نحوه برندسازی و مراحل لازم جهت رسیدن به یک برند موفق

نحوه برندسازی و مراحل لازم جهت رسیدن به یک برند موفق

کلمات کلیدی :

پایان نامه برند
پایان نامه مدیریت برند
وظایف مدیریت برند
نحوه شکل گیری برند
رویکردهای مدیریت برند
جايگاه‌ برند در جهان امروز
جایگاه مدیریت برند در سازمان
برند چیست و چه ویژگی هایی دارد
مراحل لازم جهت رسیدن به یک برند موفق

رفتن به سایت اصلی

این پایان نامه در مورد برند و با موضوع نحوه برندسازی و مراحل لازم جهت رسیدن به یک برند موفق می باشد.   ساخت برند به فرایندی اشاره دارد که یک سازمان را معرفی کرده و نشان‌دهنده میراث، ارزش‌ها، فرهنگ، مردم و استراتژی برند آن سازمان است. برند باید در هماهنگی کامل با تمام فعالیت‌هاي بازاریابی شما باشد،ارتباط مستقیم با بازار داشته داراي ثبات رفتار بوده و نسبت به مشتریان وفادار باشد(صفار و خیری،1391).

 

 

 

اشتالر4 اصل برای برندسازی تشریح می‌کند:
1- به دنبال هویت برند  باشید، در پی تصویر برند  نباشید.
2-به برند انفرادی نیندیشید، به سبد برند بیندیشید.
3-به سازماندهی برند فکر کنید، آراستن ظاهری برند، کم منفعت است.
4- در پی ایجاد برنامه‌ای مدون برای برند باشید، برندسازی مستلزم تلاشی فراتر از تبلیغات است.(گزارش دومین کنفرانس بین‌المللی برند،1386).

 

   در بازاریابی بین‌الملل، توجه به این نکته ضروری است که برند محصول مغایر با برخی اصول اخلاقی نباشد(کیرن وکراند، 2002). برندسازی باید اخلاقی باشد، برندسازی اخلاقی به عنوان زیر مجموعه‌ای از بازاریابی اخلاقی، مربوط به اصول اخلاقی خاصی است که تعریف رفتار درست و نادرست در تصمیم‌گیری‌خاص برندسازی را انجام می‌دهد(شریفی،1390).

 

 

 

   هرشرکتی برای داشتن برندی موفق نیاز به پیمودن مراحلی دارد که در ذیل به این مراحل به طور مختصر اشاراتی گردیده است.  
 مرحله‌اول: خودشناسی    
   جهت شروع فعالیت‌های مربوط به اعتلای برند، مدیران باید در مرحله نخست تحلیل کاملی از شرکت خود داشته باشند، شرکت چه می‌کند؟در چه صنعتی فعالیت می‌کند؟ لیستی از تولیدات و یا خدماتشان را تهیه کنند. فرآورده‌هایشان را دسته‌بندی نمایند و سپس بررسی کنند مشتریان هر دسته اغلب چه گروه‌های از مردم می‌باشند؟ کارکنان از نظر بهره‌وری در چه سطحی قرار دارند؟ در این مرحله می‌بایست دست به نظرسنجی‌هایی، ابتدا در سطح مدیریت شرکت بزنند. بدون توجه به نتیجه این رده باید در مرحله بعد یک نظرسنجی در سطح کارکنان شرکت انجام دهند. در طی دو نظرسنجی فوق نه تنها باید بررسی نمایند که می‌توانند یا نه، بلکه می‌بایست از خود و کارکنانشان بپرسند که در صورتی که بخواهند برندشان را اعتلا ببخشند چه چیزهایی کم دارند؟ برندهای برتر چه می‌کنند؟

 

 

 

بعد از آن لازم است گروهی از بیرون شرکت هم نظر دهند که شرکت را چگونه می‌بینند؟ نتیجه نظر سنجی مرحله سوم یا مثبت است و یا منفی. اگر مثبت بود که باعث ایجاد انگیزه‌ای مضاعف در آنها می‌شود. می‌توانند به این نکته توجه کنند که بازارشان را دارای آن قابلیت می‌بینند که بتوانند برندی مطرح و معتبر داشته باشند. اگر نتیجه منفی بود هم باز نباید ناامید شوند حداقل می‌دانند که باید از صفر شروع کنند و در آن صورت پیشرفت شان در این جاده محسوس‌تر خواهد بود. در پایان این مرحله و پس از طی مراحل فوق و در صورتی که قطعاً به جواب (نه) رسیدند در این صورت مساله منتفی است و بهتر است خرج بیهوده نکنند و به همین وضع فعلی ادامه داده و البته با آینده‌نگری زمینه را برای مدتی بعد فراهم کنند، ولی در صورتی که به این جمع‌بندی رسیدند که می‌شود کاری کرد و این باور در آنها بوجود آمد که می‌توانند، آنگاه باید با امید به موفقیت شروع کنند، البته با صبر و حوصله و برنامه ریزی.  

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
2-1- مقدمه    12
2-2-1-تاریخچه خلق برند    12
2-2-2- تعریف واژه برند    14
2-3- جایگاه برند در محصول    15
2 -4- مزایای یک برند    17
2-5- برندسازی    20
2-6- ارزش ویژه برند    24
2-7 شخصیت برند    27
2-8- تصویر ذهنی برند    28
2-9- مراحل لازم جهت رسیدن به یک برند موفق    28
2-9-1- مرحله‌اول: خودشناسی    28
2-9-2- مرحله دوم: تعیین جایگاه شرکت    29
2-9-3- مرحله سوم : تهیه ابزار کار    30
2-9-4- مرحله چهارم: داشتن استراتژی مناسب مطرح نمودن برند شرکت در جامعه    31
2-10- مدیریت برند    33
2-10-1- جایگاه مدیریت برند در چارت سازمان    33
2-10-2- وظایف مدیریت برند    33
2-11- پيشينه تحقيق    34
2-11-1- مطالعات خارجي    34
2-11-2- مطالعات داخلي    36
2-12- معرفی سازمان مورد مطالعه    39
2-13- جمع بندي    41

منابع

  • پاورپوینت تجارت الکترونیکی

    پاورپوینت تجارت الکترونیکی پاورپوینت تجارت الکترونیکی تعریف تجارت الکترونیکی انواع تجارت الکترونیکی مبادله الکترونیکی داده ها مبادله الکترونیکی داده های مالی گردش اطلاعات در تجارت الکترونیکی مبادله الکترونیکی داده هاوانتقال الکترونیکی وجوه غیریکپارچه مبادله الکترونیکی داده های مالی مبادله الکترونیکی…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 29 صفحه

    دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 29 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه…

  • پاورپوینت برنامه ریزی مالی اعم از نقد، سود و ‌اهرم ها

    پاورپوینت برنامه ریزی مالی اعم از نقد، سود و ‌اهرم ها پاورپوینت برنامه ریزی مالی اعم از نقد، سود و ‌اهرم ها تحقیق برنامه ریزی مالی اعم از نقد، سود و ‌اهرم ها برنامه ریزی مالی اعم از نقد، سود…

  • پرسشنامه بررسی نقش تبلیغات بر پیشبرد فروش در ارزش ویژه نام تجاری

    پرسشنامه بررسی نقش تبلیغات بر پیشبرد فروش در ارزش ویژه نام تجاری پرسشنامه نقش تبلیغات پرسشنامه پیشبرد فروش پرسشنامه ارزش ویژه نام تجاری پرسشنامه نقش تبلیغات بر پیشبرد فروش پرسشنامه پیشبرد فروش در ارزش ویژه نام تجاری رفتن به سایت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت استراتژیک منابع انسانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت استراتژیک منابع انسانی مبانی نظری مدیریت استراتژیک منابع انسانی دانلود مبانی نظری مدیریت استراتژیک منابع انسانی پیشینه تحقیق مدیریت استراتژیک منابع انسانی ادبیات نظری مدیریت استراتژیک منابع انسانی فصل دوم پایان نامه مدیریت استراتژیک…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ابرازگری هیجانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ابرازگری هیجانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ابرازگری هیجانی مبانی نظری ابرازگری هیجانی پیشینه تحقیق ابرازگری هیجانی پیشینه داخلی ابرازگری هیجانی پیشینه خارجی ابرازگری هیجانی پیشینه پژوهش ابرازگری هیجانی پیشینه نظری ابرازگری هیجانی…

  • پرسشنامه نوع ساختار سازمانی ترک زاده و محترم (1390)

    پرسشنامه نوع ساختار سازمانی ترک زاده و محترم (1390) کلمات کلیدی : پرسشنامه نوع ساختار سازمانی دانلود پرسشنامه نوع ساختار سازمانی پرسشنامه نوع ساختار سازمانی دانشگاه پرسشنامه نوع ساختار سازمانی ترک زاده دانلود پرسشنامه نوع ساختار سازمانی دانشگاه پرسشنامه نوع…

  • تحقیق تعارض دادگاهها در دعوای توقف شرکت های چند ملیتی

    تحقیق تعارض دادگاهها در دعوای توقف شرکت های چند ملیتی دانلود تحقیق تعارض دادگاهها در دعوای توقف شرکت های چند ملیتی تقدم حل تعارض دادگاهها بر تعارض قوانین نظریه وحدت و عمومیت توقف نظریه تعدد وسرزمینی بودن توقف رد دلایل…

  • مداخلات خارجی در سوریه از منظر حقوق بشر

    مداخلات خارجی در سوریه از منظر حقوق بشر سوریه حقوق بشر مداخلات خارجی اصل عدم مداخله مداخلات خارجی در سوریه از منظر حقوق بشر مداخلات خارجی در سوریه دانلود مقاله کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دانلود مقاله ارشد حقوق بین…

  • پرسشنامه عوامل موثر بر تداوم استفاده از برنامه های اجتماعی تلفن همراه

    پرسشنامه عوامل موثر بر تداوم استفاده از برنامه های اجتماعی تلفن همراه پرسشنامه استفاده از شبکه های اجتماعی دانلود پرسشنامه شبکه های اجتماعی پرسشنامه استاندارد شبکه های اجتماعی پرسشنامه شبکه های اجتماعی پرسشنامه شبکه های اجتماعی مجازی پرسشنامه میزان استفاده…

  • پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان هوش هیجانی در افراد درونگرا در مقایسه با افراد برونگرا در دانشجویان دانشگاه های شهر تهران

    پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان هوش هیجانی در افراد درونگرا در مقایسه با افراد برونگرا در دانشجویان دانشگاه های شهر تهران پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان هوش هیجانی در افراد درونگرا در مقایسه با افراد برونگرا…

  • پرسشنامه بررسی ارتباط بازاریابی داخلی با عملکرد کارکنان بانک

    پرسشنامه بررسی ارتباط بازاریابی داخلی با عملکرد کارکنان بانک پرسشنامه بازاریابی داخلی پرسشنامه عملکرد کارکنان پرسشنامه عملکرد کارکنان بانک پرسشنامه رابطه بازاریابی داخلی با عملکرد کارکنان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی ارتباط بازاریابی داخلی با عملکرد کارکنان…

  • سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت ایران و چالشها و بسترهای لازم جهت دستیابی به آن

    سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت ایران و چالشها و بسترهای لازم جهت دستیابی به آن کلمات کلیدی : پایان نامه سرمایه گذاری خارجی تحقیق در مورد سرمایه گذاری خارجی سرمایه گذاری خارجی در ایران سرمایه گذاری خارجی در صنعت…

  • قانون داوری تجاری بین‌المللی ایران همسو با قانون نمونه داوری آنسیترال

    قانون داوری تجاری بین‌المللی ایران همسو با قانون نمونه داوری آنسیترال داوری تجاری داوری تجاری بین‌المللی قانون داوری تجاری بین‌المللی قانون داوری تجاری بین‌المللی ایران قانون نمونه داوری آنسیترال مقاله قانون داوری تجاری بین‌المللی ایران مقاله قانون نمونه داوری آنسیترال…

  • پرسشنامه مقیاس زمینه یابی و خودگزارشی تشخیص و ویژگی های شغلی اولدهام و هاكمن

    پرسشنامه مقیاس زمینه یابی و خودگزارشی تشخیص و ویژگی های شغلی اولدهام و هاكمن کلمات کلیدی : پرسشنامه ویژگیهای شغلی هاکمن و اولدهام پرسشنامه ویژگیهای شغلی هاکمن پرسشنامه ویژگی های شغل پرسشنامه مدل ویژگیهای شغلی پرسشنامه استاندارد ویژگی های شغلی…

  • تحلیل تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس

    تحلیل تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس سیر تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس تحولات امنیتی خلیج فارس طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس نظامهای امنیتی در منطقه خلیج فارس بررسی سیستمهای امنیتی در خلیج فارس پایان…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی هوش سازمانی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی هوش سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش سازمانی مبانی نظری هوش سازمانی پیشینه تحقیق هوش سازمانی پیشینه داخلی هوش سازمانی پیشینه خارجی هوش سازمانی پیشینه پژوهش هوش سازمانی پیشینه نظری هوش سازمانی…

  • پاورپوینت انداره گیری عملکرد سبد سهام

    پاورپوینت انداره گیری عملکرد سبد سهام پاورپوینت انداره گیری عملکرد سبد سهام تحقیق انداره گیری عملکرد سبد سهام مقاله انداره گیری عملکرد سبد سهام انداره گیری عملکرد سبد سهام عملکرد سبد سهام مقیاس پاداش تغییر پذیری(RVAR) مقیاس پاداش نوسان پذیری(RVOL)…

  • پایان نامه مهندسی کامپیوتر و آی تی با عنوان شبكة محلی مجازی VLAN

    پایان نامه مهندسی کامپیوتر و آی تی با عنوان شبكة محلی مجازی VLAN VLAN ایمنی پورت عملیات VLAN پیکر بندی VLAN شبکه های محلی مجازی دانلود پایان نامه مهندسی کامپیوتر و آی تی با عنوان شبكة محلی مجازی VLAN سیستم…

  • مقاله رشته روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان نابسامانی خانواده، زمینه‌ساز بروز بزهكاری اجتماعی

    مقاله رشته روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان نابسامانی خانواده، زمینه‌ساز بروز بزهكاری اجتماعی بزهکار رفتارهای بزه‌كارانه انحرافات اجتماعی بزهكاری اجتماعی نابسامانی خانواده دانلود مقاله رشته روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان نابسامانی خانواده، زمینه‌ساز بروز بزهكاری اجتماعی آسیب اجتماعی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تراوش در بدنه سد

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تراوش در بدنه سد مبانی نظری پدیده تراوش در بدنه سد دانلود مبانی نظری پدیده تراوش در بدنه سد پیشینه تحقیق پدیده تراوش در بدنه سد ادبیات نظری پدیده تراوش در بدنه سد فصل دوم…

  • تاثیر ورزش در پیشرفت تحصیلی

    تاثیر ورزش در پیشرفت تحصیلی ورزش دانلود مقاله پیشرفت تحصیلی سلامت روحی و جسمی دانلود مقالات رشته روانشناسی دانلود مقالات روانشناسی دانلود مقاله تاثیر ورزش در پیشرفت تحصیلی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته روانشناسی تاثیر ورزش در پیشرفت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری 70 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری 70 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مسئولیت پذیری مبانی نظری مسئولیت پذیری پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری پیشینه داخلی مسئولیت پذیری پیشینه خارجی مسئولیت پذیری پیشینه پژوهش مسئولیت پذیری پیشینه نظری…

  • استاندار سازی انواع پرس

    استاندار سازی انواع پرس پرس هیدروفرمینگ سیال هیدرولیک فشرده سازی ضایعات استاندار سازی انواع پرس سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل دانلود پروژه رشته مکانیک خرید پروژه رشته مکانیک فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق شاخص های تشکیل دهنده توسعه انسانی 34 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق شاخص های تشکیل دهنده توسعه انسانی 34 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری توسعه منابع انسانی پیشینه تحقیق توسعه منابع انسانی فصل دوم پایان نامه توسعه منابع انسانی مبانی نظری شاخص های تشکیل دهنده توسعه…