مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق 86 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق 86 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری اخلاق
پیشینه تحقیق اخلاق
فصل دوم پایان نامه نظریه های فلسفی اخلاق
مبانی نظری نظریه های فلسفی اخلاق
پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق
پیشینه پژوهش نظریه های فلسفی اخلاق
پیشینه نظری نظریه های فلسفی اخلاق
ادبیات نظری نظریه های فلسفی اخلاق
چارچوب نظری نظریه های فلسفی اخلاق

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری نظریه های فلسفی اخلاق تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

مقدمه 

     برای ارزش‌های اخلاقی می توان سه سطح حقیقی، نظری و عملی قائل شد که سطوح نظری و عملی آن دارای دو ساحت فردی و اجتماعی است. از این رو ارزش‌های اخلاقی را می-توان در سه جهان و از سه منظر مطالعه نمود:

     در جهان اول (جهان حقیقی) و از منظر فلسفی چیستی اخلاق تبیین می شود؟ فیلسوفان اخلاق، نظام‌های اخلاقی را صرف نظر از  ظهور و بروزشان در فرد یا جامعه خاصی بررسی می کنند. آنها تلاش می کنند تا خوب و بد اخلاقی را برای نوع بشر تعریف، توجیه و تبیین نمایند. از این منظر، نظام اخلاقی همچون موجودی متشکل از عناصر و اجزایی با روابط درونی نگریسته می شوند. ارزش‌های اخلاقی عناصر تشکیل دهندۀ نظام‌های اخلاقی اند که به صورت ارزش‌های غایی و ارزش‌های وسیله ای با یکدیگر مرتبط می-شوند. ارزش غایی در حکم ساختار یک نظام اخلاقی عمل می-کند.

 

 

 

    مناظر جهان دوم و سوم از آن روان شناسان و جامعه-شناسان اخلاق است که چگونگی ظهور و بروز ارزش‌های اخلاقی را در افراد و جوامع توصیف و تبیین می کنند. 

   در جهان دوم (جهان فردی) و از منظر روانشناختی، چگونگی و چرایی اعتقاد و پایبندی فرد به یک نظام اخلاقی توصیف و تبیین می شود. در این مقام، نظام اخلاقی دارای سطوح نظری(شناختیـ نگرشی) و عملی (مهارتی) است. در این سطح دلایل ـ انگیزه ها و مهارت های فرد عناصر تشکیل دهندۀ نظام اخلاقی هستند که دلایل و انگیزه ها به مثابه ساختار آن عمل می کنند. روان شناس تلاش می کند سازوکارهای مؤثر بر دلایل ـ انگیزه ها و مهارت های اخلاقی و دیالکتیک آنها را درون فرد تحلیل کند.

 

 

 

در جهان سوم(جهان اجتماعی) و از منظرجامعه شناختی چگونگی و چرایی اعتقاد و پایبندی افراد یک جامعه به یک نظام اخلاقی توصیف و تبیین می شود. در این مقام نیز ارزش‌ها، دارای سطوح آرمانی(نظری) و واقعی(عملی) هستند. جامعه شناس تلاش می کند سازوکارهای مؤثر بر سطوح آرمانی و واقعی ارزش‌ها و دیالکتیک آنها را درون جهان اجتماعی تحلیل کند. 

 تلاش می کنیم با مرور نظریه های فلسفی، روانشناختی و جامعه شناختی، به یک گونه شناسی معتبر از نظام‌های اخلاقی و چگونگی و چرایی توزیع متفاوت آنها در جامعه آماری مورد پژوهش، دست یابیم.

 

 

 

 

 

 

2-2- نظریه های فلسفی 

  مقدمه

   فرااخلاق، اخلاق هنجاری و اخلاق کاربردی سه گونه از مطالعات اخلاقی  در حیطۀ فلسفۀ اخلاق اند. از آنجا که هدف ما از مرور نظریات فلسفی، دست یابی به یک گونه شناسی از نظام‌های اخلاقی است مرور فلسفی ما به اخلاق هنجاری  محدود می شود. 

      اخلاق هنجاری بخشی از فلسفۀ اخلاق است که دربارۀ کنش های اخلاقی سخن می گوید و در پی تبیین نظامی از قواعد و اصول حاکم بر رفتار اخلاقی است. اخلاق هنجاری دو سطح دارد.

 

 

 

 

     فیلسوفان اخلاق در سطح اول از معیارهای کلی اخلاقی سخن می گویند، یعنی به این پرسش که معیار خوب بودن یک منش یا کنش انسانی چیست؟ پاسخ می دهند.

     در سطح دوم از خوبی و بدی یا اخلاقی و غیراخلاقی بودن کنش های خاص بحث می کنند، یعنی به این پرسش که کدام منش یا کنش آدمی خوب است؟ پاسخ می دهند. بدین ترتیب در سطح اول به «معیارهای اخلاقی» و در سطح دوم به «اصول اخلاقی » دست می یابند. به عبارت دیگر، در سطح اول، از معیار کلی خوبی و بدی کنش ها بحث می کنند و در سطح دوم، مصادیق آن معیار کلی را تعیین می  کنند. می توان گفت در یک سطح «ارزش غایی» و بر اساس آن در سطح دیگری، «ارزش‌های وسیله ای» را معین می کنند.

 

 

 

   در اخلاق هنجاری، نظریه ها، دیدگاه ها و نظام‌های اخلاقی متفاوت و متعددی وجود دارد به گونه ای که گونه-شناسی آنها موضوع پژوهش های فلسفی بسیاری بوده  است. یک گونه شناسی خوب، گونه شناسی است که از طریق قیاس و استقرا هر دو به دست آید؛ یعنی منطقی و مانع است تا هر نظام اخلاقی تنها در یک گونه قرارگیرد و جامع است تا هیچ نظام اخلاقی از نظر نیفتد.

 

 

 

 

 

 

منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

 گونه ­شناسی نظام‌های اخلاقی

    علاّمه طباطبایی در تفسیر المیزان نوعی گونه ­شناسی از نظام‌های اخلاقی ارائه می­دهد. ایشان معتقدند علم اخلاق عبارت است از فنی که پیرامون ملکات انسانی بحث می­کند، ملکاتی که مربوط به قوای نباتی و حیوانی و انسانی اوست تا فضایل آنها را از رذائلش جدا سازد و معلوم کند کدام یک بد، رذیله و مایه نقص اوست تا آدمی بعد از شناسایی آنها خود را با فضایل بیاراید و از رذایل دور کند. اصلاح اخلاق و تحصیل ملکات فاضله در دو طرف علم و عمل و پاک کردن دل از خوی های زشت با «تلقین علمی» و «تکرار عملی» ممکن است که خود اینها به دو طریق ممکن می­شود که البته ایشان در ادامه راه سومی نیز بدان می­افزاید که این سه عبارتند از:

    «راه اول در نظر داشتن فوائد دنیایی فضایل و فوائد علوم و آرائی که مردم آن را می­ستایند. این طریقه همان طریقه معهودی است که علم اخلاق قدیم، اخلاق یونان و غیره بر آن بنا شده است و قرآن کریم اخلاق را از این طریق استعمال نکرده و زیربنای آن را مدح و ذم مردم قرار نداده که ببینیم چه چیزهایی در نظر عامۀ مردم ممدوح و چه چیزهایی مذموم است؟ چه چیزهایی را  جامعه می­پسندد و چه چیزهایی را جامعه نمی­پسندد و قبیح می­داند.

 

     راه دوم از تهذیب اخلاق این است که آدمی فوائد آخرتی آن را در نظر بگیرد و این طریقه، طریقۀ قرآن است. اخلاق را از راه غایات اخروی، اصلاح و تهذیب می­کند که یک یک آنها کمالات حقیقی قطعی هستند نه کمالات ظنی. این روش اصلاح اخلاق، طریقۀ انبیا است که نمونه­های بسیاری از آن در قرآن آمده و نیز به طوری که پیشوایان ما نقل کرده­اند در کتب آسمانی گذشته نیز بوده ­است.

 

    راه سومی هم وجود دارد که مخصوص قرآن کریم است و در هیچ یک از کتب آسمانی که تاکنون به ما رسیده یافت نمی­شود و نیز از هیج یک از تعالیم انبیا گذشته نقل نشده و نیز در هیج یک از مکاتب فلاسفه و حکمای الهی دیده نشده و آن عبارت است از این که انسان‌ها را از نظر اوصاف و طرز تفکر طوری تربیت می­کند که دیگر محل و موضوعی برای رذایل اخلاقی باقی نمی­گذارد و به عبارت دیگر اوصاف رذیله و خوی های ناستوده را از طریق رفع از بین می­برد نه دفع؛ یعنی اجازه نمی­دهد که رذایل در دل ها راه یابد تا درصدد برطرف کردنش برآیند، بلکه دل ها را آن چنان با علوم و معارف خود پرکرده که دیگر جایی برای رذایل باقی نمی­گذارد. هرعملی که انسان برای غیر خدا انجام می­دهد لابد منظوری از عمل دارد؛ یا می­خواهد عزتی به دست آورد یا از نیرویی می­ترسد که می­خواهد از شر آن محفوظ بماند. قرآن کریم هم عزت را منحصر در خدای سبحان کرده ان العزه لله جمیعاً و هم نیرو را منحصر در او کرده ان القوه لله جمیعاً و اگر براستی این دو قضیه برای کسی معلوم شود یعنی علم یقینی به آن داشته یاشد تمام بدی ها و پستی­ها از دلش شسته می­شود.(طباطبایی،1364: 265-264)

 

 

 

   ایشان با یادآوری همین بحث می­نویسند: «مقتضای روش اول این است که نفس خود را اصلاح کنیم و ملکات آن را تعدیل نماییم تا صفات خوبی به دست آوریم. صفاتی که مردم و جامعه آن را بستایند. روش دوم نیز نظیر اولی است با این تفاوت که هدف و غرض در این دو روش متفاوت است. در روش اول جلب توجه و حمد و ثنای مردم و در دومی سعادت حقیقی و دائمی ولی هر دو در این معنا شریکند که هدف نهایی آنها، فضیلت انسان از نظر عمل است. ولی در روش سوم هدف از تهذیب اخلاق تنها و تنها رضای خداست. مقاصد نیز به تبع آن متفاوت است. عشق به جمال و زیباپسندی فطری بشر است. علاقه به محبوب به جایی می­رسد که هیچ چیز را نمی­بیند مگر آنکه قبل از آن و با آن خدا را می­بیند و موجودات از مرتبه استقلال ساقط می­شوند. پس صورت های علمی و طرز فکر چنین کسی غیر از دیگران­ است؛ برای این که دیگران به هر چیزی که نظر می­کنند از پشت حجاب استقلال نگاه می­کنند ولی او این حجاب را پس­زده و این عینک را از چشم برداشته است. همچنین از نظر عمل با دیگران متفاوت است او از آنجا که غیرخدا را دوست نمی­دارد قهراً جز تحصیل رضای او هدفی ندارد پس هدف او با هدف مردم متفاوت است چون او تاکنون مانند سایر مردم هرچه می­کرد به منظور کمال خود می­کرد، ولی حالا هرکاری می­کند بدان جهت می­کند که محبوبش دوست دارد.

 

 

 

    نظام اخلاقی اول یعنی مکتب حکما و فلاسفه تنها به سوی حق اجتماعی و نظام اخلاقی دوم تنها به سوی حق واقعی و کمال حقیقی؛ یعنی آنچه مایۀ سعادت آدمی در آخرت است فرا می­خواند، ولی قرآن کریم به سوی حقی دعوت می­کند که نه ظرف اجتماع گنجایش آن را دارد و نه آخرت و آن خدای تعالی است. قرآن اساس تربیت خود را براین پایه نهاده که خدا یکی است و شریکی ندارد و این زیربنای دعوت اسلام است که بندۀ خالص بار می­آورد و عبودیت محض را نتیجه می­دهد و چقدر میان این سه روش فاصله است. محبت و عشق و شور، انسان محب و عاشق را به کارهایی وا می­دارد که عقل اجتماعی آنها را نمی­پسندد، چون ملاک اخلاق اجتماعی همین عقل اجتماعی است یا به کارهایی وا   می­دارد که فهم عادی ـ که اساس تکالیف عمومی و دینی  است ـ آن را نمی­فهمد(همان:طباطبایی،1364: 271-279)

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

مبانی نظری در مورد نظریه های فلسفی اخلاق

2-2- نظریه های فلسفی 2

2-2-1- گونه شناسی نظام‌های اخلاقی 3

2-2-1-1- پیامدگرایی 8

2-2-1-2- وظیفه گرایی 17

2-2-1-3- فضیلتگرایی 24

2-2- 2-گونه شناسی برگزیده 32

پیشینه نظری پژوهش در مورد نظریه های فلسفی اخلاق 

2-3-5- چارچوب نظری 48

2-3-5- 1-  مدل نظری 74

6-1- فهرست منابع 77

 

  • ارزیابی عملکرد روشهای شبه توابع دینامیک در درشت نمایی مخازن کربناته با استفاده از مدل تخلخل دوگانه

    ارزیابی عملکرد روشهای شبه توابع دینامیک در درشت نمایی مخازن کربناته با استفاده از مدل تخلخل دوگانه شبیه سازهای مخازن نفتی مخزن کربناته فشار مویینگی مدل تخلخل دوگانه شبه توابع دینامیک درشت نمایی مخازن کربناته عملکرد روشهای شبه توابع دینامیک…

  • مبانی نظری مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی و شرایط تحقق آن

    مبانی نظری مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی و شرایط تحقق آن مبانی نظری مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی بررسی نگاه کیفری مقنن در مواجهه با شخص حقوقی شرایط تحقق مسئولیت کیفری در اشخاص حقوقی پایان نامه مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی پیشینه مسئولیت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 3

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 3 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

  • مقاله مهندسی مواد با عنوان آزمون جریان های گردابی

    مقاله مهندسی مواد با عنوان آزمون جریان های گردابی امپدانس Eddy Current Testing اصول القای الكترومغناطیس آزمون جریان های گردابی (ET) دانلود مقاله مهندسی مواد با عنوان آزمون جریان های گردابی تست جریان های گردابی سیستم همکاری در فروش فایل…

  • نیازسنجی آموزشی مدیران

    نیازسنجی آموزشی مدیران نیاز سنجی آموزشی آموزش ضمن خدمت دانلود مقالات رشته مدیریت نیازسنجی آموزشی مدیران دانلود مقالات مدیریتی دانلود مقالاتکارشناسی ارشد رشته مدیریت سیستم همکاری در فروش فایل فروش تحقیق مدیریت نیازسنجی آموزشی مدیران دبیرستانهای تهران رفتن به سایت…

  • اعسار از محكوم به

    اعسار از محكوم به انواع اعسار قانون اعسار اعسار در فقه و حقوق اسلام دانلود مقاله اعسار از محكوم به نحوه اثبات دعوی اعسار مفهوم اصطلاحی اعسار رفتن به سایت اصلی اعسار از محكوم به   اعسار از نظر لغوی:…

  • مبانی،اهداف و شرایط آزادی مشروط

    مبانی،اهداف و شرایط آزادی مشروط کاهش مجازات حبس آزادی مشروط سیاست های کیفری شرایط اعطای آزادی مشروط تعیین مدت آزادی مشروط شرایط مدت آزادی مشروط ضمانت اجرای آزادی مشروط دانلود مقاله آزادی مشروط مبانی،اهداف و شرایط آزادی مشروط رفتن به…

  • بررسی دیدگاه ها و کارکردهای اوقات فراغت

    بررسی دیدگاه ها و کارکردهای اوقات فراغت کلمات کلیدی : پایان نامه اوقات فراغت دیدگاه های اوقات فراغت فعالیت بدنی در اوقات فراغت تاریخچه اوقات فراغت در ایران تاریخچه اوقات فراغت در جهان کارکردهای اجتماعی اوقات فراغت تاریخچه اوقات فراغت…

  • بررسی تهدیدات امنیتی رایانش ابری و راه حلهای مقابله با آن

    بررسی تهدیدات امنیتی رایانش ابری و راه حلهای مقابله با آن امنیت محاسبات ابری امنیت در رایانش ابری تهدیدات امنیتی رایانش ابری راه حلهای مقابله با تهدیدات امنیتی رایانش ابری دانلود مقاله امنیت در رایانش ابری امنیت در رایانش ابری…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک های حل مسئله

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک های حل مسئله کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سبک های حل مسئله مبانی نظری سبک های حل مسئله پیشینه تحقیق سبک های حل مسئله پیشینه داخلی سبک های حل مسئله پیشینه خارجی…

  • ماهیت و توصیف اختلال هراس خاص و بررسی مفهوم شیوع شناسی آن

    ماهیت و توصیف اختلال هراس خاص و بررسی مفهوم شیوع شناسی آن کلمات کلیدی : اختلال هراس خاص علایم اختلال هراس خاص شیوع اختلال هراس خاص تشخیص اختلال هراس خاص پایان نامه اختلال هراس خاص طبقه بندی اختلال های اضطرابی…

  • پایان نامه کارشناسی رشته الهیات و معارف اسلامی با عنوان اسارت در خود

    پایان نامه کارشناسی رشته الهیات و معارف اسلامی با عنوان اسارت در خود نفس انسانی هویت انسان خواهش های نفسانی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته الهیات و معارف اسلامی با عنوان اسارت در خود راه عملی مبارزه با خودخواهی سخنانی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل موثر بر بحرانهای بانكی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل موثر بر بحرانهای بانكی مبانی نظری عوامل موثر بر بحرانهای بانكی دانلود مبانی نظری عوامل موثر بر بحرانهای بانكی پیشینه تحقیق عوامل موثر بر بحرانهای بانكی ادبیات نظری عوامل موثر بر بحرانهای بانكی فصل…

  • فرسودگی هیجانی و بررسی رویکردهای مختلف نسبت به فرسودگی

    فرسودگی هیجانی و بررسی رویکردهای مختلف نسبت به فرسودگی کلمات کلیدی : نظریه های فرسودگی شغلی فرسودگی هیجانی در پرستاران تعریف عملیاتی فرسودگی هیجانی رویکردهای مختلف نسبت به فرسودگی تعریف نظری و مفهومی فرسودگی هیجانی نظریه های مربوط به فرسودگی شغلی…

  • روش جدید مدل سازی مجازی ساختارهای مایكروویو در FDTD

    روش جدید مدل سازی مجازی ساختارهای مایكروویو در FDTD ساختار مایكروویو مدل سازی مجازی پاسخ پهن باند FFT FDTD رفتن به سایت اصلی

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه دانش مفهومی معلمان ریاضی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه دانش مفهومی معلمان ریاضی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دانش مفهومی معلمان ریاضی مبانی نظری دانش مفهومی معلمان ریاضی پیشینه تحقیق دانش مفهومی معلمان ریاضی پیشینه پژوهش دانش مفهومی معلمان ریاضی…

  • جزوه ترمودینامیک پیشرفته مقطع کارشناسی ارشد مهندسی شیمی

    جزوه ترمودینامیک پیشرفته مقطع کارشناسی ارشد مهندسی شیمی جزوه ترمودینامیک پیشرفته مقطع کارشناسی ارشد مهندسی شیمی رفتن به سایت اصلی جزوه ترمودینامیک پیشرفته مقطع کارشناسی ارشد مهندسی شیمی به تعداد 129 صفحه pdf   این جزوه بر اساس کتاب prausnitz…

  • پاورپوینت پاورپوینت انگور فرنگی خاردار

    پاورپوینت پاورپوینت انگور فرنگی خاردار پاورپوینت انگور فرنگی خاردار رفتن به سایت اصلی پاورپوینت انگور فرنگی خاردار به تعداد 23 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و کنفرانس دانشجویان   شامل مباحث زیر می باشد.   Saxifragaceae مشخصات گیاهشناسی شرایط محیطی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش باورهای فراشناختی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش باورهای فراشناختی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه باورهای فراشناختی مبانی نظری باورهای فراشناختی پیشینه تحقیق باورهای فراشناختی پیشینه داخلی باورهای فراشناختی پیشینه خارجی باورهای فراشناختی پیشینه پژوهش باورهای فراشناختی پیشینه نظری باورهای فراشناختی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارتهای اجتماعی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارتهای اجتماعی مبانی نظری مهارتهای اجتماعی دانلود مبانی نظری مهارتهای اجتماعی پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی ادبیات نظری مهارتهای اجتماعی فصل دوم پایان نامه مهارتهای اجتماعی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی ادبیات و مبانی…

  • ماهیت عفو عمومی و ارکان و انواع آن با بررسی آثار عفو عمومی

    ماهیت عفو عمومی و ارکان و انواع آن با بررسی آثار عفو عمومی ماهیت عفو عمومی ارکان عفو عمومی انواع عفو عمومی بررسی آثار عفو عمومی عفو عمومی و قواعد تکرار جرم عفو عمومی و قانون آمره قلمرو عفو عمومی…

  • پاورپوینت تکنیک های سوء استفاده و تقلب رایانه ای(فصل هفتم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری مرادی و بیات)

    پاورپوینت تکنیک های سوء استفاده و تقلب رایانه ای(فصل هفتم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری مرادی و بیات) پاورپوینت فصل هفتم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات با عنوان تکنیک های سوء استفاده و…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد گرایش توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی با عنوان بررسی اثر کاهش نرخ مالیات بر درآمدهای مالیاتی دولت

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد گرایش توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی با عنوان بررسی اثر کاهش نرخ مالیات بر درآمدهای مالیاتی دولت مالیات نظام مالیاتی ایران وضعیت مالیات در ایران درآمدهای مالیاتی دولت توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی دانلود پایان نامه…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه کیفیت سود

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه کیفیت سود کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کیفیت سود مبانی نظری کیفیت سود پیشینه تحقیق کیفیت سود پیشینه داخلی کیفیت سود پیشینه خارجی کیفیت سود پیشینه پژوهش کیفیت سود پیشینه نظری…

  • پروپوزال رابطه سبک رهبری مدیران با شاخص های عملکردی در بیمارستان ها

    پروپوزال رابطه سبک رهبری مدیران با شاخص های عملکردی در بیمارستان ها سبک رهبری مدیران تعیین سبک رهبری در سازمان تعیین سبک رهبری مدیران بیمارستانها شاخص های عملکردی بیمارستانها رابطه سبک رهبری مدیران با شاخصهای عملکردی پروپوزال تاثیر تعیین سبک…