مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

  • پرسشنامه بررسی ارتباط بین الزامات گمرک نوین با نیازمندی های عملیاتی گمرکی

    پرسشنامه بررسی ارتباط بین الزامات گمرک نوین با نیازمندی های عملیاتی گمرکی پرسشنامه الزامات گمرک نوین دانلود پرسشنامه الزامات گمرک نوین پرسشنامه استاندارد الزامات گمرک نوین دانلود پرسشنامه استاندارد الزامات گمرک نوین پرسشنامه نیازمندی های عملیاتی گمرکی پرسشنامه الزامات گمرک…

  • اشتغال زنان در نظام حقوقی ایران

    اشتغال زنان در نظام حقوقی ایران اشتغال زنان اشتغال زنان در ایران اشتغال زنان در نظام حقوقی ایران بررسی حقوقی اشتغال زنان در ایران اشتغال زنان در جامعه اشتغال زنان از دیدگاه اسلام دانلود پایان نامه ارشد حقوق دانلود پایان…

  • بررسی روشهای ارزیابی كارایی و سطوح مختلف ارزیابی

    بررسی روشهای ارزیابی كارایی و سطوح مختلف ارزیابی دانلود مقاله ارزیابی شركت برق دانلود مقاله تحلیل كارایی شركت برق شركت توزیع برق مشهد دانلود مقالات رشته مدیریت دانلود مقاله بررسی روشهای ارزیابی كارایی و سطوح مختلف ارزیابی دانلود مقالات مدیریت…

  • مبانی نظری ارزیابی سطح چابکی سازمان با روش BSC

    مبانی نظری ارزیابی سطح چابکی سازمان با روش BSC کلمات کلیدی : ارزیابی سطح چابکی سازمان چابکی سازمانی در سازمانهای دولتی مدل های دستیابی به چابکی سازمانی مدل اجرای چابکی از نظر شریفی و ژانگ چابکی سازمان با کارت امتیازی…

  • رویه های حسابداری و حقوق و دستمزد راه آهن جمهوری اسلامی ایران

    رویه های حسابداری و حقوق و دستمزد راه آهن جمهوری اسلامی ایران رویه های حسابداری شرکت راه آهن حقوق و دستمزد شرکت راه آهن رویه های حسابداری و حقوق و دستمزد راه آهن ایران رویه های حسابداری و حقوق و…

  • پاورپوینت نظريه دور تجاري حقيقي در اقتصاد

    پاورپوینت نظريه دور تجاري حقيقي در اقتصاد کلمات کلیدی : پاورپوینت نظريه دور تجاري حقيقي در اقتصاد نظريه دور تجاري حقيقي در اقتصاد نظريه دور تجاري حقيقي مدل عرضه و تقاضاي كل ادوار تجاري حقيقي عرضه و تقاضاي كل دور…

  • فصل دوم پایان نامه امنیت شغلی

    فصل دوم پایان نامه امنیت شغلی کلمات کلیدی : مبانی نظری امنیت شغلی پیشینه تحقیق امنیت شغلی پیشینه داخلی امنیت شغلی پیشینه خارجی امنیت شغلی پیشینه پژوهش امنیت شغلی پیشینه نظری امنیت شغلی ادبیات نظری امنیت شغلی چارچوب نظری امنیت…

  • مبانی نظری نقش خودکارآمدی بر قصد کارآفرینانه

    مبانی نظری نقش خودکارآمدی بر قصد کارآفرینانه کلمات کلیدی : خودکارآمدی کارآفرینانه قصد کارآفرینی دانشجویان تقویت قصد کارآفرینی دانشجویان خودکارآمدی کارآفرینانه دانشجویان تاثیر خودکارآمدی بر قصد کارآفرینی مبانی نظری خودکارآمدی کارآفرینانه مبانی نظری قصد کارآفرینی دانشجویان تاثیر خودکارآمدی کارآفرینانه بر…

  • امکان سنجی پیاده سازی و اجرای سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان

    امکان سنجی پیاده سازی و اجرای سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان امکان سنجی اجرای ERP امکان سنجی پیاده سازی ERP برنامه ریزی منابع سازمان اجرای برنامه ریزی منابع سازمان پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمان امکان سنجی اجرای برنامه…

  • مدیریت ارتباط با مشتری

    مدیریت ارتباط با مشتری CRM eCRM ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق مدیریت…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری صفات شخصیت

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری صفات شخصیت کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه صفات شخصیت مبانی نظری صفات شخصیت پیشینه تحقیق صفات شخصیت پیشینه داخلی صفات شخصیت پیشینه خارجی صفات شخصیت پیشینه پژوهش صفات شخصیت پیشینه نظری…

  • بررسی نارساییهای حسابداری صنعتی در شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایر

    بررسی نارساییهای حسابداری صنعتی در شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایر بررسی نارساییهای حسابداری صنعتی شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران پایان نامه كارشناسی ارشد رشته حسابداری هزینه یابی حسابداری صنعتی سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت چسبندگی هزینه محركهای هزینه…

  • بررسی تأثیر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک بر رضایتمندی مشتریان با استفاده از مدل ترکیبی کانو و تحلیل شکاف

    بررسی تأثیر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک بر رضایتمندی مشتریان با استفاده از مدل ترکیبی کانو و تحلیل شکاف بانک مدل کانو تحلیل شکاف کیفیت خدمات خدمات اکترونیکی تأثیر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک تاثیر بانکداری الکترونیک بر رضایتمندی مشتریان دانلود مقالات…

  • بررسی سیستم گردش و ساماندهی کالا در انبار شرکتها 3

    بررسی سیستم گردش و ساماندهی کالا در انبار شرکتها 3 دانلود پایان نامه انبار دانلود پایان نامه انبارداری دانلود پایان نامه مدیریت انبار دانلود پروژه طراحی یک سیستم انبارداری مدیریت انبار و طراحی یک سیستم انبارداری ساماندهی کالا در انبار…

  • بررسی حقوقی شرکت و معاونت در جرم در ایران و تحولات مفهومی آن

    بررسی حقوقی شرکت و معاونت در جرم در ایران و تحولات مفهومی آن شرکت در جرم معاونت در جرم دانلود پایان نامه شرکت در جرم پیشینه شرکت در جرم در ایران تحولات مفهوم شرکت در جرم دانلود پایان نامه رشته…

  • پاورپوینت تجزیه و تحلیل سوات فازی

    پاورپوینت تجزیه و تحلیل سوات فازی پاورپوینت تجزیه و تحلیل سووات فازی تجزیه و تحلیل سووات فازی SWOT چیست مولفه های تشکیل دهنده SWOT مزایا و معایب فازی سازی استراتژی های SWOT انواع استراتژی های SWOT ضرورت فازی سازی فازی…

  • بررسی شخص و شخصیت انسان از دیگاه اسلام

    بررسی شخص و شخصیت انسان از دیگاه اسلام بررسی شخص و شخصیت انسان دانلود تحقیق شخصیت انسان دانلود تحقیق کرامت انسانی در اسلام نحوه شکل گیری شخص آدم نحوه شکل گیری شخصیت آدم بررسی شخصیت انسان از دیدگاه اسلام رفتن…

  • تقسیم بندی نگرش ها و رویکردهای تدوین استراتژی توسط صاحبنظران

    تقسیم بندی نگرش ها و رویکردهای تدوین استراتژی توسط صاحبنظران تدوین استراتژی تدوین استراتژی swot تدوین استراتژی به روش swot تدوین الگوی استراتژیک تدوین استراتژی با swot منظور از تدوین استراتژی چیست تدوین استراتژی در سازمان تدوین استراتژی رقابتی رویکردهای…

  • دیدگاه های مختلف علت شناسی جرم و ویژگی های بزهکاری زنان

    دیدگاه های مختلف علت شناسی جرم و ویژگی های بزهکاری زنان کلمات کلیدی : نظریه های جرم نظریه های بزهکاری اهمیت بزهکاری زنان ویژگی های بزهکاری زنان دیدگاه های مختلف علت شناسی جرم رفتن به سایت اصلی هدف از این…

  • مقاله تجربه مرگ

    مقاله تجربه مرگ مرگ یاد مرگ فشار قبر تجربه مرگ دانلود مقاله تجربه مرگ سرزمین مطمئنه (نفس المطمئنه) سرنوشت ارواح مردگان در عالم برزخ سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه…

  • بررسی عوامل کودک آزاری و پیامدها و آثار آن

    بررسی عوامل کودک آزاری و پیامدها و آثار آن عوامل کودک آزاری عوامل کودک آزاری در ایران عوامل خانوادگی کودک آزاری عوامل اجتماعی کودک آزاری عوامل موثر بر کودک آزاری پیامدهای کودک آزاری کودک آزاری و پیامدهای آن پایان نامه…

  • مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد 12 تا 30 ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن

    مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد 12 تا 30 ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن مبانی نظری مدیریت زمان مبانی نظری مهارت مدیریت زمان مهارت مدیریت زمان جوانان مهارت مدیریت زمان نوجوانان میزان مهارت مدیریت زمان…

  • طراحی سیکلوترون برای پروتون تراپی

    طراحی سیکلوترون برای پروتون تراپی طراحی سیکلوترون پروتون تراپی انواع شتابدهنده طراحی سیکلوترون برای پروتون تراپی مزایا و معایب پروتون تراپی دانلود پایان نامه طراحی سیکلوترون دانلود پایان نامه پروتون تراپی رفتن به سایت اصلی طراحی سیکلوترون برای پروتون تراپی…

  • پاورپوینت اقلیم شناسی آماری

    پاورپوینت اقلیم شناسی آماری کلمات کلیدی : پاورپوینت اقلیم شناسی آماری اقلیم شناسی آماری اقلیم مشخصات اصلی اقلیم برهمکنش اجزاء اقلیم مهم ترین رویكردهای اقلیم شناسی آماری یک مثال ساده اقلیمی انواع متغیرهای اقلیمی عناصر اقلیمی عوامل اقلیمی حالات متغیرهای…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری رفتارهای پرخطر

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری رفتارهای پرخطر کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رفتارهای پرخطر مبانی نظری رفتارهای پرخطر پیشینه تحقیق رفتارهای پرخطر پیشینه داخلی رفتارهای پرخطر پیشینه خارجی رفتارهای پرخطر پیشینه پژوهش رفتارهای پرخطر پیشینه نظری…