­­هایی در باب محیط زیست طبیعی و ایجاد درآمد و فراهم نمودن نتایجی می­پردازد که اهداف فردی و سازمانی را برای یک محصول یا خط تولید، برآورده می­نماید (Constantinos Constantine and Neil, 2012).

در این سال­ها با افزایش انتقادات و اقدامات گروه­های دوستدار محیط زیست، افراد نسبت به محیط زیست خود، منابع پایان­­­پذیر و نحوه­­ی استفاده بهینه از آنها با توجه به نیازهای نسل­های آینده، آگاهی و دغدغه بیشتری پیدا کردند (Manrai, Manrai, Lascu and Ryans, 1997, 513). این دغدغه­های مصرف­كنندگان در برابر پاسخ­گویی زیست­محیطی كه با قوانین زیست­محیطی نیز هم راستا شده، تعداد روبه رشدی از شركت­­­ها را به منظور طراحی و ایجاد برنامه­های محیط زیست دوستانه تحت فشار قرار داده است. از این رو شركت­­ها باید تأثیرات منفی زیست­محیطی خود را در تولید، توزیع، تأمین مواد اولیه و مصرف انرژی به طرز قابل توجهی كاهش دهند، در غیر این صورت به وسیله قوانین و تقاضای سرسختانه مشتریان به عقب رانده خواهند شد (رعنایی کردشولی و یاری بوزنجانی، 1390، 166). همچنین مسأله حفظ محیط زیست باعث شده است که مصرف­کنندگان درباره محصولاتی که می­خرند، بازاندیشی کنند. امروزه بسیاری از مصرف­کنندگان این آمادگی را دارند که برای حمایت واقعی از محیط زیست برای محصولاتی که استاندارهای زیست­محیطی را رعایت می­کنند، مبلغ بیش­تری پرداخت کنند (Kotler and Armstrong, 2008, 583). بدین ترتیب شركت­­ها این فرصت را دارند كه عملكرد زیست محیطی­شان را بهبود بخشند و از تقاضاهای جدید مربوط به بازار سبز منتفع شوند (عباسی، عنایتی و رهبری، 1391، 36).

همان­طور که اوتمن (1992) ادعا می­کند، اگر شرکت­­ها بخواهند بازاریابی سبز را با موفقیت بکار گیرند، مفاهیم و ایده­­های زیست­محیطی آنها باید با همه جنبه­­های بازاریابی انسجام پیدا کند. در این راستا، توسعه مفهوم جاری بازاریابی و برند­سازی در قالب سبز، ضروری به­نظر می­رسد. اگر شرکت­­ها بتوانند محصولات و خدماتی را فراهم کنند که نیازهای زیست­محیطی مشتریان­شان را تأمین کند، مشتریان به این کالاها و خدمات علاقه بیشتری نشان خواهند داد. در ابتدای عصر زیست­محیطی، شرکت­ها باید به دنبال فرصت برای بهبود عملکرد زیست­محیطی محصولات خود باشند تا بتوانند ارزش ویژه برندشان را تقویت کنند (هادیزاده مقدم، جمالی کاپک و موسوی، ­1391، 32). مثلاً برندهای سبز، برچسب­­های سبز و تبلیغات محیطی به وسیله عرضه اطلاعات در مورد ویژگی­های محصولات سبز محیطی، احساسات مثبتی در گروه­های خاص هدف به وجود می­آورند و مصرف­کنندگان با دانستن این موضوع که یک محصول سبز است، هنگام استفاده آن احساس بهتری خواهند داشت، زیرا محصولات با برندهای طبیعی و برچسب گذاری­­های صحیح به علت تصویر کلی مثبتی که ایجاد می­کنند، از نظر بازرگانی موفق هستند و مصرف­کننده­­ها به خرید این محصولات تمایل پیدا می­کنند و وفاداری به برند افزایش می­یابد (Rahbar and Abdul Wahid, 2011, 80).

با اهمیت یافتن بازاریابی و گرایش­های سبز شرکت­­ها، خصوصاً نقش کلیدی آن در موفقیت شرکت­­ها، انجام تحقیقات مختلف برای تبیین روابط متغیرهای سبز و مطالعه در این زمینه، بیش از پیش، ضروری می- نماید. بر همین اساس، این پژوهش قصد دارد تا به تحلیل ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، اعتبار برند، تصویر برند سبز و ارزش برند سبز) بپردازد.

کیفیت درک شده برند به ­عنوان یکی از عوامل مهمی در نظر گرفته می­شود که بر تصمیم­گیری مشتری از طریق ارائه دلیل منطقی ترجیح یک برند بر برند دیگر، تأثیرگذار است (Aaker, 1991). علاوه بر این، کیفیت درک شده برند به­عنوان یک روش اکتشافی جهت تأثیرگذاری بر قضاوت مشتری در باب توانایی­­های آن به­منظور تحقق ویژگی­های دوستدار محیطی آن عمل می­کند (Ng, Butt, Khong and Ong, 2013). از آنجا که ارزش ویژه برند قوی­تر بر برندهایی غالب می­باشد که نشان­دهنده اعتبار برندی بیشتر است، لذا برند معتبرتر دربردارنده هزینه­­های ارزیابی پایین­تر بوده و با ریسک درک­ شده کمتری در ارتباط است. بنابراین آنها از طریق بسط ارزش­شان در ورای جنبه­­های کاربردی باعث ارتقای ارزش برند می­گردند (Erdem and Swait, 2004).

به عبارتی دیگر، اعتبار برند یک ستون مرکزی است که در حول آن یک شرکت می­تواند ارزش ویژه برند خود را ایجاد و مدیریت نماید (Erdem, Swait and Valenzuela, 2006). علاوه بر مفاهیم برند، در مباحث مربوط به مفاهیم برند سبز می­توان به تحقیقات چن (2010) و چن و چانگ (2012) اشاره نمود که این­طور متوجه شدند که تصویر برند سبز و ارزش درک شده برند سبز به عنوان عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند می­باشند (Ng, Butt, Khong and Ong, 2013). که ارزش ویژه برند سبز را چن (2010) به عنوان “مجموعه­ای از دارایی­­ها و بدهی­های برند در زمینه تعهدات سبز و نگرانی­های محیطی تعریف نمود که با نام، نماد و آرم برند در ارتباط است که می­تواند ارزش ارائه شده کالاها و خدمات دوستدار محیطی را افزایش و یا کاهش دهد”.

لذا با توجه با مطالب فوق، سؤال اصلی این تحقیق این است که آیا بین مفاهیم برند (کیفیت درک شده برند1و اعتبار برند[2] ) و مفاهیم برند سبز (تصویر برند سبز[3] ،  ارزش درک شده برند سبز[4] و ارزش ویژه برند سبز[5] ) رابطه وجود دارد؟

[1] Green Marketing

1 Brand Perceived Quality

[2] Brand Credibility

[3] Green Brand image

[4] Green Brand perceived value

[5] Green Brand equity

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اوّل : کلیّات تحقیق 

1-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….. 2

1-2- بیان مسأله…………………………………………………………………………………………………………………………. 3

1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق…………………………………………………………………………………………………… 5

1-4- چارچوب نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 6

1-5- مدل مفهومی……………………………………………………………………………………………………………………..11

1-6- جنبه نو آوری و جدید بودن تحقیق…………………………………………………………………………………….. 12

1-7- اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….. 12

1-8- سؤالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………… 12

1-9- فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. 13

1-10- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………….. 13

1-11- قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………. 15

 

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………… 73

3-2- روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………. 73

3-2-1- نوع پژوهش بر مبنای هدف…………………………………………………………………………………………… 73

3-2-2- نوع پژوهش از نظر ماهیت و روش………………………………………………………………………………… 73

3-3- روش  های گردآوری داده-ها……………………………………………………………………………………………….. 74

3-4- ابزار گردآوری داده -ها…………………………………………………………………………………………………………74

3- 5- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری داده-ها……………………………………………………………………………… 75

3-5-1- روایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-5-2- پایایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-6- جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………… 78

3-7- تعیین حجم نمونه و روش نمونه-گیری………………………………………………………………………………… 78

3-8- روش تجزیه و تحلیل داده-ها……………………………………………………………………………………………… 80

3-8-1- تحلیل عاملی تأییدی…………………………………………………………………………………………………….. 80

3-8-2- مدل سازی معادلات ساختاری………………………………………………………………………………………… 80

 

فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………. 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

(جدول 3-1) صفات کیفی و ارزش های عددی گزینه های پرسشنامه…………………………………………………75

(جدول 3-2) ترکیب سؤالات براساس متغیرهای تحقیق………………………………………………………………….75

(جدول 3-3) ضرایب آلفای کرونباخ برای هر یک از متغیرهای تحقیق………………………………………………77

(جدول 3-4) اطلاعات مربوط به نمونه-گیری………………………………………………………………………………….79

 

 

 

فهرست اشکال

(شکل 1-1) مدل مفهومی تحقیق براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران………………………………………………11

 

 

 

 

 

  • نقش امنیت اطلاعات در سازمان ها

    نقش امنیت اطلاعات در سازمان ها محیط ایمن در سازمان نقش امنیت اطلاعات در سازمان ها تعریف امنیت اطلاعات اهمیت امنیت اطلاعات برای یك سازمان امنیت اطلاعات در سازمان ها طی سالیان اخیر مزایای سرمایه گذاری در امنیت اطلاعات تاثیر…

  • علل و عوامل بروز مفاسد اداری و نقش قانون در جهت پیشگیری از آن

    علل و عوامل بروز مفاسد اداری و نقش قانون در جهت پیشگیری از آن دلایل بروز فساد اداری عوامل بروز فساد اداری علل بروز فساد اداری عوامل اقتصادی بروز فساد اداری عوامل بروز فساد اداری از دید اسلام روشهای پیشگیری…

  • پاورپوینت سياست تأمين اقتصادي فرد و نظام تأمين اجتماعي

    پاورپوینت سياست تأمين اقتصادي فرد و نظام تأمين اجتماعي کلمات کلیدی : پاورپوینت سياست تأمين اقتصادي فرد و نظام تأمين اجتماعي تعريف و مفهوم نظام تأمين اجتماعي هدف نظامهاي تأمين اجتماعي سياستها و نظام تأمين اجتماعي ابعاد نظامهاي تأمين اجتماعي…

  • بررسی سیستم گردش و ساماندهی کالا در انبار شرکتها

    بررسی سیستم گردش و ساماندهی کالا در انبار شرکتها سیستم انبار و خرید دانلود پروژه سیستم انبار و خرید دانلود پایان نامه سیستم انبار و خرید سیستم انبار ساماندهی کالا در انبار سیستم گردش کالا در انبار دانلود پروژه انبار…

  • طراحی بدنه ماشین های NC و CNC

    طراحی بدنه ماشین های NC و CNC سیستم كنترل سیستم اندازه دهی ماشین های NC و CNC سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina دانلود مقاله و تحقیق مکانیک فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق…

  • پروپوزال افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی

    پروپوزال افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی تدوین برنامه بازاریابی پروپوزال افزایش فروش پروپوزال تدوین برنامه بازاریابی پروپوزال افزایش فروش در شرکتها تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس امنیت شغلی 61 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس امنیت شغلی 61 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه احساس امنیت شغلی مبانی نظری احساس امنیت شغلی پیشینه تحقیق احساس امنیت شغلی پیشینه داخلی احساس امنیت شغلی پیشینه خارجی احساس امنیت شغلی…

  • تیم های نمونه گیری (نمونه برداری)

    تیم های نمونه گیری (نمونه برداری) تیم های نمونه گیری (نمونه برداری) رفتن به سایت اصلی نمونه مقاله قابلیت جامعه ما برای مقابله با حوادث بیولوژیکی، با فهم پاسخ دهندگان و رهبران ما از خطر و اجرای یک استراتژی، همراه…

  • پرسشنامه فردگرایی و جمع گرایی افقی و عمودی فرم کوتاه

    پرسشنامه فردگرایی و جمع گرایی افقی و عمودی فرم کوتاه کلمات کلیدی : مقیاس فردگرایی و جمع گرایی افقی و عمودی پرسشنامه فردگرایی و جمع گرایی افقی و عمودی دانلود پرسشنامه فردگرایی و جمع گرایی افقی و عمودی پرسشنامه خودسنجی…

  • پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ با نمره گذاری،خرده مقیاس ها، روایی و پایایی

    پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ با نمره گذاری،خرده مقیاس ها، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه رضايت زناشويي انريچ ابعاد رضایت زناشویی انریچ پرسشنامه رضايت زناشويي انريچ پرسشنامه رضایت زناشویی enrich 115 ماده ای پرسشنامه رضایت زناشویی enrich پرسشنامه رضایتمندی…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر قابلیت های یادگیری و نوآوری در کسب مزیت رقابتی و شهرت فروشگاههای زنجیره ای

    پرسشنامه بررسی تاثیر قابلیت های یادگیری و نوآوری در کسب مزیت رقابتی و شهرت فروشگاههای زنجیره ای پرسشنامه قابلیت های یادگیری و نوآوری پرسشنامه کسب مزیت رقابتی و شهرت فروشگاههای زنجیره رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی تاثیر…

  • رویکردهای مختلف نسبت به فرسودگی شغلی و روشهای مقابله با آن

    رویکردهای مختلف نسبت به فرسودگی شغلی و روشهای مقابله با آن کلمات کلیدی : ابعاد فرسودگی شغلی نشانه هاي فرسودگي شغلي تعاريف مختلف فرسودگي شغلي مدل های مختف فرسودگی شغلی روشهاي مقابله با فرسودگي شغلي رویکردهای مختلف نسبت به فرسودگی…

  • بازشناسی هویت کالبدی در شهر ری

    بازشناسی هویت کالبدی در شهر ری مشخصه های کالبدی شهر ری هویت کالبدی در شهرهای اسلامی هویت کالبدی در شهر ری تحولات شهری در شهر ری تحولات شهر ری در دوره پیش از اسلام تحولات شهر ری در دوره پس…

  • بررسی انواع سازگاری در روانشناسی و تشریح دیدگاههای نظری درباره سازگاری

    بررسی انواع سازگاری در روانشناسی و تشریح دیدگاههای نظری درباره سازگاری کلمات کلیدی : انواع سازگاری در روانشناسی تعریف مفهومی سازگاری اجتماعی تعریف عملیاتی سازگاری اجتماعی دیدگاههای نظری درباره سازگاری عوامل مؤثر بر سازگاری اجتماعی تعریف سازگاری اجتماعی در روانشناسی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 7

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 7 مبانی نظری ارزیابی عملکرد ادبیات و مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد ادبیات نظری…

  • ویژگی ها و نظریه های فرهنگ سازمانی

    ویژگی ها و نظریه های فرهنگ سازمانی نظریه های فرهنگ سازمانی نظریه های مدیریت فرهنگ سازمانی نظریه های مربوط به فرهنگ سازمانی ویژگی فرهنگ سازمانی ویژگیهای فرهنگ سازمانی قوی ویژگیهای فرهنگ سازمانی چیست ویژگیهای مثبت فرهنگ سازمانی ویژگی های اصلی…

  • پروپوزال بررسی تناسب محتوای کتب درسی با نیاز دانش آموزان

    پروپوزال بررسی تناسب محتوای کتب درسی با نیاز دانش آموزان پروپوزال تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی تحلیل محتوای کتاب درسی دین و زندگی پروپوزال تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی 1 پروپوزال تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی دهم…

  • دانلودکار آموزی ترانس هاي سطح شهر بيجار و اطراف آن 60 ص

    دانلودکار آموزی ترانس هاي سطح شهر بيجار و اطراف آن 60 ص کلمات کلیدی : دانلودکار آموزی ترانس هاي سطح شهر بيجار و اطراف آن 60 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : کار آموزی ترانس هاي سطح شهر…

  • راهکار‌های ایران در برابر قدرت نرم

    راهکار‌های ایران در برابر قدرت نرم قدرت نرم قدرت سخت راهکارها و فرصت‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال قدرت نرم دانلود مقالات رشته علوم سیاسی راهکار‌های ایران در برابر قدرت نرم دانلود مقالات علوم سیاسی خرید مقالات علوم سیاسی مصادیق…

  • شبكه‌های الكتریكی سه فاز

    شبكه‌های الكتریكی سه فاز تولید انرژی الكتریكی سه فاز شبكه های الكتریكی سه فاز دانلود مقاله شبكه های الكتریكی سه فاز دانلود مقاله رشته برق رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته برق  شبكه های الكتریكی سه فاز    …

  • پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مالی شرکت های وابسته به دانشگاه

    پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مالی شرکت های وابسته به دانشگاه پرسشنامه عملکرد مالی پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مالی پرسشنامه عملکرد مالی شرکت ها پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مالی شرکت ها رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت…

  • مقاله ترجمه شده رشته مهندسی کامپیوتر با عنوان داده کاوی و بصری سازی برای سیستم پشتیبانی از تصمیم و مدل سازی در منابع بهداشت عمومی

    مقاله ترجمه شده رشته مهندسی کامپیوتر با عنوان داده کاوی و بصری سازی برای سیستم پشتیبانی از تصمیم و مدل سازی در منابع بهداشت عمومی داده کاوی پشتیبانی از تصمیم کشف دانش مدیریت دانش بصری سازی اپلکیشن های بهداشت ‏عمومی…

  • پروپوزال شناسایی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش

    پروپوزال شناسایی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در بانک پارسیان پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری پروپوزال رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پروپوزال مدیریت…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس پیشرفت تحصیلی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس پیشرفت تحصیلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عزت نفس پیشرفت تحصیلی مبانی نظری عزت نفس پیشرفت تحصیلی پیشینه تحقیق عزت نفس پیشرفت تحصیلی پیشینه داخلی عزت نفس پیشرفت تحصیلی پیشینه خارجی…

  • روشی برای مقایسه معماری های نرم افزار

    روشی برای مقایسه معماری های نرم افزار معماری نرم افزار مقایسه معماری هدف کسب و کار سرویس معماری ارزیابی معماری نرم افزار دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته مهندسی نرم افزار روشی برای مقایسه معماری های نرم افزار دانلود مقاله کارشناسی…