مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع 93 صفحه کامل و جامع

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع 93 صفحه کامل و جامع

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه فعالیتهای ترفیع
مبانی نظری فعالیتهای ترفیع
پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع
پیشینه داخلی فعالیتهای ترفیع
پیشینه خارجی فعالیتهای ترفیع
پیشینه پژوهش فعالیتهای ترفیع
پیشینه نظری فعالیتهای ترفیع
ادبیات نظری فعالیتهای ترفیع
چارچوب نظری فعالیتهای ترفیع

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع می باشد. در بخش اول مبانی نظری فعالیتهای ترفیع تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع
بازاریابی از گذشته های دود کم و بیش در زندگی بشری نقش ایفا کرده اما با حرکت اقتصاد به سمت جهانی شدن و حکم فرمایی مشتری مداری بر نظام های اقتصادی، بازاریابی به ابزار انکارناپذیری برای موفقیت در روابط اقتصادی و بازرگانی جوامع کنونی تبدیل شده و برقراری ارتباطات موثر در جهت تحقق اهداف بازاریابی، از جمله دغدغه های اصلی و پایه ای مدیران سازمان ها به حساب می آید. دانشمندان بازاریابی برای برنامه ریزی و انجام امور مربوط به بازاریابی، اقدامات مربوط به آن را در قالب چهار عنصر (4Ps) طبقه بندی کرده اند. این عناصر که تشکیل دهنده ی آمیخته ی بازاریابی هستند عبارتند از: محصول، قیمت، توزیع و ترفیع. در میان این عناصر، برنامه هایی که برای ترفیع  سازمان و محصول انجام می شود از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است. بازاریابی از علم ارتباطات به عنوان ابزاری جهت تحقق اهداف ترفیعی خود استفاده می نماید (رضایی، 1389).

 

 

یکی از وظایف مهم در مدیریت بازاریابی، تعیین موثرترین ترکیب ترفیع می باشد. هرکدام از روش های ترفیع ویژگی های منحصر به فردی دارد که عامل تعیین کننده در انتخاب هریک محسوب می گردد. یک شرکت باید ابزارهای ارتباطی را آگاهانه و با دقت به نحوی با یکدیگر ترکیب کند تا بتواند ترکیب موزونی از عناصر ترفیعی به وجود آورد، ترکیبی که نیل به اهداف ارتباطی و بازاریابی را ممکن سازد. انتخاب روش های مناسب ارتباطی با توجه به موقعیت مخاطبان در بازار هدف صورت می گیرد. خرید، نتیجه ی یک فرآیند طولانی تصمیم گیری مصرف کننده است. برقرار کننده ی یک ارتباط بازاریابی باید بداند مخاطبان هدف او اکنون در چه موقعیتی قرار دارند و او می خواهد آنها را به کجا منتقل نماید (صمدی، 1387). 

 

 

مدیران سازمان های امروزی با درنظر گرفتن عواملی چند، مانند رقابت حاکم بر بازار، ویژگی محصولات و سازمانشان، ویژگی های مشتریان هدف و غیره، به تهیه و ترکیب خاصی از شیوه های برقراری ارتباط که شامل: تبلیغات ، پیشبرد فروش ، روابط عمومی ، فروشندگی شخصی  و بازاریابی مستقیم  است، اقدام می کنند. ترکیب فوق که برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان بازار هدف تهیه می شود، آمیخته ی ترفیع  نامیده می شوند. هرکدام از عناصر آمیخته ی ترفیع متاثر از عوامل مختلفی است که نقش اساسی در تدوین موثر این آمیخته دارند. ضمن اینکه هر کدام از عناصر آمیخته ی ترفیع ویژگی هایی دارند که آنها را برای ترفیع در صنایع خاصی موثرتر می نمایاند. در حقیقت در هر صنعت خاص، باید با توجه به ویژگی های آن صنعت و خصوصیات هرکدام از عناصر آمیخته ی ترفیع به تهیه و تدوین آمیخته پرداخت (رضایی، 1389).

 

 

ترفیع یه مجموعه فعالیت هایی اطلاق می شود که بنگاه ها انجام می دهند تا بتوانند در مورد ارزش و مطلوبیت محصول اطلاعات خوبی به خریداران بدهند، به طوری که از بین محصولات موجود در صنعت، محصول ارایه شده ی ایشان را بخرند. آمیخته ی ترفیع بازاریابی مجموعه ای از متغیرهای قابل کنترل است که صاحبان بنگاه ها آنها را برای پاسخگویی به بازار هدف درهم می آمیزند. یک کسب و کار کوچک و متوسط باید ابزارهای ترفیع را آگاهانه و با دقت به نحوی با یکدیگر ترکیب کند تا بتواند ترکیب موزونی از این عناصر به وجود آورد، ترکیبی که نیل به اهداف ارتباطی و بازاریابی را ممکن سازد. از این رو ترفیع عبارت است از: مجموعه فعالیت های اطلاع رسانی، ترغیب، یادآوری و اثرگذاری. آمیخته ی مرسوم ترفیع بازاریابی، مجموعه ای از متغیرهای قابل کنترل است که صاحبان بنگاه ها آنها را برای پاسخگویی به بازار هدف ترکیب می کنند. از این رو برنامه ترفیع، ترکیب ویژه ای از تبلیغات، روابط عمومی، پیشبرد فروش، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم است که شرکت بدان وسیله با آگاهی و جذب مشتری به اهداف خود از جمله افزایش فروش محصولات خود نایل می شود (رضوانی و خرمشاهی، 1390).

 

 

• تبلیغات
از مهمترین اجزای آمیخته مرسوم ترفیع است که نقش بسیار مهمی را در سیاست ها و استراتژی های بازاریابی شرکت نظیر ارتباط با مشتریان، معرفی محصولات جدید، اصلاح و تغییر ذهنیت مخاطبان نسبت به شرکت ایفا می کند. تبلیغات مقدمات معرفی و آشنایی با شرکت و محصولات آن را فراهم می آورد. به گونه ای که تنظیم نوع تبلیغات، زمانبندی، تعدد آن، مضمون و اینکه از چه رسانه ای این پیام انتقال یابد، از اهمیت بسیاری برخوردار است. رسانه های تبلیغاتی عبارتند از: تلویزیون، رادیو، مطبوعات، تابلوهای تبلیغاتی و پست (Pratkanis and Aronson, 2001).

• روابط عمومی
عبارت است از کسب نام و اعتبار مناسب و ایجاد تصویر ذهنی مطلوب برای شرکت. روابط عمومی برای ایجاد آگاهی و رجحان در مشتری از توان خوبی برخوردار بوده و مستلزم تعیین اهداف، انتخاب پیام های روابط عمومی و وسیله ی ناقل پیام، اجرای برنامه ی روابط عمومی و ارزیابی نتایج آن است. روابط عمومی بیشتر در قالب سخنرانی ها، تعیین شماره های خاص برای مشتریان جهت اعلام نظرات و انتقادات (صدای مشتری در سازمان)، تعیین واحد خدمات پس از فروش و غیره، قابل بحث و بررسی است. ابزارهای روابط عمومی عبارتند از: نشر مقالات علمی در رابطه با کالا و خدمات مورد نظر، کنفرانس های خبری و برگزاری سمینارها، چاپ نشریات، پوستر و بروشور، انجام امور خیریه و مناسبت های اجتماعی (Sandberg, 2006).

• پیشبرد فروش
روش هایی همچون ارایه ی جوایز، هدایای تبلیغاتی، کارت های تخفیف، نمایش محصولات در ویترین، قرعه کشی، نمونه کالا، شرکت در نمایشگاه ها، سیستم کدینگ مشتری، اعطای جوایز به نیروهای فروش، اشانتیون و غیره، از این قبیلند. پیشبرد فروش، انگیزه های بیشتری را برای نیروی فروش، توزیع کنندگان و مشتریان نهایی ایجاد می کند (Belch and Belch, 2004).

• فروش شخصی
به طرز برخورد و شخصیت فردی، ویژگی های کاری و تخصص فروشنده در ارایه ی محصولی خاص ابزار فروش شخصی می گویند که می تواند به شکل فروش حضوری یا تلفنی باشد. فروش شخصی روش انعطاف پذیری است که فروشنده به طور مداوم واکنش ها و بازخوردهای خریدار را درک می کند و در شیوه های فروشش تغییراتی ایجاد می نماید (Pratkanis and Aronson, 2001).

• بازاریابی مستقیم
یکی از ابزارهای موجود در این روش، با عنوان بازاریابی تلفنی مطرح است. در این شیوه، تعدد تماس ها، طول مدت تماس ها، تجربیات قبلی در تماس با مشتریان، تخصص فرد ارایه دهنده خدمات از طریق تلفن بسیار حایز اهمیت است. بازاریابی از طریق پست الکترونیک و بازاریابی شبکه ای نیز در این دسته می توانند قرار گیرند. همچنین وب سایت یک رسانه به معنای واقعی مفهموم پیشبرد است. تاثیر روانی، انگیزشی و ارتباطی وب سایت است که می تواند عامل اصلی جذب و حفظ مشتریان اینترنتی باشد. بازاریابی مستقیم، شیوه ی موثری برای کسب و کارهای کوچک به شمار می رود زیراکه به صاحبان بنگاه ها اجازه می دهد که پاسخ های مستقیم بیشتری را از مشتریان دریافت کرده، بازار هدف را به گونه بهتری نشانه گیری کنند و محصول را بدون قرار گرفتن در فرآیند عریض و طویل و پرهزینه کانال های سنتی به فروش برسانند. شیوه های مورد استفاده در بازاریابی مستقیم عبارتند از: بازاریابی تلویزونی، بازاریابی از طریق کاتالوگ، بازاریابی از طریق پست، بازاریابی از راه دور (بازاریابی تلفنی)، فروش از طریق پست الکترونیک و فروش با کمک نمابر (Wilkinson, 2007).

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع 2

بخش اول: ادبیات پژوهش فعالیتهای ترفیع 5
2-2-1) تعریف ترفیع 6
• تبلیغات 8
• روابط عمومی 9
• فروش شخصی 10
• بازاریابی مستقیم 10
2-2-1-1) شیوه های نوین ترفیع 11
• ارتباطات شفاهی 11
• بازاریابی پارتیزانی 12
• بازاریابی الکترونیکی 13
• بازاریابی از طریق تلفن همراه 13
• بازاریابی ویروسی 13
جدول 2-1-1) جمع بندی شیوه های ترفیع 14
2-2-3) تعریف تبلیغات 16
تبلیغات مستقیم 20
2-2-3-1) تاریخچه تبلیغات در ایران وجهان 21
2) نشانه ها و تبلیغ روی دیوارها 23
3) جارچی های شهر 23
2-2-3-1-1) تاریخچه تبلیغات در ایران 24
2-2-3-2) جذابیت های تبلیغات 27
2-2-3-3) ابزار تبلیغات بازرگانی 31
2-2-3-5) ده فرمان تبلیغات 42
2-2-3-6) استفاده از تبلیغات در تلویزیون 44
2-2-3-7) استفاده از تبلیغات در رادیو 50
2-2-3-8) مزایا و معایب تبلیغات بازرگانی 50
2-2-3-9) تاثیر تبلیغات بر متغیرهای اقتصادی 52
2-2-3-10) تاثیر تبلیغات بازرگانی بر رفتار مصرف کننده 53
2-2-4) فعالیت های پیشبرد فروش 55
2-2-4-1) انواع پیشبرد فروش مصرف کننده 57
2-2-4-2) اهداف پیشبرد فروش 57
2-2-4-3) مزایای پیشبرد فروش 58
2-2-4-4) ابزارهای پیشبرد فروش مصرف کننده 60
2-2-4-5) آینده ی پیشبرد فروش 66

بخش دوم:پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع 68
فهرست منابع و مآخذ: 81
منابع لاتین: 87

 

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات مبانی نظری تبلیغات دانلود مبانی نظری تبلیغات پیشینه تبلیغات پیشینه تحقیق تبلیغات ادبیات نظری تبلیغات فصل دوم پایان نامه تبلیغات مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات ادبیات و مبانی نظری تبلیغات رفتن به سایت…

  • پاورپوینت بودجه های انعطاف پذیر، انحرافات و کنترل مدیریت(همراه با مثالهای تشریحی)

    پاورپوینت بودجه های انعطاف پذیر، انحرافات و کنترل مدیریت(همراه با مثالهای تشریحی) کلمات کلیدی : پاورپوینت بودجه جامع و حسابداری سنجش مسئولیت تحقیق بودجه جامع و حسابداری سنجش مسئولیت بودجه ثابت وانعطاف پذیر انحراف بودجه ثابت مراحل تهیه بودجه انعطاف…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مزیت رقابتی 29 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مزیت رقابتی 29 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مزیت رقابتی مبانی نظری مزیت رقابتی پیشینه تحقیق مزیت رقابتی پیشینه داخلی مزیت رقابتی پیشینه خارجی مزیت رقابتی پیشینه پژوهش مزیت رقابتی پیشینه نظری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان مبتنی بر ابر

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان مبتنی بر ابر مبانی نظری سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان مبتنی بر ابر دانلود مبانی نظری سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان مبتنی بر ابر پیشینه تحقیق سیستم…

  • دانلود پایان نامه کامل و جامع اینورتر

    دانلود پایان نامه کامل و جامع اینورتر اینورترهای سه فاز اینوترهای تک فاز دسته بندی اینورترها دانلود پایان نامه اینورتر پایان نامه اینورتر رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه کامل و جامع اینورتر     مقدمه: همانطور که می…

  • بررسی نقوش و معماری مسجد کبود و مسجد شیخ لطف الله

    بررسی نقوش و معماری مسجد کبود و مسجد شیخ لطف الله شیوه معماری آذری نقش دولت قره قویونلو در تاریخ هنر ایران بررسی نقوش مسجد کبود تبریز شیوه معماری اصفهانی معماری در دوره صفوی بررسی نقوش مسجد شیخ لطف الله…

  • رویکردها، نظریه های و مدل های خط مشی گذاری عمومی در جهت تدوین خط مشی گذاری زیست محیطی

    رویکردها، نظریه های و مدل های خط مشی گذاری عمومی در جهت تدوین خط مشی گذاری زیست محیطی تعريف خط مشی گذاری خط مشی گذاری زیست محیطی تدوین خط مشی گذاری زیست محیطی خط مشی گذاری عمومی نظریه های خط…

  • پاورپوینت تصمیم گیری و حل مسأله

    پاورپوینت تصمیم گیری و حل مسأله پاورپوینت تصمیم گیری و حل مسأله مسأله یابی حل مسأله انواع مسئله و تصمیم موقعیتهای تصمیم گیری فرایند منطقی حل مسئله انواع مدلها درتصمیم گیری طبقه بندی تصمیمها براساس مراحل درخت اخذ تصمیم مدیران…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری مبانی نظری سازگاری دانلود مبانی نظری سازگاری پیشینه تحقیق سازگاری ادبیات نظری سازگاری فصل دوم پایان نامه سازگاری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری ادبیات و مبانی نظری سازگاری رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تکانشگری و رفتارهای تکانشی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تکانشگری و رفتارهای تکانشی کلمات کلیدی : مبانی نظری تکانشگری پیشینه تحقیق تکانشگری پیشینه داخلی تکانشگری پیشینه خارجی تکانشگری پیشینه پژوهش تکانشگری پیشینه نظری تکانشگری فصل دوم پایان نامه تکانشگری ​​​​​​​مبانی نظری رفتارهای تکانشی پیشینه…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی هیجانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی هیجانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فرسودگی هیجانی مبانی نظری فرسودگی هیجانی پیشینه تحقیق فرسودگی هیجانی پیشینه داخلی فرسودگی هیجانی پیشینه خارجی فرسودگی هیجانی پیشینه پژوهش فرسودگی هیجانی پیشینه نظری فرسودگی هیجانی ادبیات…

  • مفهوم موزه،طرح ریزی ومعماری آن

    مفهوم موزه،طرح ریزی ومعماری آن مفهوم موزه انواع موزه معماری موزه طرح ریزی موزه تاریخچه موزه در ایران دانلود پروژه رشته معماری دانلود پروژه معماری دانلود پروژه مهندسی معماری خرید پروژه رشته معماری رفتن به سایت اصلی دانلود پروژه رشته…

  • فایل ورد و کامل پرسشنامه عزت نفس کوپر اسميت doc

    فایل ورد و کامل پرسشنامه عزت نفس کوپر اسميت doc کلمات کلیدی : پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت پرسشنامه عزت نفس کوپر پرسشنامه عزت نفس اسمیت پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت doc پایایی پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت شیوه نمره…

  • خصوصی سازی در اصل ۴۴ قانون اساسی و نقش نظارت بر آن

    خصوصی سازی در اصل ۴۴ قانون اساسی و نقش نظارت بر آن مدیریت دولتی نوین نقش خصوصی‌سازی چالش‌های خصوصی‌سازی چالش‌های تجزیه و تحلیل خط ‌مشی خصوصی‌سازی دانلود مقالات رشته مدیریت خصوصی سازی در اصل 44 قانون اساسی و نقش نظارت…

  • مبانی نظری بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری

    مبانی نظری بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری عوامل موثر بر مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک صادرات عوامل کلیدی موفقیت…

  • پاسخنامه تشریحی و مستند از روی منابع اصلی سوالات آزمون ورودی دکتری (P.H.D) رشته برنامه ریزی درسی و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد

    پاسخنامه تشریحی و مستند از روی منابع اصلی سوالات آزمون ورودی دکتری (P.H.D) رشته برنامه ریزی درسی و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد سوالات آزمون ورودی دوره دکتری برنامه ریزی درسی و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی پاسخنامه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک 55 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک 55 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بانکداری الکترونیک مبانی نظری بانکداری الکترونیک پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک پیشینه داخلی بانکداری الکترونیک پیشینه خارجی بانکداری الکترونیک پیشینه پژوهش بانکداری الکترونیک پیشینه نظری…

  • تحلیل تطبیقی فسخ بیع اقساطی

    تحلیل تطبیقی فسخ بیع اقساطی فسخ بیع اقساطی آثار فسخ بیع اقساطی موارد فسخ بیع اقساطی پایان نامه فسخ بیع اقساطی فسخ بیع اقساطی در حقوق ایران فسخ بیع اقساطی در قانون متحدالشکل تجاری آمریکا فسخ بیع اقساطی در کنوانسیون…

  • پرسشنامه هوش چندگانه مدیران گاردنر با روایی و پایایی

    پرسشنامه هوش چندگانه مدیران گاردنر با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه هوش چندگانه گاردنر پرسشنامه هوش چندگانه گاردنر pdf دانلود پرسشنامه هوش چندگانه گاردنر پرسشنامه هوش های چندگانه گاردنر پرسشنامه هوش های چندگانه دانلود پرسشنامه هوش های چندگانه…

  • پرسشنامه ابراز وجود برای جوانان asa لی و همکاران 1975

    پرسشنامه ابراز وجود برای جوانان asa لی و همکاران 1975 پرسشنامه ابراز وجود برای جوانان asa لی و همکاران 1975 در 13 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc رفتن به سایت اصلی پرسشنامه ابراز وجود برای جوانان asa لی…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری توانمندسازی کارکنان

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری توانمندسازی کارکنان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه توانمندسازی کارکنان مبانی نظری توانمندسازی کارکنان پیشینه تحقیق توانمندسازی کارکنان پیشینه داخلی توانمندسازی کارکنان پیشینه خارجی توانمندسازی کارکنان پیشینه پژوهش توانمندسازی کارکنان پیشینه نظری…

  • جزوه درس نمایه سازی استاد مهدی فکور

    جزوه درس نمایه سازی استاد مهدی فکور جزوه درس نمایه سازی استاد مهدی فکور رفتن به سایت اصلی جزوه درس نمایه سازی استاد مهدی فکور به تعداد 213 صفحه pdf - با کیفیت عالی   شامل مباحث زیر می باشد.…

  • پاورپوینت خلاصه کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند

    پاورپوینت خلاصه کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند کلمات کلیدی : دانلود رایگان پاورپوینت خلاصه کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند پاورپوینت کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند پاورپوینت کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فساد اداری 3

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فساد اداری 3 پیشینه فساد اداری تاریخچه فساد اداری تاریخچه فساد اداری در ایران تاریخچه فساد اداری در جهان تاریخچه ی فساد اداری مبانی نظری فساد اداری دانلود مبانی نظری فساد اداری پیشینه تحقیق در…

  • اصول اخلاق حرفه ای از منظر نهج البلاغه و بررسی مصادیق قدرت برتر اخلاقی

    اصول اخلاق حرفه ای از منظر نهج البلاغه و بررسی مصادیق قدرت برتر اخلاقی قدرت برتر اخلاقی و مصادیق آن علم اخلاق در مطالعات مدیریت علم اخلاق در مطالعات سازمان ضرورت اخلاق حرفه‌ای برای مدیران ضرورت اخلاق برای مدیران آموزشی…