مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق 86 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق 86 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری اخلاق
پیشینه تحقیق اخلاق
فصل دوم پایان نامه نظریه های فلسفی اخلاق
مبانی نظری نظریه های فلسفی اخلاق
پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق
پیشینه پژوهش نظریه های فلسفی اخلاق
پیشینه نظری نظریه های فلسفی اخلاق
ادبیات نظری نظریه های فلسفی اخلاق
چارچوب نظری نظریه های فلسفی اخلاق

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری نظریه های فلسفی اخلاق تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

مقدمه 

     برای ارزش‌های اخلاقی می توان سه سطح حقیقی، نظری و عملی قائل شد که سطوح نظری و عملی آن دارای دو ساحت فردی و اجتماعی است. از این رو ارزش‌های اخلاقی را می-توان در سه جهان و از سه منظر مطالعه نمود:

     در جهان اول (جهان حقیقی) و از منظر فلسفی چیستی اخلاق تبیین می شود؟ فیلسوفان اخلاق، نظام‌های اخلاقی را صرف نظر از  ظهور و بروزشان در فرد یا جامعه خاصی بررسی می کنند. آنها تلاش می کنند تا خوب و بد اخلاقی را برای نوع بشر تعریف، توجیه و تبیین نمایند. از این منظر، نظام اخلاقی همچون موجودی متشکل از عناصر و اجزایی با روابط درونی نگریسته می شوند. ارزش‌های اخلاقی عناصر تشکیل دهندۀ نظام‌های اخلاقی اند که به صورت ارزش‌های غایی و ارزش‌های وسیله ای با یکدیگر مرتبط می-شوند. ارزش غایی در حکم ساختار یک نظام اخلاقی عمل می-کند.

 

 

 

    مناظر جهان دوم و سوم از آن روان شناسان و جامعه-شناسان اخلاق است که چگونگی ظهور و بروز ارزش‌های اخلاقی را در افراد و جوامع توصیف و تبیین می کنند. 

   در جهان دوم (جهان فردی) و از منظر روانشناختی، چگونگی و چرایی اعتقاد و پایبندی فرد به یک نظام اخلاقی توصیف و تبیین می شود. در این مقام، نظام اخلاقی دارای سطوح نظری(شناختیـ نگرشی) و عملی (مهارتی) است. در این سطح دلایل ـ انگیزه ها و مهارت های فرد عناصر تشکیل دهندۀ نظام اخلاقی هستند که دلایل و انگیزه ها به مثابه ساختار آن عمل می کنند. روان شناس تلاش می کند سازوکارهای مؤثر بر دلایل ـ انگیزه ها و مهارت های اخلاقی و دیالکتیک آنها را درون فرد تحلیل کند.

 

 

 

در جهان سوم(جهان اجتماعی) و از منظرجامعه شناختی چگونگی و چرایی اعتقاد و پایبندی افراد یک جامعه به یک نظام اخلاقی توصیف و تبیین می شود. در این مقام نیز ارزش‌ها، دارای سطوح آرمانی(نظری) و واقعی(عملی) هستند. جامعه شناس تلاش می کند سازوکارهای مؤثر بر سطوح آرمانی و واقعی ارزش‌ها و دیالکتیک آنها را درون جهان اجتماعی تحلیل کند. 

 تلاش می کنیم با مرور نظریه های فلسفی، روانشناختی و جامعه شناختی، به یک گونه شناسی معتبر از نظام‌های اخلاقی و چگونگی و چرایی توزیع متفاوت آنها در جامعه آماری مورد پژوهش، دست یابیم.

 

 

 

 

 

 

2-2- نظریه های فلسفی 

  مقدمه

   فرااخلاق، اخلاق هنجاری و اخلاق کاربردی سه گونه از مطالعات اخلاقی  در حیطۀ فلسفۀ اخلاق اند. از آنجا که هدف ما از مرور نظریات فلسفی، دست یابی به یک گونه شناسی از نظام‌های اخلاقی است مرور فلسفی ما به اخلاق هنجاری  محدود می شود. 

      اخلاق هنجاری بخشی از فلسفۀ اخلاق است که دربارۀ کنش های اخلاقی سخن می گوید و در پی تبیین نظامی از قواعد و اصول حاکم بر رفتار اخلاقی است. اخلاق هنجاری دو سطح دارد.

 

 

 

 

     فیلسوفان اخلاق در سطح اول از معیارهای کلی اخلاقی سخن می گویند، یعنی به این پرسش که معیار خوب بودن یک منش یا کنش انسانی چیست؟ پاسخ می دهند.

     در سطح دوم از خوبی و بدی یا اخلاقی و غیراخلاقی بودن کنش های خاص بحث می کنند، یعنی به این پرسش که کدام منش یا کنش آدمی خوب است؟ پاسخ می دهند. بدین ترتیب در سطح اول به «معیارهای اخلاقی» و در سطح دوم به «اصول اخلاقی » دست می یابند. به عبارت دیگر، در سطح اول، از معیار کلی خوبی و بدی کنش ها بحث می کنند و در سطح دوم، مصادیق آن معیار کلی را تعیین می  کنند. می توان گفت در یک سطح «ارزش غایی» و بر اساس آن در سطح دیگری، «ارزش‌های وسیله ای» را معین می کنند.

 

 

 

   در اخلاق هنجاری، نظریه ها، دیدگاه ها و نظام‌های اخلاقی متفاوت و متعددی وجود دارد به گونه ای که گونه-شناسی آنها موضوع پژوهش های فلسفی بسیاری بوده  است. یک گونه شناسی خوب، گونه شناسی است که از طریق قیاس و استقرا هر دو به دست آید؛ یعنی منطقی و مانع است تا هر نظام اخلاقی تنها در یک گونه قرارگیرد و جامع است تا هیچ نظام اخلاقی از نظر نیفتد.

 

 

 

 

 

 

منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

 گونه ­شناسی نظام‌های اخلاقی

    علاّمه طباطبایی در تفسیر المیزان نوعی گونه ­شناسی از نظام‌های اخلاقی ارائه می­دهد. ایشان معتقدند علم اخلاق عبارت است از فنی که پیرامون ملکات انسانی بحث می­کند، ملکاتی که مربوط به قوای نباتی و حیوانی و انسانی اوست تا فضایل آنها را از رذائلش جدا سازد و معلوم کند کدام یک بد، رذیله و مایه نقص اوست تا آدمی بعد از شناسایی آنها خود را با فضایل بیاراید و از رذایل دور کند. اصلاح اخلاق و تحصیل ملکات فاضله در دو طرف علم و عمل و پاک کردن دل از خوی های زشت با «تلقین علمی» و «تکرار عملی» ممکن است که خود اینها به دو طریق ممکن می­شود که البته ایشان در ادامه راه سومی نیز بدان می­افزاید که این سه عبارتند از:

    «راه اول در نظر داشتن فوائد دنیایی فضایل و فوائد علوم و آرائی که مردم آن را می­ستایند. این طریقه همان طریقه معهودی است که علم اخلاق قدیم، اخلاق یونان و غیره بر آن بنا شده است و قرآن کریم اخلاق را از این طریق استعمال نکرده و زیربنای آن را مدح و ذم مردم قرار نداده که ببینیم چه چیزهایی در نظر عامۀ مردم ممدوح و چه چیزهایی مذموم است؟ چه چیزهایی را  جامعه می­پسندد و چه چیزهایی را جامعه نمی­پسندد و قبیح می­داند.

 

     راه دوم از تهذیب اخلاق این است که آدمی فوائد آخرتی آن را در نظر بگیرد و این طریقه، طریقۀ قرآن است. اخلاق را از راه غایات اخروی، اصلاح و تهذیب می­کند که یک یک آنها کمالات حقیقی قطعی هستند نه کمالات ظنی. این روش اصلاح اخلاق، طریقۀ انبیا است که نمونه­های بسیاری از آن در قرآن آمده و نیز به طوری که پیشوایان ما نقل کرده­اند در کتب آسمانی گذشته نیز بوده ­است.

 

    راه سومی هم وجود دارد که مخصوص قرآن کریم است و در هیچ یک از کتب آسمانی که تاکنون به ما رسیده یافت نمی­شود و نیز از هیج یک از تعالیم انبیا گذشته نقل نشده و نیز در هیج یک از مکاتب فلاسفه و حکمای الهی دیده نشده و آن عبارت است از این که انسان‌ها را از نظر اوصاف و طرز تفکر طوری تربیت می­کند که دیگر محل و موضوعی برای رذایل اخلاقی باقی نمی­گذارد و به عبارت دیگر اوصاف رذیله و خوی های ناستوده را از طریق رفع از بین می­برد نه دفع؛ یعنی اجازه نمی­دهد که رذایل در دل ها راه یابد تا درصدد برطرف کردنش برآیند، بلکه دل ها را آن چنان با علوم و معارف خود پرکرده که دیگر جایی برای رذایل باقی نمی­گذارد. هرعملی که انسان برای غیر خدا انجام می­دهد لابد منظوری از عمل دارد؛ یا می­خواهد عزتی به دست آورد یا از نیرویی می­ترسد که می­خواهد از شر آن محفوظ بماند. قرآن کریم هم عزت را منحصر در خدای سبحان کرده ان العزه لله جمیعاً و هم نیرو را منحصر در او کرده ان القوه لله جمیعاً و اگر براستی این دو قضیه برای کسی معلوم شود یعنی علم یقینی به آن داشته یاشد تمام بدی ها و پستی­ها از دلش شسته می­شود.(طباطبایی،1364: 265-264)

 

 

 

   ایشان با یادآوری همین بحث می­نویسند: «مقتضای روش اول این است که نفس خود را اصلاح کنیم و ملکات آن را تعدیل نماییم تا صفات خوبی به دست آوریم. صفاتی که مردم و جامعه آن را بستایند. روش دوم نیز نظیر اولی است با این تفاوت که هدف و غرض در این دو روش متفاوت است. در روش اول جلب توجه و حمد و ثنای مردم و در دومی سعادت حقیقی و دائمی ولی هر دو در این معنا شریکند که هدف نهایی آنها، فضیلت انسان از نظر عمل است. ولی در روش سوم هدف از تهذیب اخلاق تنها و تنها رضای خداست. مقاصد نیز به تبع آن متفاوت است. عشق به جمال و زیباپسندی فطری بشر است. علاقه به محبوب به جایی می­رسد که هیچ چیز را نمی­بیند مگر آنکه قبل از آن و با آن خدا را می­بیند و موجودات از مرتبه استقلال ساقط می­شوند. پس صورت های علمی و طرز فکر چنین کسی غیر از دیگران­ است؛ برای این که دیگران به هر چیزی که نظر می­کنند از پشت حجاب استقلال نگاه می­کنند ولی او این حجاب را پس­زده و این عینک را از چشم برداشته است. همچنین از نظر عمل با دیگران متفاوت است او از آنجا که غیرخدا را دوست نمی­دارد قهراً جز تحصیل رضای او هدفی ندارد پس هدف او با هدف مردم متفاوت است چون او تاکنون مانند سایر مردم هرچه می­کرد به منظور کمال خود می­کرد، ولی حالا هرکاری می­کند بدان جهت می­کند که محبوبش دوست دارد.

 

 

 

    نظام اخلاقی اول یعنی مکتب حکما و فلاسفه تنها به سوی حق اجتماعی و نظام اخلاقی دوم تنها به سوی حق واقعی و کمال حقیقی؛ یعنی آنچه مایۀ سعادت آدمی در آخرت است فرا می­خواند، ولی قرآن کریم به سوی حقی دعوت می­کند که نه ظرف اجتماع گنجایش آن را دارد و نه آخرت و آن خدای تعالی است. قرآن اساس تربیت خود را براین پایه نهاده که خدا یکی است و شریکی ندارد و این زیربنای دعوت اسلام است که بندۀ خالص بار می­آورد و عبودیت محض را نتیجه می­دهد و چقدر میان این سه روش فاصله است. محبت و عشق و شور، انسان محب و عاشق را به کارهایی وا می­دارد که عقل اجتماعی آنها را نمی­پسندد، چون ملاک اخلاق اجتماعی همین عقل اجتماعی است یا به کارهایی وا   می­دارد که فهم عادی ـ که اساس تکالیف عمومی و دینی  است ـ آن را نمی­فهمد(همان:طباطبایی،1364: 271-279)

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

مبانی نظری در مورد نظریه های فلسفی اخلاق

2-2- نظریه های فلسفی 2

2-2-1- گونه شناسی نظام‌های اخلاقی 3

2-2-1-1- پیامدگرایی 8

2-2-1-2- وظیفه گرایی 17

2-2-1-3- فضیلتگرایی 24

2-2- 2-گونه شناسی برگزیده 32

پیشینه نظری پژوهش در مورد نظریه های فلسفی اخلاق 

2-3-5- چارچوب نظری 48

2-3-5- 1-  مدل نظری 74

6-1- فهرست منابع 77

 

  • شناسایی نظام اخلاقی نخبگان علمی کشور و علل تاثیرگذار بر آن و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن

    شناسایی نظام اخلاقی نخبگان علمی کشور و علل تاثیرگذار بر آن و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن شاخص اخلاق عملی نظریه های علمی اخلاق پایان نامه نظام اخلاقی نخبگان علمی پایان نامه نظام ‌های اخلاقی دینی و دنیوی عوامل مؤثر…

  • بررسی فقهی و حقوقی غرر در معامله در ایران و کنوانسیون بیع بین المللی

    بررسی فقهی و حقوقی غرر در معامله در ایران و کنوانسیون بیع بین المللی قاعده ی غرر غرر در معامله غرر در معامله در ایران غرر در معامله در کنوانسیون بیع بین المللی بررسی قاعده غرر قاعده غرر در فقه…

  • پرسشنامه ارزیابی امکان استفاده از بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه

    پرسشنامه ارزیابی امکان استفاده از بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه پرسشنامه بودجه ریزی عملیاتی پرسشنامه استاندارد بودجه ریزی عملیاتی پرسشنامه امکان سنجی بودجه ریزی عملیاتی پرسشنامه استاندارد امکان سنجی بودجه ریزی عملیاتی پرسشنامه امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی پرسشنامه…

  • نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی صنایع غذایی

    نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی صنایع غذایی نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی مکانیک نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی دبیری ورزش نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش…

  • راهکار‌های ایران در برابر قدرت نرم

    راهکار‌های ایران در برابر قدرت نرم قدرت نرم قدرت سخت راهکارها و فرصت‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال قدرت نرم دانلود مقالات رشته علوم سیاسی راهکار‌های ایران در برابر قدرت نرم دانلود مقالات علوم سیاسی خرید مقالات علوم سیاسی مصادیق…

  • سیستم فرمان الكتریكی ESP

    سیستم فرمان الكتریكی ESP سیستم فرمان فرمانهای الكتریكی عملكرد سیستم فرمان سیستم های ایمنی فرمان سیستم فرمان الكتریكی ESP دانلود مقالات مهندسی مکانیک خودرو دانلود مقالات مکانیک خودرو رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته مکانیک خودرو سیستم فرمان الكتریكی…

  • پایان نامه رشته اقتصاد با عنوان صادرات غیرنفتی و جایگاه آن بر اقتصاد كشور

    پایان نامه رشته اقتصاد با عنوان صادرات غیرنفتی و جایگاه آن بر اقتصاد كشور صادرات غیرنفتی ساختار صادراتی ایران استراتژی توسعه صادرات جایگاه صادرات غیرنفتی بر اقتصاد كشور راهكارها و برنامه‌ریزی توسعه صادرات غیرنفتی دانلود پایان نامه رشته اقتصاد با…

  • پاورپوینت فصل هشتم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند با موضوع گروه ها

    پاورپوینت فصل هشتم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند با موضوع گروه ها کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل هشتم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند با موضوع مدیریت تعارض سازمانی و خلاقیت پاورپوینت گروه ها فصل…

  • مقاله ترجمه شده رشته مدیریت با عنوان ارزیابی تاثیر مدیریت ارتباط با مشری‎(CRM)‎‏ برابعاد عملکرد سازکانی :مطالعه موردی در صنعت هتل ‏مالزی

    مقاله ترجمه شده رشته مدیریت با عنوان ارزیابی تاثیر مدیریت ارتباط با مشری‎(CRM)‎‏ برابعاد عملکرد سازکانی :مطالعه موردی در صنعت هتل ‏مالزی سازمان ‏CRM عملکرد هتل مدیریت دانش مشتری مداری فناوری مبتنی بر ‏CRM همکاری در فروش فایل همکاری در…

  • پیشینه تحقیق خارجی و داخلی درباره عزت نفس 69 صفحه

    پیشینه تحقیق خارجی و داخلی درباره عزت نفس 69 صفحه کلمات کلیدی : تاریخچه عزت نفس تاریخچه عزت نفس در ایران پیشینه تحقیق عزت نفس پیشینه نظری عزت نفس پیشینه پژوهش عزت نفس پیشینه خارجی عزت نفس پیشینه داخلی عزت…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری مشروطی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری مشروطی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مشروطی مبانی نظری مشروطی پیشینه تحقیق مشروطی پیشینه داخلی مشروطی پیشینه خارجی مشروطی پیشینه پژوهش مشروطی پیشینه نظری مشروطی ادبیات نظری مشروطی چارچوب نظری مشروطی…

  • پروپوزال مدل بومی برای شکل گیری سیاست های زیست محیطی ایران

    پروپوزال مدل بومی برای شکل گیری سیاست های زیست محیطی ایران توسعه پايدار ابعاد توسعه پايدار خط مشی گذاری زیست محیطی نگرش بومی خط مشی گذاری زیست محیطی شکل گیری سیاست های زیست محیطی ایران الگو سیاست های زیست محیطی…

  • بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات تحت اثر بارهای رفت و برگشتی

    بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات تحت اثر بارهای رفت و برگشتی عملکرد اعضا و اتصالات بارهای رفت و برگشتی طراحی لرزه ای سازه ها بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات تحت اثر بارهای رفت و برگشتی بررسی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رفتار دینی والدین

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رفتار دینی والدین کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رفتار دینی والدین مبانی نظری رفتار دینی والدین پیشینه تحقیق رفتار دینی والدین پیشینه داخلی رفتار دینی والدین پیشینه خارجی رفتار دینی والدین پیشینه پژوهش…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تسهیم دانش

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تسهیم دانش مبانی نظری تسهیم دانش دانلود مبانی نظری تسهیم دانش پیشینه تحقیق تسهیم دانش ادبیات نظری تسهیم دانش فصل دوم پایان نامه تسهیم دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق تسهیم دانش ادبیات و مبانی…

  • پیشینه امنیت در محاسبات ابری و روشهای ورودی تکی

    پیشینه امنیت در محاسبات ابری و روشهای ورودی تکی پیشینه امنیت در محاسبات ابری پیشینه امنیت روشهای ورودی تکی مبانی نظری امنیت در محاسبات ابری مبانی نظری امنیت روشهای ورودی تکی مبانی نظری امنیت اطلاعات در رایانش ابری مبانی نظری…

  • پاورپوینت و ارائه کامل دیود (Diode)

    پاورپوینت و ارائه کامل دیود (Diode) دانلود پاورپوینت دیود دانلود پاورپوینت Diode دانلود پاورپوینت دوقطبی الکتریکی دانلود پاورپوینت مدارات یکسو ساز پدیده های Diffusion و Drift تبدیل جریان متناوب به جریان مستقیم دانلود پاورپوینت و ارائه کامل دیود رفتن به…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان پیشینه پژوهش ارزیابی عملکرد کارکنان ادبیات نظری تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان دانلود مبانی نظری…

  • ارزیابی مشارکت مردمی و شوراها در ترویج و توسعه فعالیتهای کشاورزی

    ارزیابی مشارکت مردمی و شوراها در ترویج و توسعه فعالیتهای کشاورزی ترویج فعالیتهای کشاورزی توسعه فعالیتهای کشاورزی ترویج و توسعه کشاورزی در ایران نقش شورهای روستایی در ترویج و توسعه کشاورزی مشارکت مردمی در ترویج و توسعه فعالیتهای کشاورزی دانلود…

  • شبیه سازی و ارزیابی زمان اجرای برنامه موازی بر روی ابر با توجه به پارامترهای مختلف

    شبیه سازی و ارزیابی زمان اجرای برنامه موازی بر روی ابر با توجه به پارامترهای مختلف اجرای برنامه موازی بر روی ابر ارزیابی زمان اجرای برنامه موازی بر روی ابر شبیه سازی زمان اجرای برنامه موازی بر روی ابر نحوه…

  • پایان نامه سلامت روان سالمندان

    پایان نامه سلامت روان سالمندان کلمات کلیدی : پایان نامه سلامت روانی پایان نامه روانشناسی سلامت پایان نامه درباره سلامت روانی موضوع پایان نامه روانشناسی سلامت پایان نامه درباره سلامت روان سالمندان پایان نامه در مورد سلامت روان سالمندان موضوع…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق موانع کارآفرینی سازمانی 102 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق موانع کارآفرینی سازمانی 102 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری موانع کارآفرینی سازمانی تاریخچه موانع کارآفرینی سازمانی پیشینه تحقیق موانع کارآفرینی سازمانی پیشینه پژوهش موانع کارآفرینی سازمانی مبانی نظری در مورد موانع کارآفرینی سازمانی پیشینه…

  • رابطه خودکارآمدی و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان

    رابطه خودکارآمدی و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان پایان نامه خودکارآمدی تحصیلی دانلود پایان نامه خودکارآمدی پایان نامه اهمال کاری پایان نامه اهمال کاری تحصیلی تاثیر خودکارآمدی بر اهمال کاری تحصیلی اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان رابطه خودکارآمدی…

  • بررسی امنیت در شبکه های بیسیم تحت پروتکل 11 802

    بررسی امنیت در شبکه های بیسیم تحت پروتکل 11 802 پروتکل 11 802 شبکه های بی‌سیم شبکه های بیسیم محلی امنیت در شبکه های بی‌سیم بررسی امنیت در شبکه های بیسیم تحت پروتکل 11 802 دانلود پایان‌نامه کارشناسی مهندسی نرم‌افزار…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تولید ناب 60 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تولید ناب 60 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تولید ناب مبانی نظری تولید ناب پیشینه تحقیق تولید ناب پیشینه داخلی تولید ناب پیشینه خارجی تولید ناب پیشینه پژوهش تولید ناب پیشینه نظری…