مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوشتن برنامه بازاریابی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوشتن برنامه بازاریابی

مبانی نظری نوشتن برنامه بازاریابی
دانلود مبانی نظری نوشتن برنامه بازاریابی
پیشینه تحقیق نوشتن برنامه بازاریابی
ادبیات نظری نوشتن برنامه بازاریابی
فصل دوم پایان نامه نوشتن برنامه بازاریابی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوشتن برنامه بازاریابی
ادبیات و مبانی نظری نوشتن برنامه بازاریابی

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازارگانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوشتن برنامه بازاریابی

 

 

 

 

 

– ساختار برنامه بازاریابی

در خصوص برنامه ریزی مناسب بازاریابی توجه به سه مورد زیر ضرورت دارد:

1.چه برنامه هایی در زمینه بازاریابی باید تنظیم شود.

2.برنامه بازاریابی چه محتوایی باید داشته باشد.

3. مناسب یا نامناسب بودن یک برنامه چگونه باید تشخیص داده شود.

قبل از تدوین برنامه بازاریابی باید دانست، گذراندن چه مراحلی برای دستیابی به این برنامه الزامی است؟ و همچنین قبل از اجرا و به کارگیری یک برنامه بازاریابی،مدیران بازاریابی باید اطمینان حاصل نمایند که آن برنامه ارزش اجرا و صرف نقدینگی شرکت را دارد و در صورت وجود عیب و نقص حتما آن را برطرف نمایند.ساختار و ترتیب مدل های منتشر شده برای برنامه ریزی بازاریابی توسط اندیشمندان و صاحب نظران این عرصه به صورت خلاصه در جدول 1-2 ارائه شده است (فاوانوس 2007)[1]

 

جدول 1-2- مراحل مختلف برنامه ریزی بازاریابی (فاوانوس2007)

لامبین2000[2]

وستوود [3]

رایت [4]2000

لاس کیسس[5] 1999

ماموریت استراتژیک

بررسی خارجی

بررسی داخلی

ایجاد اهداف

انتخاب رهبری استراتژیک

بودجه بازاریابی

تحلیل آسیب پذیری و زیان

برنامه احتمالی

ایجاد اهداف شرکت

تحقیق بازاریابی خارجی

تحقیق بازاریابی داخلی

تحلیل SWOT

اهداف بازاریابی و نتایج مورد انتظار توسعه استراتژی های بازاریابی و برنامه عملیاتی شامل تبلیغ و ترویج

پیش نویس برنامه

اصلاح سیستم کنترل و به هنگام درآوردن

 

 

تحلیل فرصت ها و تهدیدها در محیط خارجی تحلیل محیط داخلی

تدوین استراتژی ها

اجرای استراتژی ها

کنترل

اطلاعات خارجی

اطلاعات داخلی

تعیین توسعه آتی

مقاصد و اهداف

استراتژی های بازاریابی و بودجه بندی

پیش بینی سود و زیان

کنترل

 

کوپر ولین[6] 1997

مک دونالد[7] 2002

کاتلر[8] 2000

وود[9] 2004

وضیعت کنونی

بررسی داخلی

بررسی خارجی

استراتژی های آمیخته بازاریابی اهداف

آماده سازی برنامه بازاریابی

نظارت و تجدید نظر

 

رسالت ( ماموریت)

اهداف

بررسی بازاریابی

تحلیل SWOT

وضعیت مفروض

اهداف و استراتژی های بازاریابی

نتایج مود انتظار

برنامه های جایگزین

بودجه بندی

اجرا در جهت برنامه

خلاصه اجرایی

وضعیت کنونی بازار

تحلیل فرصت ها

اهداف

استراتژی های بازاریابی

برنامه عملیاتی

کنترل

خلاصه اجرایی

وضعیت کنونی بازار

مقاصد و محرک های کلیدی

بازار هدف

استراتژی بازاریابی

 برنامه بازاریابی

برنامه های مالی

اجرا و کنترل

گامپومار[10] 1983

جین[11] 2000

گلیگان و ویلسون[12] 2002

 

تحلیل وضعیت داخلی و خارجی

اهداف

ساختار بندی برنامه فعالیت های بخش بندی

قیمت گذاری

ترویج

بازاریابی

محصول

نقطه ی فروش مورد انتظار

بازاریابی

سود ناویژه

زمان بندی

تحلیل استراتژیک (محیط داخلی و خارجی)

تحلیل مهارت های استراتژیک و رهبری

تدویل استراتژی ها

استراتژی در جهت اجرا و کنترل

استراتژی های بازاریابی

خلاصه اجرایی

پیشینه و زمینه طرح

چشم انداز و دیدگاه های سازمانی

تحلیل موقعیت بازار

تحلیل داخلی

تحلیل داخلی و حسابرسی

جنبه های بحرانی و موضع یابی

مفروضات با اهمیت

ویژگی های بازار هدف

اهداف مقدماتی فروش، خط تولیدات و موضع یابی رقابتی نام تجاری و استراتژی بازاریابی

مدیریت هفت پی بازارابی

نامه تجاری

توسعه

بودجه

تجدید نظر و ساختار بندی مجدد اهداف

 

 

 

[1] Fava Neves

[2]LAMBIN (2000)

[3] WESTWOOD (1995)

[4] WRIGHT (2000)

[5] LAS CASA (1999)

[6] COOPER & LANE (1997)

[7] Mc.DONALD (2002)

[8] KATLER (2000)

[9] WOOD (2004)

[10]GAMPOMAR (1983)

[11] JAIN (2000)

[12] GIGLIGAN & WILSON (2002)

[13]NORTON PALEY

 

شرکتها باید اطلاعات بسیار زیادی از سازمان های رقیب، واسطه ها و سایر نیروها و عواملی که در بازار فعال هستند، داشته باشند. اطلاعات به عنوان یکی از اقلام مهم دارایی های استراتژیک و ابزارهای بازاریابی به شمار میآید. گردآوری اطلاعات مربوط به سازمان های رقیب در امر تدوین استراتژی ها، نقشی حیاتی دارد. بنابراین رد یابی، درک و واکنش به رقبا بعنوان یک جنبه ویژه از فعالیتهای بازاریابی مطرح بوده است ولازم است که سازمان ها یک برنامه اثر بخش به نام هوشمندی رقابتی به اجرا درآورند که بسیاری از شاخه های دیگر نظیر اقتصاد، بازاریابی، نظریه نظامی و مدیریت استراتژیک را در بر میگیرد. 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

فصل دوم مبانی نظری 10

مقدمه 3

1-2- ساختار برنامه بازاریابی 5

2-2- تجزیه و تحلیل موقعیت 14

1-2-2-تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها 14

تجزیه و تحلیل PESTEL: 15

فرمت تجزیه و تحلیل PESTEL 15

تحلیل خود 18

2-2-2- تحلیل رقبا 22

3-2-2- تجزیه و تحلیل بازار 24

– مشتریان شما چه کسانی هستند؟ 25

– چه چیزی رفتار مشتری را برمی انگیزد؟ 25

– ارزش مشتریان شما چیست؟ 25

3-2- تعیین اهداف 26

1-3-2- اهداف بازاریابی 28

2-3-2- برآورد تقاضای آتی و پیش بینی فروش 30

4-2.تدوین استراتژی 36

5-2- بازاریابی هدف 37

1-5-2- بخش بندی بازار 39

2-1-5-2- تقسیم بازار بر اساس استفاده از محصول 42

3-1-5-2- تقسیم بازارهایی تجاری 43

2-5-2- بازار هدف 44

3-5-2- موضع یابی 45

6-2- تعیین تاکتیک های بازاریابی 47

1-6-2- محصول (کالا یا خدمت) 49

1-1-6-2- آمیخته‌ی محصول و خط محصول 52

2-1-6-2- موضع‌یابی محصول 53

3-1-6-2- مدیریت نام تجاری 54

4-1-6-2- استراتژی نام تجاری 54

5-1-6-2- بسته‌بندی 56

6-1-6-2- چرخه عمر محصول 57

2-6-2- قیمت‌گذاری 60

1-2-6-2- قیمت‌گذاری و موضع‌سازی کالا 60

2-2-6-2- استراتژی قیمت‌گذاری 61

3-2-6-2- تعیین قیمت 62

3-6-2- توزیع 65

1-3-6-2- کانال توزیع و ارایه ارزش 66

2-3-6-2- ارزیابی کانال‌های توزیع 67

3-3-6-2- تعارضات در کانال توزیع 67

4-6-2- ترویج 68

1-4-6-2- بررسی ابزارهای ارتباطی 68

تبلیغات 68

فروش شخصی 69

بازاریابی مستقیم 69

روابط عمومی 70

نمایشگاه‌ها و نحوه نمایش محصولات 70

پیشبرد فروش 71

اهداف پیشبرد فروش 71

استراتژی‌های پیشبرد فروش 72

2-4-6-2- برنامه ترویجی 73

7-2- زمینه پژوهش 75

فرضیه‌ها و متغیرهای عملیاتی 80

 

 

فهرست

1-2- مراحل مختلف برنامه ریزی بازایابی 12

2-2- PESTEL 21

3-2- روشی برای انجام تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف،فرصتها و تهدیدها 20

4-2- نه مرحله اصلی در تجزیه و تحلیل محیط 26

5-2- جمع بندی تحلیل رقابتی 29

6-2- مقایسه روشهای پیش بینی فروش غیر ریاضی 39

7-2- چارچوب جامع تدوین استراتژی 40

8-2- متغیرهای اصلی بخش بندی بازارهای تجاری 46

9-2- خلاصه مشخصات اهداف و خط مشی های دوره عمر کالا 60

 

فهرست اشکال

شکل 1-1- مراحل اساسی در برنامه ریزی 8

شکل 2-1- عوامل اثر گذار بر روی استراتژی بازاریابی موسسه 9

شکل 1-2- برنامه استراتژیک بازاریابی 14

شکل 2-2-مراحل آماده سازی برنامه بازاریابی 15

شکل 3-2-ساختار برنامه بازاریابی 16

شکل 4-2- برنامه بازاریابی 17

شکل 5-2- مراحل اجرای یک برنامه ریزی بازاریابی 19

شکل 6-2- تجزیه و تحلیل پتانسیل بازار با استفاده از آّبشار بازار 31

شکل 7-2- سلسه مراتب اهداف یک شرکت تولیدی فرضی 32

شکل 8-2- ماتریس آنسف 35

شکل 9-2- فرآیند بازاریابی هدف 41

شکل 10-2- مدل فرآیند تقسیم بندی بازار 43

شکل 11-2- بخش بندی بازار رابط بین نیازهای بازار و برنامه بازاریابی 44

شکل 12-2- رویکردهایی به استراتژی تعیین جایگاه 48

شکل 13-2- بازاریابی غیرتمایزی 50

شکل 14-2- اجزا آمیخته بازاریابی 51

شکل 15-2- ابعاد سه گانه منافع مشتری 52

شکل 16-2- مفهوم کلی محصول 53

شکل 17-2- نگرش کلی بر تصمیمات نام تجاری 57

شکل 18-2- چرخه عمر محصول 59

شکل 19-2- ماتریس قیمت /کیفیت 62

شکل 20-2- منحنی قیمت/ ارزش 63

شکل 21-2- مدل ملاحظات سه گانه برای تعیین قیمت محصول 64

شکل 22-2- مدل برنامه ریزی ارتباطات یکپارچه بازاریابی 73

شکل 23-2- مدل دکتر منوچهر فرهنگ 75

شکل 24-2- مدل مفهومی پژوهش  77

 

  • ریموت کنترل در سیستم موبایل با پیامک

    ریموت کنترل در سیستم موبایل با پیامک ریموت کنترل در موبایل کنترل از راه دور با sms ریموت کنترل در سیستم موبایل با پیامک كنترل و هدایت از راه دور توسط SMS در سیستم موبایل دانلود پروژه کنترل از راه…

  • گزارش کارآموزی رشته مهندسی صنایع – ایمنی صنعتی با عنوان مشكلات ایمنی ، بهداشتی محیط كار پالایشگاه و بهبود آنها

    گزارش کارآموزی رشته مهندسی صنایع – ایمنی صنعتی با عنوان مشكلات ایمنی ، بهداشتی محیط كار پالایشگاه و بهبود آنها ایمنی صنعتی اصول ایمنی پالایشگاه نفت بهداشت محیط كار پالایشگاه گزارش کارآموزی رشته ایمنی صنعتی گزارش کارآموزی خرید گزارش کارآموزی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه برنامه ریزی منابع سازمان و زنجیره تامین

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه برنامه ریزی منابع سازمان و زنجیره تامین مبانی نظری erp مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمان دانلود مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمان مبانی نظری زنجیره تامین دانلود مبانی نظری زنجیره تامین پیشینه تحقیق…

  • بررسی عوامل موثر در عدم استفاده و کاهش کارآیی از کارخانه های فرماندهی لجستیکی

    بررسی عوامل موثر در عدم استفاده و کاهش کارآیی از کارخانه های فرماندهی لجستیکی ساختار سازمانی نهاجا وضعیت استفاده منابع در نهاجا وضعیت ایمنی و وضعیت آموزش وضعیت كارخانجات موجود در نهاجا کارخانجات فرماندهی لجستیكی نهاجا كارخانجات و كارگاههای جدید…

  • پروپوزال بررسی اثربخشی سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت بانکداری

    پروپوزال بررسی اثربخشی سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت بانکداری مدیریت سرمایه فکری عملکرد مالی در بانک پارسیان پروپوزال تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی رابطه مدیریت سرمایه فکری با عملکرد مالی پروپوزال تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت…

  • مقاله کامل در مورد گیاهان دارویی

    مقاله کامل در مورد گیاهان دارویی گیاه شناسی گیاهان دارویی اثر بخشی گیاه روش تکثیر و کاشت گیاهان دارویی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید…

  • خلاصه مبحث مدیریت ناب در آموزش عالی مربوط به درس تحلیل تئوری های سازمان ومدیریت در آموزش عالی

    خلاصه مبحث مدیریت ناب در آموزش عالی مربوط به درس تحلیل تئوری های سازمان ومدیریت در آموزش عالی کلمات کلیدی : مدیریت ناب در آموزش عالی تحلیل تئوری های سازمان و مدیریت سازمان و مدیریت در آموزش عالی رفتن به…

  • مبانی نظری طراحی پلان آزاد در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان

    مبانی نظری طراحی پلان آزاد در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان طراحی پلان آزاد رضایتمندی محیطی طراحی پلان آزاد در محیط های اداری استفاده از پلان آزاد در طراحی محیط های اداری تاثیر طراحی پلان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه های مهارت های ارتباطی 38 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه های مهارت های ارتباطی 38 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مولفه های مهارت های ارتباطی مبانی نظری مولفه های مهارت های ارتباطی پیشینه تحقیق مولفه های مهارت های ارتباطی پیشینه داخلی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت رسانه 58 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت رسانه 58 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مدیریت رسانه ادبیات نظری مدیریت رسانه چارچوب نظری مدیریت رسانه فصل دوم پایان نامه مدیریت رسانه دانلود مبانی نظری مدیریت رسانه پیشینه مدیریت رسانه پیشینه تحقیق…

  • پروپوزال ارائه مدلی جهت تقلب مالی در صنعت بانکی

    پروپوزال ارائه مدلی جهت تقلب مالی در صنعت بانکی کلمات کلیدی : پروپوزال پولشویی پولشویی در صنعت بانکی پروپوزال مبارزه با پولشویی کشف پولشویی با داده کاوی طراحی الگویی براي تقلبات مالی کاربرد داده کاوی در کشف تقلبات مالی کشف…

  • پایان نامه پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در سازمان

    پایان نامه پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در سازمان کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش مدیریت دانش در سازمانها پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان پایان نامه استقرار مدیریت دانش در سازمان پایان نامه پیاده سازی مدیریت دانش…

  • دانلودپروژه کارآموزی 50 ص

    دانلودپروژه کارآموزی 50 ص کلمات کلیدی : دانلودپروژه کارآموزی 50 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : پروژه کارآموزی 50 ص فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 46 حجم : 89 مگابایت مقدمه فصل اول :آشنايي با مكان كارآموزي…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ایمان مذهبی 60 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ایمان مذهبی 60 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ایمان مذهبی مبانی نظری ایمان مذهبی پیشینه تحقیق ایمان مذهبی پیشینه داخلی ایمان مذهبی پیشینه خارجی ایمان مذهبی پیشینه پژوهش ایمان مذهبی پیشینه نظری…

  • پاورپوینت متدولوژی RUP

    پاورپوینت متدولوژی RUP Rational Unified Process متدولوژی RUP رفتن به سایت اصلی متدولوژی (Rational Unified Process) RUP یک فرآیند تولید و توسعه نرم افزاری می باشد که در سال 2000 این متدولوژی توسط شرکت Rational ارائه گردید. مهم ترین هدف…

  • پاورپوینت کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت (مدلسازي اطلاعات) تألیف دکتر علی رضائیان

    پاورپوینت کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت (مدلسازي اطلاعات) تألیف دکتر علی رضائیان پاورپوینت کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت (مدلسازي اطلاعات) تألیف دکتر علی رضائیان پاورپوینت کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت دکتر رضائیان نگاه كلي بر سيستم‌هاي اطلاعاتي سلول گرايي، زير بناي تحولات در…

  • بررسی فقهی و حقوقی ماهیت تنزیل اسناد تجاری با تأکید بر مقررات بانکی کشور

    بررسی فقهی و حقوقی ماهیت تنزیل اسناد تجاری با تأکید بر مقررات بانکی کشور تنزیل خرید دین اسناد تجاری خرید دین پولی تنزیل اسناد تجاری بررسی فقهی ماهیت تنزیل اسناد تجاری بررسی حقوقی ماهیت تنزیل اسناد تجاری بررسی فقهی و…

  • شناسایی ابهامات نهاد عفو متهمان و محکومان و بررسی ماهیت فقهی و حقوقی آن 

    شناسایی ابهامات نهاد عفو متهمان و محکومان و بررسی ماهیت فقهی و حقوقی آن  عفو در حقوق ایران ابعاد فقهی و حقوقی عفو عفو در قانون مجازات اسلامی جدید عفو خصوصی در حقوق موضوعه ایران مستندات فقهی جواز عفو در…

  • دانلود پاورپوینت بررسی مخاطرات ایستگاه CNG با ابزار ارزیابی ریسک

    دانلود پاورپوینت بررسی مخاطرات ایستگاه CNG با ابزار ارزیابی ریسک ارزیابی ریسک گاز طبیعی فشرده ایستگاه سوخت رسانی ارزیابی ریسک ایستگاه CNG بررسی مخاطرات ایستگاه CNG با ابزار ارزیابی ریسک دانلود پاورپوینت ارزیابی ریسک ایستگاه CNG دانلود پاورپوینت كارشناسی ارشد…

  • تحقق مسئولیت مدنی و ایجاد الزام به جبران خسارت

    تحقق مسئولیت مدنی و ایجاد الزام به جبران خسارت مسئولیت فعل زیانبار رابطه سببیت احراز رابطة سببیت بین ضرر و فعل زیانبار ضرر و فعل زیانبار دانلود پایان نامه کارشناسی رشته حقوق تحقق مسوولیت مدنی و ایجاد الزام به جبران…

  • حسابداری صنعتی

    حسابداری صنعتی حسابداری صنعتی ارزشیابی موجودی ها اندازگیری بهای تمام شده كالای فروش رفته گزارشگری مالی برون سازمانی دانلود مقاله رشته حسابداری با عنوان حسابداری صنعتی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله حسابداری صنعتی   مقدمه حسابداری صنعتی یكی از…

  • مبانی نظری ارائه روشی تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد و کارایی شرکت های گاز

    مبانی نظری ارائه روشی تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد و کارایی شرکت های گاز ارزیابی عملکرد شهرکهای صنعتی ارزیابی عملکرد سازمانی چیست ارزیابی عملکرد سازمان چیست ارزیابی عملکرد سازمان شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها مدل های نوین ارزیابی عملکرد سازمانی مبانی…

  • پروپوزال بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات تقلبی

    پروپوزال بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات تقلبی کلمات کلیدی : برند و قصد خرید پروپوزال قصد خرید قصد خرید مصرف کننده عوامل موثر بر قصد خرید پروپوزال قصد خرید کالاهای تقلبی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات عوامل…

  • پرسشنامه استاندارد هوش معنوی 21 سوالی

    پرسشنامه استاندارد هوش معنوی 21 سوالی پرسشنامه هوش معنوی بدیع و همکاران پرسشنامه هوش معنوی 21 سوالی پرسشنامه هوش معنوی امرام دانلود رایگان پرسشنامه هوش معنوی عبدالله زاده پرسشنامه هوش معنوی کینگ 2008 پرسشنامه استاندارد هوش معنوی دانلود پرسشنامه هوش…

  • پاورپوینت مديريت تغيير سازماني

    پاورپوینت مديريت تغيير سازماني کلمات کلیدی : پاورپوینت مديريت تغيير سازماني مديريت تغيير سازماني تغيير سازماني تحقیق مديريت تغيير سازماني مديريت تغيير دو جنبه مرتبط با تغيير سازماني سه استراتژي رهبري تغيير فرايند تغيير موقعيتي براي تغيير مقاومت در برابر…