مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند 19 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند 19 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه بازاریابی رابطه مند
مبانی نظری بازاریابی رابطه مند
پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند
پیشینه داخلی بازاریابی رابطه مند
پیشینه خارجی بازاریابی رابطه مند
پیشینه پژوهش بازاریابی رابطه مند
پیشینه نظری بازاریابی رابطه مند
ادبیات نظری بازاریابی رابطه مند
چارچوب نظری بازاریابی رابطه مند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری بازاریابی رابطه مند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق بازاریابی رابطه مند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

مقدمه مبانی نظری بازاریابی رابطه مند :

مفهوم بازاریابی رابطه مند

در اوایل سال (1983) واژه بازاریابی رابطه مند برای اولین بار مطرح شد.  بازاریابی رابطه مند  هنر کسب وکار امروز است. برای حفظ مشتریان کلیدی (سود آور) موجود، مهارت در ایجاد ارتباط صحیح با مشتری ضروری است. تئوری بازار یابی بدوی یا کلاسیک، عمدتاً به انجام معامله توجه داشت وبه حفظ مشتریان اهمیتی نمی داد. اما با گسترش رقابت و اشباع شدن بسیاری از بازارها و تغییرات پیوسته در محیط و ترکیب جمعیت، شرکتها با این واقعیت روبرو شدند که امروزه دیگر مانند گذشته شرکتها با یک نظام اقتصادی روبه گسترش و بازارهای درحال رشد روبرو نیستند. امروزه هر مشتری ارزش ویژه خود را دارد و اینک شرکتها برای به دست آوردن سهم بیشتری از بــــازار ثابت یا روبه کاهش باید مبارزه کنند، بنابراین هزینه های جذب مشتریان جدید روبه افزایش نهاده است.(منصوری،1375،ص 26)

 

 

بازاریابی رابطه مند تمام گامهایی که شرکت جهت شناخت و ارائه خدمات بهتر به مشتریان با ارزش خود بر می دارد را در بر دارد. بازاریابی رابطه مند، فرایند مستمر جهت شناسایی و ایجاد ارزشهای جدید برای مشتریان است که در آن منافع دو جانبه مورد توجه قرار دارد و این منافع در طول دوره عمر مشتری با او تقسیم می شود.دنیای امروز مملو از تغییرات و دگرگونی هاست. تغییر در فناوری،تغییر در اطلاعات، تغییر در خواسته های مردم، تغییر در مصرف کنندگان و تغییر در بازارهای جهانی. اما از مهمترین تغییرات ایجاد شده در صحنه کسب‌وکار، تغییر در ارزشهای قابل عرضه به خریداران بوده است که به عنوان عامل اصلی موفقیت در سازمانهای فعلی شناخته می شود و سازمانهای پیشرو در هر صنعت موفقیت خود را مدیون توانایی در عرضه و ارائه ارزش بیشتر به خریداران در مقایسه با رقبایشان می دانند.

 

 

 تنها در صورت تمرکز منابع بر فرصتها و ایجاد ارزش برای مشتریان است که می توان به مزیت رقابتی پایدار دست یافت و پشتوانه ای محکم برای ادامه حیات سازمان و کسب رهبری در آن عرصه از رقابت را پیدا کرد.بازاریابی رابطه مند به دنبال برقراری چنان روابطی با مشتریان هدف است که مجدداً در آینده از او (شرکت) خرید کنند و دیگران را نیز به این کار ترغیب کنند. بهترین رویکرد جهت حفظ و نگهداری مشتریان این است که رضامندی فراوان در مشتری ایجاد کرد و آنچه را برای او ارزش تلقی می شود مورد توجه قرار داد تا در نتیجه وفاداری او نسبت به شرکت مستحکم شود. مدیریت ارتباط با مشتری نیز در پی ارائه ارزشهای بیشتر برای مشتری و دست‌یابی به مزایای ملموس و غیر ملموس ناشی از این رابطه است. در دنیای کنونی توجه و عمل به اصول بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک مزیت رقابتی به شمار می رود. مشتریان در سازمانهای امروز در تولید کالا و ارائه خدمت ،توسعه دانش و توان رقابتی، همراه و همگام اعضای سازمان هستند. بنابراین مدیریت مؤثر و کارآمد رابطه با مشتری و خلق و ارائه ارزش به او از مهمترین مباحث مورد علاقه و توجه محققان و مدیران سازمانها محسوب می شود. (میر جعفری، 1388،23)

 

 

 

بازاریابی رابطه مند تلاش برای جلب مشارکت مشتریان ،تامین کنندگان و سایر ذینفعان در فعالیتهای بازاریابی و توسعه شرکت است.
بازاریابی رابطه مند به ایجاد روابط بلندمدت و متقابل با افراد و سازمانها و گروههای ذینفع اشاره می کند و اساس آن برقراری ارتباطات مطلوب و موثر به منظور حفظ ونگهداری آنهاست. در بین گروههای ذینفع، مشتــری مهمترین بوده و بازاریابی رابطه مند مشتري را به دیده یک دارایی می نگرد که مستهلک نمی شود و اگر چه در ترازنامه شرکتها جایی ندارد اما درحقیقت از همه آن اقلام مهمتــر است. بازاريابی رابطه مند، صرفاً به دنبال این نیست که خدمات را در مکان، زمان و قیمت موردتقاضای بازار هدف، دراختیارش قرار دهد، بلکه می خواهد چنان روابطی با بازار هدف ایجاد کند که مجدداً در آینده از او خرید و دیگران را نیز به این کار ترغیب کنند. بازاریابی رابطه مند به دنبال آن است که مشتریان بیشتری را حفظ کرده و مشتریان کمتری را از دست دهد. 

 

 

پيشرفت بازاریابی رابطه‌مند در بازار نوین امروز با پیمودن در جهت توسعه روابط با مشتریان صورت می‌گیرد. حفظ رابطه با مشتری یک مساله بلندمدت است و به جای نتایج و پیامدهای جاری باید به پیامدهای آتی آن توجه کرد.از سوی دیگر کیفیت رابطه با مشتری با میزان رضایت‌ مشتری سنجیده می‌شود. با توجه به فرهنگ‌های مختلف شیوه‌های حفظ رابطه با مشتریان متفاوت است در کشورهای خاورمیانه که مردمانی خون‌گرم و مهربان در آن زندگی می‌کنند، پیشینه تاریخی با قدمت بسیار دارند. برای استحکام بخشیدن به روابط خود با مشتریان به تعاملات اجتماعی و شخصی اهمیت می‌دهند. اینگونه تعاملات پیوسته و مداوم اجتماعی همچون ملاقات‌ها، دعوت‌های رسمی و غیررسمی در مجامع و مراسم‌ها‌، شرکت در مراسم‌های‌ مشتریان اهدای هدایا، جایزه خوش‌حسابی و مشاوره اقتصادی و تشریح خدمات بانکی را در دستور کار خود قرار دهند.(رجایی ،1391،ص 12)

 

 

 عمل ایجاد پیوند و وفاداری محکم با مشتریان، بازاریابی رابطه مند نامیده شده است. سه رویکرد برای توسعه پیوند قوی با مشتریان مطرح شده است. اولین رویکرد عبارت است از افزایش منافع مالی برای مشتریان. در هر حال این منافع مالی می‌تواند توسط رقبا تقلید شود و هیچ گونه تمایزی را به طور دائم برای شرکت به وجود نخواهد آورد.

 

دومین رویکرد این است که علاوه بر منافع مالی به مشتریان منافع اجتماعی اعطا کرد. رویکرد سوم عبارت است از اضافه کردن پیوند های ساختاری به منافع مالی‌ و اجتماعی . (حدادی،1388،301)بازاریابی رابطه مند از جمله استراتژی هایی است که شرکتهای کامیاب امروز برای دست‌یابی به اهداف خود از آن بهره برداری می کنند و می توان استفاده مطلوب از آنها را به عنوان یک مزیت رقابتی پایدار در دنیای تجارت امروز دانست. در حالی که تا مدتی پیش تمرکز برای جذب مشتریان جدید عمده ترین سیاست سازمانها بود، اما امروز سیاست های راهبردی و تجاری برای حفظ و بهبود وفاداری و افزایش اعتماد مشتریان نسبت به سازمان متمرکز شده است. مشتریان ماندگار عمدتاً خرید های خود را گسترش می دهند و همانطور که ذکر شد هزینه فروش به این گونه مشتریان بسیار پایین تر از مشتریان جدید یا بالقوه است و مشتریان ماندگار به صورت پیوسته، سازمان را به دیگران توصیه می کنند. چنین به نظر می رسد که در دنیای تجارت امروز توجه و عمل به اصول بازاریابی رابطه‌مند و مدیریت ارتباط با مشتری می تواند سهم عمده ای در حفظ و نگهداری مشتریان کنونی و در نتیجه سودآوری شرکت داشته باشد و می تواند برای شرکت به عنوان مزیت رقابتی پایدار به شمار آید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • ارائه یک مدل برنامه‌ریزی خطی چندهدفه برای تخصیص بهینه منابع انرژی ایران

    ارائه یک مدل برنامه‌ریزی خطی چندهدفه برای تخصیص بهینه منابع انرژی ایران پیش‌بینی برنامه‌ریزی خطی گازهای گلخانه‌ای تخصیص منابع انرژی برنامه‌ریزی چند‌هدفه هدفمند‌کردن یارانه‌ها سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله…

  • بهینه سازی پارامترهای موثر در بهره برداری به روش فرازآوری با گاز در یکی از میادین نفتی خلیج فارس

    بهینه سازی پارامترهای موثر در بهره برداری به روش فرازآوری با گاز در یکی از میادین نفتی خلیج فارس خیزش گازی فرازآوری با گاز فرازآوری مصنوعی فرازآوری مصنوعی نفت بهینه سازی سیستم فرازآوری با گاز افزایش تولید نفت به روش…

  • شگردهای تبلیغاتی و عملیات روانی دشمن علیه جوانان با تاکید بر فضای رسانه ای

    شگردهای تبلیغاتی و عملیات روانی دشمن علیه جوانان با تاکید بر فضای رسانه ای عملیات روانی شگردهای تبلیغاتی جنگ نرم فضای رسانه ای عملیات روانی شگردهای تبلیغاتی و عملیات روانی دشمن علیه جوانان با تاکید بر فضای رسانه ای دانلود…

  • ملاک ها و سبب شناسی اختلالات رفتاری در کودکان

    ملاک ها و سبب شناسی اختلالات رفتاری در کودکان کلمات کلیدی : اختلالات رفتاری در کودکان و نوجوانان تشخیص اختلالات رفتاری در کودکان علل اختلالات رفتاری در کودکان تعریف اختلالات رفتاری در کودکان تحقیق در مورد اختلالات رفتاری کودکان پایان…

  • پروتکل درمانی اثر آموزش راهبردهای شناختی بر یادگیری

    پروتکل درمانی اثر آموزش راهبردهای شناختی بر یادگیری کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پکیج های درمانی روانشناسی پروتکل های درمانی در روانشناسی پکیج آموزشی راهبردهای شناختی یادگیری پروتکل درمانی راهبردهای شناختی یادگیری خرید پروتکل درمانی راهبردهای…

  • کاربرد فناوری نانو در تولید و استخراج نفت و گاز

    کاربرد فناوری نانو در تولید و استخراج نفت و گاز نانو ژل ها نانوسورفکتانت نانو در صنعت نفت کاربرد نانو در صنایع نفت و گاز تولید و استخراج از مخازن نفت و گازی کاربرد نانوفناوری در تولید و استخراج نفت…

  • پرسشنامه و آزمون درک شنیداری

    پرسشنامه و آزمون درک شنیداری کلمات کلیدی : آزمون شنیدن آزمون درک شنیداری پرسشنامه شنیدن پرسشنامه درک شنیداری پرسشنامه مهارت‌های گوش دادن دانلود پرسشنامه مهارت‌های گوش دادن رفتن به سایت اصلی برای تهیه آزمون شنیدن، پیش از هر چیز 5…

  • اقلیم خاک و آمایش زمین

    اقلیم خاک و آمایش زمین اقلیم خاک و آمایش زمین رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه تاکنون آب و هوا مهم ترین عامل کنترل گسترش خاکها (تشکیل خاک) از مواد مادری خود بوده، اما آن تنها نیست. تشکیل خاک همچنین…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی رفتار شهروندی سازمانی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی رفتار شهروندی سازمانی کلمات کلیدی : تاریخچه رفتار شهروندی سازمانی پیشینه رفتار شهروندی سازمانی پیشینه تحقیق رفتار شهروندی سازمانی مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی پیشینه نظری رفتار شهروندی سازمانی پیشینه پژوهش رفتار شهروندی سازمانی فصل…

  • احکام و آثار مرور زمان

    احکام و آثار مرور زمان انواع مرور زمان مرور زمان چیست آثار مرور زمان احکام مرور زمان مرور زمان کیفری احكام‌ و مقررات‌ مرور زمان‌ كیفری مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌ مرور زمان در قانون آیین دادرسی کیفری دانلود…

  • مبانی نظری توسعه منابع انسانی

    مبانی نظری توسعه منابع انسانی مبانی نظری توسعه منابع انسانی پیشینه تحقیق توسعه منابع انسانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه منابع انسانی مبانی نظری و پیشینه پژوهش توسعه منابع انسانی مبانی نظری توسعه منابع انسانی کارکنان مبانی نظری و…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه تحلیل رفتار متقابل

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه تحلیل رفتار متقابل کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تحلیل رفتار متقابل مبانی نظری تحلیل رفتار متقابل پیشینه تحقیق تحلیل رفتار متقابل پیشینه داخلی تحلیل رفتار متقابل پیشینه خارجی تحلیل رفتار متقابل…

  • کاربرد تکنولوژی نانو در مشبک کاری چاه های نفتی و گازی

    کاربرد تکنولوژی نانو در مشبک کاری چاه های نفتی و گازی مشبک کاری چاه ابزار مشبک کاری چاه فرآیند مشبک کاری مشبک کاری چاه های نفتی و گازی مشبک کاری چاه های نفتی و گازی با فناوری نانو پیشرفت های…

  • جزوه کامل ارزیابی فناوری ارشد مدیریت تکنولوژی

    جزوه کامل ارزیابی فناوری ارشد مدیریت تکنولوژی کلمات کلیدی : جزوه کامل ارزیابی فناوری ارشد مدیریت تکنولوژی رفتن به سایت اصلی جزوه کامل ارزیابی فناوری ارشد مدیریت تکنولوژی به تعداد  45 صفحه pdf بسیار منظم و با کیفیت برگزفته از…

  • پرسشنامه پیاده سازی موفق سیستمهای ERP با مدیریت دانش

    پرسشنامه پیاده سازی موفق سیستمهای ERP با مدیریت دانش پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه برنامه ریزی منابع سازمان پرسشنامه پیاده سازی موفق erp در سازمان پرسشنامه پیاده سازی موفق erp پرسشنامه طراحی مدلی جهت پیاده سازی موفق erp در سازمان اثر…

  • دانلود پایان نامه روش بهینه انتخاب مته برای حفاری های نفت و گاز ایران

    دانلود پایان نامه روش بهینه انتخاب مته برای حفاری های نفت و گاز ایران انتخاب مته روش انرژی ویژه عوامل ژئومکانیکی روش مقاومت حفاری مقاومت فشاری تک محوره روش هزینه حفاری واحد طول روش بهینه انتخاب مته حفاری های نفت…

  • پاورپوینت کتاب هفت ستون سیاست سطح دکتری

    پاورپوینت کتاب هفت ستون سیاست سطح دکتری کلمات کلیدی : پاورپوینت کتاب هفت ستون سیاست سطح دکتری رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب هفت ستون سیاست سطح دکتری دو فایل کار شده در دو ترم  مختلف فایل اول : 58 اسلاید…

  • پرسشنامه سبک های یادگیری و شناختی همگرا و واگرا کلب

    پرسشنامه سبک های یادگیری و شناختی همگرا و واگرا کلب کلمات کلیدی : پرسشنامه سبک یادگیری پرسشنامه سبک های یادگیری کلب پرسشنامه سبک های شناختی پرسشنامه سبک های شناختی کلب روایی و پایایی پرسشنامه سبک های یادگیری کلب پرسشنامه یادگیری…

  • وب کاوی در صنعت

    وب کاوی در صنعت داده کاوی جایگاه داده کاوی داده کاوی و OLAP رگرسیون درخت تصمیم دانلود مقاله رشته کامپیوتر و IT دانلود مقاله معرفی داده وب کاوی در صنعت دانلود پایان نامه داده وب کاوی در صنعت رفتن به…

  • مبانی نظری بررسی مولفه های کلیدی ارزیابی عملکرد مدیریت اعضا هیات علمی دانشگاه

    مبانی نظری بررسی مولفه های کلیدی ارزیابی عملکرد مدیریت اعضا هیات علمی دانشگاه ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد مدل های نوین ارزیابی عملکرد…

  • پاورپوینت اعداد و معماری

    پاورپوینت اعداد و معماری پاورپوینت اعداد و معماری تحقیق اعداد و معماری رابطه انسان با اعداد استفاده از عدد پي در معماري پارسه عدد طلائی نسبت طلایی در ایران نقش کمی و کیفی اعداد در معماری اسلامی نقش کمی اعداد…

  • عیب یابی خودرو

    عیب یابی خودرو عیب یابی خودرو نقص فنی خودرو سیستم عیب یاب خودکار دانلود مقالات رشته مکانیک خودرو خرید تحقیق رشته مکانیک سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…

  • مبانی نظری تعیین سطح سیستم گردشگری روستایی با روش پتانسیل اکوتوریستی

    مبانی نظری تعیین سطح سیستم گردشگری روستایی با روش پتانسیل اکوتوریستی کلمات کلیدی : گردشگری روستایی گردشگری روستایی در ایران مبانی نظری گردشگری روستایی وضعیت گردشگری روستایی در ایران سطح بندی نظام گردشگری روستایی سطح بندی روستاهای هدف گردشگری سطح…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه اختلال اضطراب

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه اختلال اضطراب کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال اضطراب مبانی نظری اختلال اضطراب پیشینه تحقیق اختلال اضطراب پیشینه داخلی اختلال اضطراب پیشینه خارجی اختلال اضطراب پیشینه پژوهش اختلال اضطراب پیشینه نظری…

  • محاربه از نگاه اهل سنت و تشیع و بررسی آن در حقوق موضوعه ایران

    محاربه از نگاه اهل سنت و تشیع و بررسی آن در حقوق موضوعه ایران ارکان جرم محاربه جرم محاربه در قانون جدید محاربه در قانون مجازات اسلامی جدید محاربه در قانون مجازات اسلامی 1392 دانلود پایان نامه محاربه پایان نامه…