پروپوزال ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش

پروپوزال ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش

پروپوزال فرهنگ سازمانی
پروپوزال مدیریت ‌دانش
پیاده سازی مدیریت دانش در ارتش
پروپوزال رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت ‌دانش
پیاده سازی مدیریت دانش در نیروهای مسلح
پروپوزال رابطه فرهنگ سازمانی و پیاده سازی مدیریت ‌دانش
چالش ها و موانع پیاده سازی مدیریت دانش در نیروهای مسلح
مولفه‌های فرهنگ سازمانی بر مبنای مدل رابینز

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه كارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی

ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش

 

 

 

 

 

 

چكیده

این تحقیق با هدف بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی موجود نداجا بر به‌كارگیری نظام مدیریت ‌دانش توسط کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) صورت پذیرفته است. روش انجام این تحقیق توصیفی- همبستگی و از شاخه تحقیقات میدانی می‌باشد. از لحاظ ماهیت و وسعت کاربرد یک تحقیق کابردی و از لحاظ زمانی یک تحقیق مقطعی به‌حساب می‌آید. ابزار اندازه‌گیری در این تحقیق پرسش‌نامه بوده که از پرسش‌نامه‌های رابینز و ویلیامسون  استفاده شده که با استفاده از نرم‌افزار آماری Spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. پس از جمع‌آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل نتایج با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی 10 فرضیه به بوته آزمایش نهاده شد. نتایج نشان می‌دهد که بین مؤلفه‌های حمایت‌مدیران، هویت‌سازمانی، سبك‌رهبری، سیستم‌كنترل، یكپارچگی و الگوهای‌ارتباطی موجود در نداجا با به‌كارگیری مدیریت دانش رابطه وجود دارد. هم‌چنین 4فرضیه خلاقیت فردی، سازش با پدیده تعارض، سیستم پاداش و خطرپذیری با مدیریت دانش ارتباط معناداری را مشاهده ننموده‌اند.

 

 

 

 

واژه های کلیدی:

رابینز

مدیریت دانش

فرهنگ سازمانی

نیروی دریایی ارتش ج. ا. ا

 

 

 

مقدمه

در سال‌های اخیر، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف، پیوستن به‌روند دانش را آغاز کرده‌اند كه مفاهیم جدیدی چون کاردانشی ، دانش‌کار ، مدیریت دانش  و سازمان‌های‌ دانشی  ، خبر از‌ شدت یافتن این روند می‌دهد. پیتردراکر  ، با به‌کارگیری این واژگان خبر از ایجاد نوع جدیدی از سازمان‌ها می‌دهد که در آن‌ها به جای قدرت بازو، قدرت ذهن حاکمیت دارد. براساس این نظریه درآینده جوامعی می‌توانند انتظار توسعه و پیشرفت داشته باشند که از دانش بیشتری برخوارد باشند. به‌ این ترتیب برخورداری از منابع طبیعی نمی‌تواند به اندازه دانش مهم باشد. سازمان‌ دانشی به توانمندی‌هایی دست می‌یابد که قادر است از نیروی‌ اندک، قدرتی عظیم بسازد (الوانی، 1385، 283). 

 

هدف از فعالیت‌های دانش در سازمان، اطمینان از رشد و‌تداوم فعالیت‌ها در جهت حفظ دانش حیاتی در تمامی سطوح، به‌كارگیری دانش موجود در تمامی چرخه‌ها، تركیب ‌دانش در جهت هم‌افزایی، كسب مداوم دانش مربوطه، توسعه دانش جدید از طریق یادگیری مداوم كه به‌وسیله تجارب درونی و دانش بیرونی ایجاد می‌شود است (Bourdreau & Couillard, 1999, 27).

سازمان‌ها با تكیه بر دانش‌برتر امكان اتخاذ تصمیم‌های معقول‌تر در موضوع‌های مهم و بهبود عملكرد‌های مبتنی بر دانش را می‌یابند. از اینرو مدیریت دانش مقوله‌ای مهمتر از خود دانش محسوب می‌شود كه در سازمان‌ها به‌دنبال آن هستند تا نحوه تبدیل اطلاعات و دانسته‌های فرد و سازمان را به دانش و مهارت‌های فردی و گروهی تبیین و روشن كنند (Probest, 2000, 22).

 

مهمترین نقشی كه می‌توان به مدیریت دانش نسبت داد این است كه آن را به عنوان یك متدولوژی تغییر در نظر بگیرند. مدیریت دانش از یك طرف با جذب دانش‌های جدید به درون سیستم و از طرف دیگر با اداره موثر آن دانش‌ها می‌تواند مهمترین عامل تغییر یك سازمان باشد. دانش به‌واسطه نزدیكی به تصمیم و اقدامات سازمانی به مراتب بیش از داده‌ها و اطلاعات می‌تواند باعث بهبود عملكرد شده و در نتیجه كیفیت خدمات سازمان‌ها را به‌طور عام و سازمان‌های دولتی را به‌طور خاص بهبود ببخشد (Hales & Kalucy, 2002, 2).

 

 

 

 

 

بیان مسأله

جهان پس از گذار از انقلاب صنعتی كه سرمایه و نیروی کار به عنوان منابع اصلی آن به‌شمار می‌رفتند، شاهد انقلاب اطلاعاتی بوده،که در آن خلق ثروت و درآمد به عنوان منبع ارزشمند دانش می‌باشند. در اقتصادهای دانش محور امروزی، دانش به عنوان منبع‌‌ای کلیدی محسوب می شود که باید همانند جریان نقدینگی، منابع انسانی و یا مواد اولیه مدیریت شود. در چنین شرایطی تنها سازمان‌هایی می‌توانند عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشند که بتوانند از دانش به عنوان یک مزیت رقابتی پایدار بهره گیرند. از اینرو مدیریت دانش به یکی از مهمترین وظایف سازمان‌هایی تبدیل شده است که تلاش می‌کنند به سازمان یادگیرنده تبدیل شوند، سازمان‌هایی که به طور موثر اقدام به کسب، خلق، انتقال و استفاده از دانش برای اصلاح و بهبود فعالیت‌ها و عملکرد خود می‌كنند (فانی، 1378).

 

مدیریت ‌دانش شیوه جدیدی برای تفکر در مورد سازمان و تسهیم منابع فکری و خلاقانه سازمان است. مدیریت ‌دانش به تلاش‌هایی اشاره دارد که به طور سیستماتیک برای یافتن، ساماندهی و قابل دسترس نمودن سرمایه‌های فکری سازمان و تقویت فرهنگ یادگیری مستمر و تسهیم دانش در سازمان صورت می‌گیرد. بسیاری از سازمان‌ها با تمركز بر مدیریت ‌دانش و سرمایه‌گذاری گسترده در زمینه فناوری اطلاعات به دنبال دسترسی به مزایای حاصل از مدیریت دانش هستند و تلاش می‌كنند با پیاده‌سازی استراتژی مدیریت دانش عملكرد خود را بهبود ببخشند (Rowland, 2004, 96).   مدیریت دانش، كسب دانش درست برای افراد مناسب، در زمان صحیح و مكان مناسب است، به‌گونه‌ای كه آنان بتوانند برای دست‌یابی به اهداف سازمان، بهترین استفاده را از دانش ببرند (زعفریان، 1387، 3).مدیریت دانش، فرآیندی است كه به‌واسطه‌ی آن سازمان‌ها در زمینه یادگیری (درونی‌كردن دانش) كدگذاری دانش (بیرونی كردن دانش) و توزیع و انتقال دانش، مهارت‌هایی را كسب می‌كنند(ابطحی، 1385، 34).

 

كریس آرجریس در سال 1978 فرهنگ سازمانی را نظامی زنده می‌داند كه خود را در قالب رفتاری كه افراد سازمان از خود نشان می‌دهند، نحوه‌ای كه می‌اندیشند، احساس می‌كنند و شیوه‌ای كه با یكدیگر رفتار می‌كنند، نشان می‌دهد (Argyris, 1987).چالشی كه در اینجا وجود دارد این است كه مدیریت دانش موضوعی سیستماتیك و مقوله‌ای كه اجرای موفقیت‌آمیزآن نیازمند نگرشی همه جانبه و فراگیر به عوامل مختلف سازمانی است. بسیاری از سازمان‌هایی كه به دنبال پیاده‌سازی مدیریت‌ دانش بوده‌اند، اقدام به سرمایه‌گذاری گسترده در زمینه فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی نموده‌اند. اما باید توجه داشت كه فناوری اطلاعات   تنها بخشی از مدیریت دانش است و پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز این استراتژی مستلزم این است كه عوامل سازمانی مختلف موجود در یك سازمان از جمله ساختارسازمانی  ، فرهنگ سازمانی  ، تكنولوژی  ، منابع انسانی   و ..، دارای ویژگی‌های خاصی بوده و از انسجام و هماهنگی لازم برخوردار باشند.

 

وجود شكاف و ناهماهنگی در بین این عوامل مانع از پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز استراتژی مدیریت دانش خواهد شد. بنابراین شناخت وضعیت عوامل‌سازمانی از حیث ویژگی‌های لازم برای پیاده‌سازی استراتژی مدیریت‌ دانش، اقدام اولیه مهمی است كه می‌تواند بنیان مستحكمی را برای اقدامات بعدی در این راستا فراهم سازد (Lai, 2007, 322).

 

جوامع علمی و تجاری هر دو بر این باورند كه سازمان‌های با قدرت دانش می‌توانند برتری‌های بلندمدت خود را در عرصه‌های رقابتی حفظ كنند. سازمان‌ها به منظور استفاده از دانش باید به سرعت در فعالیت‌های مربوط به مدیریت دانش موازنه ایجاد كنند. عموما برقراری چنین موازنه‌ای نیازمند ایجاد تغییرات در فرهنگ سازمان، ساختار، فنون و فناوری‌ها است. برخی از سازمان‌ها بر این باورند كه با تمركز صرف بر افراد، فناوری و فنون می‌توان دانش را مدیریت كرد (Bamforth, 1991, 55).

 

از دیدگاه مدیریت، فرهنگ سازمانی را می‌توان در قالب باورها و توقعات مشتركی كه از افراد سازمانی انتظار می‌رود، یك نظارت اجتماعی به‌شمار آورد. این باورها و انتظارات، هنجارها و ارزش‌هایی پدید می‌آورد كه با نیرومندی رفتار افراد و گروه‌ها را شكل می‌بخشد. این نظارت اجتماعی را می‌توان همان نظام غیررسمی دانست كه در برگیرنده كنش‌ها، میان‌كنش‌های غیررسمی، احساس‌ها، هنجارهای گروهی و ارزش‌هایی است كه افراد سازمانی بر آن‌ها مهر تأیید می‌زنند.

 

به‌دیگر سخن، نظام غیررسمی، بخش یا قلمرو پوشیده و سركوب شده زندگی سازمانی با بخش‌ پنهان كوه‌یخی سازمان محسوب می‌شود. با نگاهی دقیق به این تعریف پی می‌بریم كه زمینه اصلی در فرهنگ سازمانی وجود سیستمی از معنی و مفاهیم مشترك در میان اعضای سازمان است. در هر سازمانی الگویی از باورها، سمبل‌ها، شعائر، داستان‌ها، آداب و رسوم وجود دارد كه به مرور زمان به‌وجود آمده‌اند. این الگوها باعث می‌شوند كه درخصوص این‌كه سازمان چیست و چگونه اعضاء باید رفتار خود را ابراز كنند، درك مشترك و یكسانی به‌وجود می‌آید. ویژگی‌های دهگانه‌ای وجود دارند كه وقتی با‌هم تركیب می‌شوند، فلسفه وجودی یك سازمان را به‌وجود می‌آورند كه عبارتند از: ابتكارفردی، خطرپذیری، رهبری، یكپارچگی، روابط مدیریت، كنترل، هویت، نظام پاداش، تحمل تعارض و الگوی ارتباطی. تركیب این ویژگی‌ها با درجات متفاوت نمایانگر نوع فرهنگ سازمانی حاكم و تأثیر بر عملكرد سازمان می‌باشد (الوانی، 1376).

 

برنامه مدیریت دانش بدون تحول فرهنگ سازمانی نمی‌تواند موفق باشد. فرهنگ سازمانی ایده‌آل برای مدیریت دانش آن است كه افراد درون سازمان، نخست؛ برای ارتقاء عملكرد شغلی خود به طور مداوم به دنبال مشاركت، یادگیری و دانستن باشند. دوم؛ آن‌چه را می‌دانند در سراسر سازمان اشاعه دهند و سوم این‌كه دانستنی‌های خود را در قالب خزانه مدیریت دانش سازماندهی كنند (قلی‌زاده؛ مرتضوی، 1390).

 

در این تحقیق از میان عوامل‌سازمانی متعددی كه در مدل‌های سازمانی مختلف ذكر شده‌اند، به بررسی یكی از عوامل كلیدی ” فرهنگ‌سازمانی” درارتباط با به‌كارگیری مدیریت ‌دانش پرداخته خواهد شد. در مطالعات متعددی كه در زمینه فرهنگ سازمانی در سازمان‌‌های مختلف انجام گرفته است، 10 بعد را برای فرهنگ سازمانی در نظر گرفته‌اند 

در این پژوهش مولفه‌های فرهنگ سازمانی بر مبنای مدل ارائه شده توسط رابینز  بوده و شامل موارد زیر است.

 

خلاقیت فردی: خلاقیت در برگیرنده هر كار و اقدامی است كه سازمان را در یك حوزه راهبردی جدید قرار می‌دهد. خلاقیت و نوآوری می‌تواند شامل توسعه و ایجاد محصول یا خدمت جدید، فرایند ساخت و تولید جدید، فناوری جدید، یا تغییر در مسیر و جهت راهبردی سازمان باشد (فانی، 1378) .حمایت مدیران: مدیران تا چه حدی با زیر دستان ارتباط برقرار كرده و ار آنها حمایت می‌كنند؟ یكی ار ابعاد حمایت مدیران، كمك به زیر دستان است كه گاهی از زندگی سازمانی فرد فراتر رفته و به زندگی شخصی او باز می‌گردد. از سوی دیگر مدیر هم به زیر دست جهت انجام امور و تحقق اهداف وابسته است (Moberg, 1990, 90).هویت سازمانی: عبارت است از اینكه تا چه حدی اعضای سازمان خود را با كل سازمان یكی دانسته و از آن كسب هویت می‌كنند. 

 

 

مواردی مانند: احساس غرور و افتخار عضویت در سازمان، تمایل به ماندن در سازمان و .. از مؤلفه‌های هویت سازمانی است (رمضانی، 1389، 28).

 

سازش با پدیده تعارض: عبارت است از میزانی كه كاركنان تشویق می‌شوند كه عینا تعرضات و انتقادات را بپذیرند(رمضانی، 1389، 28).

سبك رهبری: منظور از سبك رهبری این است كه تا چه حدی ارتباطات سازمانی به سلسله مراتب رسمی فرماندهی سطح بالای سازمان مرتبط است (رمضانی، 1389، 29).

سیستم پاداش: یعنی تا چه میزانی پرداخت‌ها نظیر حقوق، ترفیعات و ارتقاء بر اساس معیار عملكرد كاركنان صورت می‌گیرد (رمضانی، 1389، 28).

 

سیستم كنترل: سازمان تا چه حدی برای سرپرستی و كنترل كاركنان، به قوانین و مقررات و سرپرستی مستقیم متوسل می‌شود (رمضانی، 1389، 28).

خطرپذیری: حد و حدودی كه كاركنان پیشرفت را پذیرفته و مخاطره را می‌پذیرند (رمضانی، 1389، 28).

یكپارچگی: واحدهای درون سازمان چقدر تمایل دارند به پیوه‌های یكسان و هماهنگ عمل كنند (رمضانی، 1389، 28).

الگوهای ارتباطی: تاچه حد ارتباطات سازمانی به سلسله مراتب فرماندهی سطح بالای سازمان مرتبط می‌شود (رمضانی، 1389، 28).

 

سوال اصلی تحقیق این است كه رابطه فرهنگ سازمانی موجود نداجا بر به‌كارگیری نظام مدیریت ‌دانش توسط کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) را مورد بررسی قرار دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست 

 

 

فصل اول:كلیات تحقیق

1-1 مقدمه 3

1-2 بیان مسآله 4

1-3 اهداف تحقیق 9

1-4 سؤال تحقیق 9

1-5 چهارچوب نظری تحقیق 10

1-6 فرضیه‌های تحقیق 11

1-7 تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق 12

1-8 قلمرو تحقیق

 

3-2 فرآیند اجرای تحقیق 93

3-3 روش تحقیق 94

3-4 جامعه آماری 94

3-5 نمونه آماری و روش نمونه‌گیری 95

3-6 روش گرداوری اطلاعات و تدوین پرسش‌نامه 95

3-7 روایی و پایایی 96

3-7-1 اعتبار (روایی) ابزار 97

3-7-2 قابلیت اعتماد (پایایی) ابزار 97 

3-8 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 98

 

منابع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • پرسشنامه استاندارد توانمندسازی کارکنان اسپریتزر

    پرسشنامه استاندارد توانمندسازی کارکنان اسپریتزر پرسشنامه توانمندسازی کارکنان اسپریتزر peq دانلود پرسشنامه توانمندسازی اسپریتزر پرسشنامه توانمندسازی کارکنان دانلود پرسشنامه توانمندسازی کارکنان پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی اسپریتزر و میشرا پرسشنامه توانمندسازی نیروی انسانی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه استاندارد…

  • فرم کوتاه پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گارنفسکی و همکاران 2002

    فرم کوتاه پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گارنفسکی و همکاران 2002 کلمات کلیدی : پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گراس پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان کودکان پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گرانفسکی پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گارنفسکی 2001 پرسشنامه تنظیم…

  • پاورپوینت نظارت و ارزشیابی در سازمانها

    پاورپوینت نظارت و ارزشیابی در سازمانها کلمات کلیدی : پاورپوینت نظارت و ارزشیابی در سازمانها نظارت و ارزشیابی در سازمانها پاورپوینت ارزشیابی در سازمانها پاورپوینت نظارت در سازمانها الگوهای ارزشیابی عملکرد تعيين اثربخشي سازمان راهي براي ارزيابي عملكرد تعيين كارايي…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت عابر بانک

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت عابر بانک مبانی نظری کارت عابر بانک دانلود مبانی نظری کارت عابر بانک دانلود پیشینه تحقیق کارت عابر بانک پیشینه تحقیق کارت عابر بانک ادبیات نظری کارت عابر بانک فصل دوم پایان نامه کارت…

  • پروپوزال میزان تاثیر ساختار سازمانی بر استقرار مدیریت دانش

    پروپوزال میزان تاثیر ساختار سازمانی بر استقرار مدیریت دانش پروپوزال ساختار سازمانی پروپوزال مدیریت دانش تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش رابطه ساختار سازمانی بر مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در شرکتها استقرار مدیریت دانش در شرکتهای فعال شهید رجائی…

  • الگوریتم و برنامه نویسی ژنتیك

    الگوریتم و برنامه نویسی ژنتیك یادگیری ماشین برنامه نویسی ژنتیك الگوریتم های ژنتیک عمومی دانلود مقاله الگوریتم و برنامه نویسی ژنتیك سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ایمان مذهبی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ایمان مذهبی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ایمان مذهبی مبانی نظری ایمان مذهبی پیشینه تحقیق ایمان مذهبی پیشینه داخلی ایمان مذهبی پیشینه خارجی ایمان مذهبی پیشینه پژوهش ایمان مذهبی پیشینه نظری ایمان مذهبی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش فنی و حرفه ای و کار دانش 33 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش فنی و حرفه ای و کار دانش 33 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه آموزش فنی و حرفه ای و کار دانش مبانی نظری آموزش فنی و حرفه ای و کار دانش…

  • تاثیر معاملات بلوک بر قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران

    تاثیر معاملات بلوک بر قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران معامله بلوک در بورس معاملات بلوک چیست اثر قیمتی معاملات بلوک مشخصه معاملات بلوکی تاثیر عرضه بلوکی بر قیمت سهام عوامل موثر بر تغییرات قیمت سهام تاثیر معاملات بلوک…

  • خلاصه کتاب حسابداري مدیریت استراتژیک (از تئوري تا عمل) تألیف دکتر محمد نمازي

    خلاصه کتاب حسابداري مدیریت استراتژیک (از تئوري تا عمل) تألیف دکتر محمد نمازي کلمات کلیدی : دانلود رایگان خلاصه کتاب حسابداري مدیریت استراتژیک) از تئوري تا عمل( تألیف دکتر محمد نمازي خلاصه کتاب حسابداري مدیریت استراتژیک ( از تئوري تا…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری مبانی نظری سازگاری دانلود مبانی نظری سازگاری پیشینه تحقیق سازگاری ادبیات نظری سازگاری فصل دوم پایان نامه سازگاری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری ادبیات و مبانی نظری سازگاری رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش 59 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش 59 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه خارجی مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش مبانی تئوریک مدیریت دانش شخصی پیشینه تحقیق در مورد مدیریت دانش دانلود…

  • پروپوزال تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان

    پروپوزال تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان پروپوزال تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی تحلیل محتوای کتاب درسی دین و زندگی پروپوزال تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی 1 پروپوزال تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی دهم…

  • گزارش کار آزمایشگاه فیزیک3

    گزارش کار آزمایشگاه فیزیک3 گزارش کار آزمایشگاه فیزیک3 سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل دانلود گزارش کار آزمایشگاه فیزیک3 دانلود مجموعه آزمایشات آزمایشگاه فیزیک3 فروش گزارش کار آزمایشگاه فیزیک3 گزارش کار…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش طلاق و دام های روانی آن

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش طلاق و دام های روانی آن کلمات کلیدی : مبانی نظری طلاق پیشینه تحقیق در مورد طلاق مبانی نظری طلاق و دام های روانی آن پیشینه تحقیق طلاق و دام های روانی آن پیشینه پژوهش…

  • پروژه پاورپوینت تحقیق در عملیات

    پروژه پاورپوینت تحقیق در عملیات کلمات کلیدی : کلیات تحقیق در عملیات مدل سازی ریاضی خطی رویه حل مدل های ریاضی خطی روش هندسی روش سیمپلکس روش Big M روش دوفازی روش سیمپلکس دوگان حالت های خاص رفتن به سایت…

  • ارزیابی تغییرات کیفیت روغن ناشی از فساد و اکسیداسیون

    ارزیابی تغییرات کیفیت روغن ناشی از فساد و اکسیداسیون تصفیه رو غن روغن ترانسفورماتور تصفیه فیزیکی روغن ترانسفورماتور تصفیه شیمیایی روغن ترانسفورماتور تغییرات کیفیت روغن از اکسیداسیون ارزیابی تغییرات کیفیت روغن ناشی از فساد و اکسیداسیون دانلود پایان نامه مهندسی…

  • پرسشنامه صمیمیت اجتماعی میلر و لفکورت (MSI) با روایی و پایایی معتبر

    پرسشنامه صمیمیت اجتماعی میلر و لفکورت (MSI) با روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : پرسشنامه میلر و لفکورت پرسشنامه صمیمیت اجتماعی پرسشنامه صمیمیت اجتماعی میلر دانلود پرسشنامه صمیمیت اجتماعی پرسشنامه صمیمیت اجتماعی میلر و لفکورت پرسشنامه صمیمیت اجتماعی دانش…

  • تبیین رابطه توانمندسازها، عملکرد و پایداری زنجیره تامین

    تبیین رابطه توانمندسازها، عملکرد و پایداری زنجیره تامین زنجیره تامین پایدار عملکرد زنجیره تامین پایداری زنجیره تامین توانمندسازهای زنجیره تامین اندازه گیری پایداری زنجیره تامین شاخص های عملکرد زنجیره تامین مدیریت زنجیره تامین پایدار و ضرورت بررسی آن مدیریت زنجیره…

  • مسوولیت مدنی دولت اسلامی نسبت به جبران ضرر

    مسوولیت مدنی دولت اسلامی نسبت به جبران ضرر دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق مسئولیت مدنی دولت اسلامی نسبت به جبران ضرر مسوولیت مدنی جبران ضرر جبران خسارت دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق دانلود پایان نامه ارشد حقوق…

  • عوامل موثر بر تورم در اقتصاد ایران و روشهای مقابله با آن

    عوامل موثر بر تورم در اقتصاد ایران و روشهای مقابله با آن تورم نرخ تورم تورم ساختاری عوامل تورم در ایران راهكارهای اسلامی مبارزه با تورم عوامل موثر بر تورم در اقتصاد ایران و روشهای مقابله با آن دانلود پایان…

  • پرسشنامه بررسی اثر بخشی اجرای برنامه های تبلیغات بازرگانی بر مشتریان

    پرسشنامه بررسی اثر بخشی اجرای برنامه های تبلیغات بازرگانی بر مشتریان پرسشنامه تبلیغات بازرگانی پرسشنامه اجرای برنامه های تبلیغات بازرگانی پرسشنامه اثر بخشی تبلیغات بازرگانی پرسشنامه اثر بخشی تبلیغات بازرگانی بر مشتریان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی…

  • پاورپوینت سیستم های حسابداری مدیریت

    پاورپوینت سیستم های حسابداری مدیریت پاورپوینت سیستم های حسابداری مدیریت سیستم های حسابداری مدیریت تحقیق سیستم های حسابداری مدیریت مقاله سیستم های حسابداری مدیریت مسیرهای جریان اطلاعات در سیستم های اطلاعاتی حسابداری ویژگی های سیستم بودجه برای عملکرد مناسب سیستم…

  • مبانی نظری شناسایی و بکارگیری عوامل مدیریتی مختلف موثر در بهره وری سازمان

    مبانی نظری شناسایی و بکارگیری عوامل مدیریتی مختلف موثر در بهره وری سازمان بهره وری سازمان عوامل موثر بر بهره وری سازمان اولویت عوامل موثر بر بهره وری سازمان نقش رهبری در بهره وری سازمان نقش سازماندهی در بهره وری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی مبانی نظری رضایت زناشویی پیشینه رضایت زناشویی پیشینه تحقیق رضایت زناشویی پیشینه نظری رضایت زناشویی پیشینه پژوهش رضایت زناشویی پیشینه خارجی رضایت زناشویی پیشینه داخلی رضایت زناشویی فصل دوم پایان نامه رضایت زناشویی…