مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

  • پاورپوینت ساختار سرمایه و عوامل تعیین کننده ساختار مالی

    پاورپوینت ساختار سرمایه و عوامل تعیین کننده ساختار مالی پاورپوینت ساختار سرمایه و عوامل تعیین کننده ساختار مالی پاورپوینت ساختار سرمایه تحقیق ساختار سرمایه تئوری توازی ایستا و سلسله مراتبی عوامل تعیین کننده ساختار مالی هزینه ورشکستگی نظريه سنتی ساختار…

  • مسئولیت کیفری پزشکان در حقوق ایران

    مسئولیت کیفری پزشکان در حقوق ایران مسئولیت کیفری پزشکان مسئولیت جزایی پزشک شرایط مسئولیت کیفری پزشک مسئولیت کیفری و مدنی پزشک مسئولیت کیفری پزشک در حقوق ایران مسئولیت کیفری پزشک در قانون مجازات جدید پایان نامه مسئولیت کیفری پزشکان مسئولیت…

  • معماری و محیط و بررسی معماری سبز

    معماری و محیط و بررسی معماری سبز معماری سبز معماری پایدار ارتباط معماری و محیط دانلود مقاله معماری و محیط و بررسی معماری سبز سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه…

  • بررسی فقهی و حقوقی تجدید اعتبار کیفری

    بررسی فقهی و حقوقی تجدید اعتبار کیفری تعریف مرور زمان مرور زمان چیست انواع مرور زمان تجدید اعتبار کیفری در حقوق ایران‌ جرایم مشمول مرور زمان مرور زمان در دعاوی حقوقی مرور زمان در قانون آیین دادرسی کیفری مرور زمان…

  • دانلود پرسشنامه نگرش های ناکارآمد کودکان و نوجوانان دی آلساندرو و بورتون

    دانلود پرسشنامه نگرش های ناکارآمد کودکان و نوجوانان دی آلساندرو و بورتون کلمات کلیدی : مقیاس نگرش های ناکارآمد پرسشنامه نگرش های ناکارآمد دانلود پرسشنامه نگرش های ناکارآمد پرسشنامه نگرش ناکارامد 22 سوالی پرسشنامه نگرش های ناکارآمد کودکان پرسشنامه نگرش…

  • پاورپوینت مکتب متعارف کينزي در اقتصاد

    پاورپوینت مکتب متعارف کينزي در اقتصاد کلمات کلیدی : پاورپوینت اقتصاد کلان پاورپوینت مکتب متعارف کينزي در اقتصاد مکتب متعارف کينزي ايده هاي برجسته در مکتب متعارف کينزي مدل IS-LM بازار کالا و منحني IS بازار پول و منحني LM…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق امکان سنجی استقرار مدیریت دانش

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق امکان سنجی استقرار مدیریت دانش مبانی نظری امکان سنجی استقرار مدیریت دانش دانلود مبانی نظری امکان سنجی استقرار مدیریت دانش پیشینه تحقیق امکان سنجی استقرار مدیریت دانش ادبیات نظری امکان سنجی استقرار مدیریت دانش فصل…

  • روش تثبیت خاک ماسه رس دار با آهک و پلی وینیل استات

    روش تثبیت خاک ماسه رس دار با آهک و پلی وینیل استات بهسازی خاک خاکهای مساله دار خاکهای تثبیت شده روشهای بهسازی خاکهای مساله دار تثبیت خاک ماسه رس دار بررسی خاکهای مساله دار و روشهای بهسازی آنها در ایران…

  • پروپوزال بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

    پروپوزال بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند ارزش ویژه برند کاله ارزش ویژه برند در شرکت کاله رابطه ارزش ویژه برند با تعمیم برند بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر ارزیابی از بسط برند پروپوزال ارزش ویژه…

  • بررسی تاثیر جریانهای الكتریكی بر بدن انسان

    بررسی تاثیر جریانهای الكتریكی بر بدن انسان برق گرفتگی نقش حفاظتی زمین كردن بررسی فیزیولوژی بدن انسان در مقابل برق گرفتگی میزان مقاومت بدن انسان در مقابل برق گرفتگی بررسی تاثیر جریانهای الكتریكی بر بدن انسان دانلود پایان نامه برق…

  • پاورپوینت فصل ششم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند با موضوع ارتباطات

    پاورپوینت فصل ششم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند با موضوع ارتباطات کلمات کلیدی : پاورپوینت پاورپوینت فصل ششم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند با موضوع ارتباطات پاورپوینت ارتباطات فصل ششم کتاب مدیریت رفتار سازمانی…

  • بررسی عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت های بیمه

    بررسی عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت های بیمه پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت بیمه موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری در بیمه عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط…

  • اسناد بین المللی درمورد حقوق زنان

    اسناد بین المللی درمورد حقوق زنان حقوق زنان تبعیض علیه زن کنوانسیون رفع تبعیض علیه زن دانلود مقالات رشته حقوق دانلود مقالات حقوق اسناد بین المللی درمورد حقوق زنان کنوانسیون CEDAW رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حقوق اسناد…

  • پاورپوینت بررسی نیازهای فیزیولوژیکی رشته های ورزشی (ویژه ارائه کلاسی درس فیزیولوژی ورزشی)

    پاورپوینت بررسی نیازهای فیزیولوژیکی رشته های ورزشی (ویژه ارائه کلاسی درس فیزیولوژی ورزشی) کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت بررسی نیازهای فیزیولوژیکی رشته های ورزشی پاورپوینت اسید بررسی نیازهای فیزیولوژیکی رشته های ورزشی بررسی نیازهای فیزیولوژیکی رشته های ورزشی عوامل تعیین…

  • اخلاق پژوهش در اسلام

    اخلاق پژوهش در اسلام مقاله اخلاق در پژوهش اخلاق در پژوهش pdf کاربرد اخلاق در پژوهش چیست اخلاق پژوهشی چیست ملاحظات اخلاقی در انجام پژوهش اخلاق در پژوهش تاریخچه اخلاق در پژوهش اخلاق پژوهش در اسلام رفتن به سایت اصلی…

  • دانلودکار آموزی در تعاون روستایی

    دانلودکار آموزی در تعاون روستایی کلمات کلیدی : دانلودکار آموزی در تعاون روستایی رفتن به سایت اصلی نام فایل : کار آموزی در تعاون روستایی فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 153 حجم : 3 مگابایت اینجانب دوره کارآموزی خود…

  • پاورپوینت بررسی سقف کامپوزیت

    پاورپوینت بررسی سقف کامپوزیت پاورپوینت بررسی سقف کامپوزیت بررسی سقف کامپوزیت تحقیق بررسی سقف کامپوزیت مقاله بررسی سقف های سبک روش اجرای سقف کامپوزیت بر روی سازه‌های فولادی قالب بندی آرماتوربندی قالب برداری محاسن سقف کامپوزیت نقاط ضعف احتمالی سقف…

  • تحلیل دینامیکی غیرخطی برآورد لرزه ای تعیین نقصهای سازه های CBF

    تحلیل دینامیکی غیرخطی برآورد لرزه ای تعیین نقصهای سازه های CBF پایان نامه مهاربندهای همگرا پایان نامه بادبندهای همگرا تعیین نقصهای مهاربندهای همگرا برآورد لرزه ای مهاربندهای همگرا رفتار و عملکرد مهاربندهای همگرا دانلود پایان نامه تحلیل دینامیکی غیرخطی سازه…

  • نقش مالیات بر توسعه اقتصادی

    نقش مالیات بر توسعه اقتصادی توزیع درآمد نقش مالیات بر توسعه نقش مالیات بر توسعه اقتصادی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل خرید پایان نامه اقتصاد fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه خودپنداره

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه خودپنداره کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خودپنداره مبانی نظری خودپنداره پیشینه تحقیق خودپنداره پیشینه داخلی خودپنداره پیشینه خارجی خودپنداره پیشینه پژوهش خودپنداره پیشینه نظری خودپنداره ادبیات نظری خودپنداره چارچوب نظری خودپنداره…

  • پاورپوینت توانمندسازي كاركنان از تئوري تا عمل

    پاورپوینت توانمندسازي كاركنان از تئوري تا عمل کلمات کلیدی : پاورپوینت توانمندسازي كاركنان: از تئوري تا عمل معنای توانمندسازی اهمیت توانمندسازی نگاهي گذرا به پارهاي ازمفاهيم توانمند سازي كاربرد روزانه و عاميانه توانمند سازي ابعادتوانمندسازي پنج بعد كليدي توانمند سازي…

  • گزارش كارآموزی رشته کامپیوتر و آی تی با عنوان آشنایی با روتر و نقش آن درشبكه

    گزارش كارآموزی رشته کامپیوتر و آی تی با عنوان آشنایی با روتر و نقش آن درشبكه روتر مسیر یاب پیكربندی روتر نقش روتر در شبكه دانلود گزارش كارآموزی رشته کامپیوتر و آی تی با عنوان آشنایی با روتر و نقش…

  • پاورپوینت استانداردهای حسابداری ایران

    پاورپوینت استانداردهای حسابداری ایران استانداردهای حسابداری ایران رفتن به سایت اصلی پاورپوینت استانداردهای حسابداری ایران شامل 32 فایل پاورپوینت قابل ویرایش مناسب اساتید و کنفرانس دانشجویان   1نحوه ارائه صورتهای مالی 2صورت جریان وجوه نقد 3درآمد عملیاتی 4(ذخایر,بدهیهای احتمالی و…

  • جزوه مطالعات انتقادی ارتباطات تاریخ و نظریه در آمریکا نوشته هانو هارت ترجمه دکتر سید محمد دادگران

    جزوه مطالعات انتقادی ارتباطات تاریخ و نظریه در آمریکا نوشته هانو هارت ترجمه دکتر سید محمد دادگران جزوه درس مطالعات انتقادی دکتر دادگران کتاب مطالعات انتقادی ارتباطات ارتباطات تاریخ و نظریه در آمریکا نوشته هانو هارت ترجمه دکتر سید محمد…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحلیل پوششی داده ها

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحلیل پوششی داده ها مبانی نظری تحلیل پوششی داده ها ادبیات و مبانی نظری تحلیل پوششی داده ها پیشینه تحقیق تحلیل پوششی داده ها دانلود پیشینه تحقیق تحلیل پوششی داده ها دانلود مبانی نظری تحلیل…