مبانی نظری ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند

مبانی نظری ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند

ارزش ویژه برند در شرکتها
مبانی نظری ارزش ویژه برند در شرکتها
تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند
مبانی نظری تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند
رابطه آمیخته بازاریابی با ارزش ویژه برند
بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند شرکتها

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند شرکتها

 

 

چکیده

یکی از با ارزش ترین دارایی های هر شرکت، ارزش ویژه برند است. شرکت هایی که از نظر ارز ش ویژه برند جایگاه بالایی در ذهن مصرف کنندگان دارند، به راحتی می‎توان ند درمیان دیگرشرکت ها درصنعت مربوط به خودشان، سود آورتر تلقی گردند. (حسینی و دیگران، 1388)این تحقیق با هدف بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند بر تولید کفپوش خودرو شرکت پیشرو پلاستیک خزر انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع جمع آوری اطلاعات از نوع توصیفی-موردی محسوب می شود. مشتریان شرکت پیشرو پلاستیک خزر 480 نفر می باشند که جامعه آماری این تحقیق بوده و برای تعیین حجم نمونه بر اساس جدول كرجسی و مورگان نمونه ای به حجم حداقل 214 نیاز می‎باشد و با استفاده از نرم افزار لیزرل و روش آماری مدل معادلات ساختاری به بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق پراخته شد. نتاج تحقیق نشان می دهد رابطه مثبت و معنی داری میان کیفیت ادراک شده، وفاداری به برند و ارزش ویژه برند وجود دارد و همچنین کانال توزیع و قیمت از طریق تاثیر گذاری بر کیفیت درک شده بر ارزش ویژه برند تاثیر دارند. 

 

 

 

کلمات کلیدی:

آمیخته بازاریابی

تصویر ذهنی

وفاداری به برند

کیفیت ادراک شده

آگاهی از برند

ارزش ویژه برند 

 

 

 

 

1-1 مقدمه

یکی ازالزمات ایجاد برندی قوی شناخت هر یک از عواعل ایجاد کننده ارزش ویژه برند است. درمحیط بازار امروز شیوه های بسیار متفاوتی وجود دارد که از طریق این برنامه های بازاریابی می‎توان  برایجاد و افزایش ارزش ویژه برند تاثیر گذاربود. راهبردهای شبکه ی توزیع، استراتژی های ارتباطی، راهبردهای قیمت گذاری وسایرفعالیت های بازاریابی می‎توان ند باعث تضعیف یا تقویت برند شدند (یوودانته، 2000). اگرچه برند به صورت آشکار برای سازمان وشرکت ارزش آفرینی می کند، اما ریشه این ارزش در مشتری قرار دارد (کلر، 2001). درحقیقت، ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری، تعیین کننده ارزش واقعی برند است (دیواندری، 1390)  

 

1-2 بیان مساله

نقش برند ها درشناسایی محصول شرکت دربازارهای رو به گسترش امروزی، نقشی انکارناپذیراست. با گسترش عرصه رقابتی وهجوم برندهای جهانی به بازار داخلی، توجه به مفهوم برند وارزش ویژه آن برای شرکت های داخلی به منظوربه دست آوردن سهم بیشتری ازبازار تأثیر گذاراست. امروزه الزاماً نوآوری وبرتری فنی تنها عامل های اساسی برای موفقیت نیستند؛ دربازارهایی که محصولات وخدمات، روز به روزبا هم تطابق وسازگاری پیدا می کنند، یک برند قوی ممکن است تنها مشخصه ای باشد که محصول یا خدمت عرضه شده از رقبا متمایزمی سازد(kotler& pfoertsch, 2006). درایران برند ها بعنوان یک داریی درترازنامه قید نمی شوند؛ این امر سبب خنثی شده تمرکز بلند مدت مدیریت برتوسعه درونی برند است. بنابراین جریان نقدی وسودهای کوتاه مدت غالباً بعنوان پارامترهای مهم عملکرد استفاده می شوند. 

 

کشورایران تولیدات داخلی بسیاری دارد اما در زمینه برنامه ریزی موفق نبوده اند مشکلات زیادی فرا روی این صنعت است. که مطالعه همه آنها دراین تحقیق امکان پذیر نیست ویکی از چالش ها از دیدگاه متخصصان این حوزه، مسائل بازاریابی وبرند می‎باشد که الگویی بهینه دراین زمینه تعریف نشده است. درسال های اخیر، میزان ورود کالاها با نشان های تجاری متنوع و تمایل زیاد فروشندگان به نشان های تجاری ساخت کشورهای خارجی به معضلی برای تولید کنندگان ساخت ایران تبدیل شده است، با اینکه بسیاری از محصولات ساخت داخل از نظر کیفیت و قیمت توانایی رقابت با تولیدات خارجی رادارا هستند، از جایگاه مناسبی دربین مصرف کنندگان برخوردار نیستند و با توجه به این موارد و بالارفتن میزان توقعات و انتظارات مصرف کنندگان و… در موقعیتی هستند که سهم بازار خود را در خطر می بینند. 

 

باتوجه به تحولات اقتصادی بوجود آمده درکشور، بازار شدیداً رقابتی شده بنابراین شرکت ها به دنبال کسب مزیت رقابتی ازطریق سرمایه گذاری درایجاد برند خواهند بود ونقش برندینگ دربازارهای تجاری پررنگ ترمی شود(امیرشاهی؛ 1389 ). نامهای تجاری قوی علاوه برایجاد مزیت رقابتی، نقد ینگی سازمان را افزایش وجریان نقدینگی را تسریع نموده، امکان افزایش قیمت، سود دهی و وفاداری بیشتر مشتریان را فراهم آورده است(madden et al, 2006) بنابراین می‎توان  گفت ارزش ویژه برند به عنوان معیاری برای سنجش قدرت برندها پیشنهاد شده، که طی دهه های گذشته شکل گرفته وتکامل یافته است. 

 

یکی از الزامات ایجاد برندی قوی شناخت هریک ازعوامل ایجاد کننده ارزش ویژه برند است (سلیمانی؛ 1389) که یکی از عوامل تاثیر گذار بر ارزش برند آمیخته بازاریابی می‎باشد و بابررسی نحوه اثرگذاری آن می‎توان  عناصری را که تأثیربیشتری برارتقای برند دارند، شناسایی نمود ومنابع بیشتری را به آن اختصاص داد. ازاین رو دراین تحقیق به بررسی بیان تأثیر آمیخته بازاریابی وتصویر شرکت برارزش ویژه برند پرداخته شده است که می‎توان د به صورت راهنما ومعیاری فعالیت های شرکت را درجهت ایجاد یک برند قوی ترهدایت وارزیابی کند. افزایش ارزش ویژه ازدیدگاه مشتریان وبه عبارتی ایجاد یک برند قوی منافع بسیاری برای شرکت های تجاری دارد. بطور دقیق تر می‎توان  گفت افزایش ارزش ویژه ی برند احتمال انتخاب یک برند را افزایش می دهد(PiTTa&Katshis, 1995)لازم به ذکر است متغیر های مدل مفهومی شامل ارزش ویژه برند، آگاهی ازبرند /تداعی ذهنی، وفاداری به برند، کیفیت ادراک شده، تصویر شرکت، کانال توزیع، قیمت، فعالیت های ترفیعی و خدمات پس از فروش می باشند و با توجه به موارد بالا سوال اصلی تحقیق را اینگونه بیان می کنیم “تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند در تولید کفپوش خودرو شرکت پیشرو پلاستیک خزر چگونه است؟”

 

 

 

 

 

 

واژه های کلیدی:

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1 مقدمه 3

1-2 بیان مساله 3

1-3 اهمیت وضرورت تحقیق 4

1-4 اهداف تحقیق 5

1-4-1 اهداف فرعی 5

1-5 چارچوب نظری 6

1-6 مدل مفهومی تحقیق 9

1-7 فرضیه ها 9

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1 مقدمه 12

2-2 برند 12

2-3 ارزش ویژه برند 13

2-4 کیفیت درک شده 13

2-5 وفاداری به برند 14

2-5-1 رویکرد نگرشی 14

2-5-2 انواع وفاداری 15

2-6 آگاهی از برند 16

2-6-1 تصویر فرشگاه 17

2-7 آمیزه بازاریابی 18

2-7-1 محصول 18

2-7-2 خدمات پس از فروش: 19

2-7-3 قیمت 19

2-7-4 توزیع 20

2-7-5 ترویج 21

2-7-6 تبلیغات 21

2-7-7 پیشبرد فروش 22

2-7-8 روابط عمومی 22

2-7-9 نیروی فروش 22

2-7-10 بازاریابی مستقیم (فروش حضوری) 22

2-8 پیشینه داخلی 23

2-9 پیشینه خارجی 24

2-10 تعریف واژگان 26

 

منابع و مآخذ

 

 

 

فهرست جداول

جدول 2-1 انواع وفاداری 15

 

 

فهرست اشکال 

شکل 1-1 چهارچوب مفهومی تحقیق (کیم وهیون، 2011) 9

شکل 2-1 کیفیت ادراک شده، آگاهی از برند، وفاداری به برند 23

 

 

 

  • تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا؛اصول،رویکردها و مراجع

    تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا؛اصول،رویکردها و مراجع تفسیر قانون اساسی شورای نگهبان قانون اساسی تفسیر قانون اساسی ایران تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا تفسیر قانون اساسی آمریکا رویکرد تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا مراجع تفسیر قانون اساسی…

  • مقاله کامل در مورد مالکیت متزلزل

    مقاله کامل در مورد مالکیت متزلزل کلمات کلیدی : مالکیت متزلزل شناسایی مفهوم مالکیت متزلزل اوصاف مالکیت متزلزل عوامل ایجاد مالکیت متزلزل احکام مالکیت متزلزل مقاله در مورد مالکیت متزلزل تحقیق در مورد مالکیت متزلزل رفتن به سایت اصلی این…

  • پاورپوینت تجزیه و تحلیل تکنیکال

    پاورپوینت تجزیه و تحلیل تکنیکال پاورپوینتتجزیه و تحلیل تکنیکال تجزیه و تحلیل تکنیکال تحقیق تجزیه و تحلیل تکنیکال مقاله تجزیه و تحلیل تکنیکال تعریف تحلیل تکنیکال اصول کلی و پایه ای تحلیل تکنیکال تحلیل تکنیکال نظریه داو Dow اصول مقدماتیتحلیل…

  • بررسی عوامل موثر بر سطح مناسب موجودی کالا و راهکارهایی برای افزایش سود کل زنجیره تامین

    بررسی عوامل موثر بر سطح مناسب موجودی کالا و راهکارهایی برای افزایش سود کل زنجیره تامین افزایش سود کل زنجیره تامین عوامل موثر بر سطح مناسب موجودی کالا در زنجیره تامین تعیین سطح بهینه موجودی کالا در زنجیره تامین راهکارهایی…

  • گزارش کارآموزی رشته نقشه برداری با عنوان تهیه نقشه توپوگرافی و روشهای پیاده سازی ابنیه های فنی و مختصری از GPS

    گزارش کارآموزی رشته نقشه برداری با عنوان تهیه نقشه توپوگرافی و روشهای پیاده سازی ابنیه های فنی و مختصری از GPS GPS نقشه برداری نقشه توپوگرافی پیاده سازی ابنیه های فنی دانلود گزارش کارآموزی رشته نقشه برداری با عنوان تهیه…

  • بررسی عوامل موثر بر انحراف تسهیلات و ایجاد مطالبات معوق

    بررسی عوامل موثر بر انحراف تسهیلات و ایجاد مطالبات معوق پروژه مطالبات معوق انحراف در تسهیلات در بانک صادرات مطالبات معوق بانک صادرات دانلود پایان نامه مطالبات معوق عوامل موثر بر انحراف در تسهیلات عوامل موثر بر ایجاد مطالبات معوق…

  • بررسی رهبری مدیران در سازمان با نگاهی به مدل لیکرت

    بررسی رهبری مدیران در سازمان با نگاهی به مدل لیکرت مهارتهای رهبری سبک رهبری لیکرت نگرشهای مختلف رهبری دیدگاه های معاصر رهبری رهبری مدیران در سازمان بررسی رهبری مدیران در سازمان با نگاهی به مدل لیکرت دانلود پایان نامه رشته…

  • بررسی كنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان

    بررسی كنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان زن حقوق زن تبعیض علیه زنان كنوانسیون رفع تبعیض دانلود مقاله بررسی كنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان رفتن به سایت اصلی بررسی كنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان     مقدمه در سال 1972 م…

  • ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش در سازمان

    ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش در سازمان رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش رابطه فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش بررسی استقرار مدیریت دانش در شهرداری تهران بررسی فرهنگ سازمانی در شهرداری تهران پایان نامه با موضوع…

  • چارچوب مفهومی مهارت های ارتباطی و بررسی آن در مدیران

    چارچوب مفهومی مهارت های ارتباطی و بررسی آن در مدیران کلمات کلیدی : مهارت هاي ارتباطي مديران ویژگی های مهارت های ارتباطی مولفه های مهارت های ارتباطی تعریف نظری مهارت هاي ارتباطي تعریف عملیاتی مهارت هاي ارتباطي چارچوب مفهومی مهارت…

  • تشریح سازه سرریز و طبقه بندی انواع آنها

    تشریح سازه سرریز و طبقه بندی انواع آنها سرریز سد انواع سرریزها اهمیت سازه سرریز طبقه بندی سرریزها تشریح سازه سرریز و طبقه بندی انواع آنها دانلود پایان نامه سرریز دانلود پایان نامه مهندسی عمران دانلود پایان نامه مهندسی عمران…

  • بررسی تحولات و طرحهای شهری در شهر ری با نگاهی به کاربریهای ارضی و توسعه آن

    بررسی تحولات و طرحهای شهری در شهر ری با نگاهی به کاربریهای ارضی و توسعه آن ویژگیهای كالبدی شهر ری بافت و عناصر كالبدی شهر ری كلیات كاربری ارضی در شهر ری تقسیمات شهرداری شهر ری محدودیتها و موانع توسعه…

  • سیاست های اشتغال زنان در نظام حقوقی ایران و مقایسه آن با اسناد بین المللی

    سیاست های اشتغال زنان در نظام حقوقی ایران و مقایسه آن با اسناد بین المللی اشتغال زنان سیاست های اشتغال اشتغال زنان در حقوق بین الملل اشتغال زنان در نظام حقوقی ایران سیاست های اشتغال زنان در ایران دانلود مقالات…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت کیفیت جامع

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت کیفیت جامع مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع دانلود مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع ادبیات نظری مدیریت کیفیت جامع فصل دوم پایان نامه مدیریت کیفیت جامع مبانی نظری و پیشینه…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری رفتار دینی والدین

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری رفتار دینی والدین کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رفتار دینی والدین مبانی نظری رفتار دینی والدین پیشینه تحقیق رفتار دینی والدین پیشینه داخلی رفتار دینی والدین پیشینه خارجی رفتار دینی والدین…

  • عناصر مشارکت در قتل عمد

    عناصر مشارکت در قتل عمد قتل عمد مشارکت در جرم شرکت در قتل عمد عناصر شرکت در قتل عمد عناصر مشارکت در قتل عمد مشارکت در قتل عمد دانلود پایان نامه مشارکت در قتل عمد دانلود پایان نامه قتل عمد…

  • بازرسی غیر مخرب در قطعات مهندسی با تاکید بر آزمون غیر مخرب جریان گردابی

    بازرسی غیر مخرب در قطعات مهندسی با تاکید بر آزمون غیر مخرب جریان گردابی مدارپروب جریان گردابی آزمون های غیرمخرب دستگاه جریان گردابی دستگاه ترک یاب سطوح فلزی القای مغناطیسی و اندوكتانس‌ بازرسی غیر مخرب در قطعات مهندسی با تاکید…

  • پرسشنامه استاندارد فرزند پروری بزرگسال – نوجوان (AAPI-2)

    پرسشنامه استاندارد فرزند پروری بزرگسال – نوجوان (AAPI-2) پرسشنامه فرزند پروری بزرگسال – نوجوان دستورالعمل پرسشنامه سبک فرزند پروری پرسشنامه تربیت فرزندان سبک های فرزند پروری یانگ پرسشنامه دیانا بامریند پرسشنامه تربیت کودک پرسشنامه باولک و کین پرسشنامه استاندارد فرزند…

  • زبانهای نمایشی و معرفی مدلهای آن

    زبانهای نمایشی و معرفی مدلهای آن داده کاوی اکتشاف دانش یادگیری ماشین زبانهای نمایشی مدلهای زبانهای نمایشی زبانهای نمایشی و معرفی مدلهای آن چگونه نشان دادن مسئله به ترمهای محاسباتی در کامپیوتر دانلود مقالات کارشناسی ارشد نرم افزار دانلود مقالات…

  • ارائه مدلی جهت بررسی و اندازه گیری میزان رواج فساد و درجه سلامت سازمان

    ارائه مدلی جهت بررسی و اندازه گیری میزان رواج فساد و درجه سلامت سازمان مولفه های فساد اداری فساد اداری در شهرداریها عوامل موثر بر فساد اداری عوامل موثر بر کاهش فساد اداری شاخص های اختصاصی سلامت اداری عوامل سازمانی…

  • پاورپوینت بازشناخت رویکردهای نظری به فضاهای عمومی شهری

    پاورپوینت بازشناخت رویکردهای نظری به فضاهای عمومی شهری کلمات کلیدی : پاورپوینت بازشناخت رویکردهای نظری به فضاهای عمومی شهری پاورپوینت رویکردهای نظری به فضاهای عمومی شهری رویکردهای نظری به فضاهای عمومی شهری صاحبنظران با ملاحظات پايداري و محيط زيستي صاحبنظران…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی پیشینه هوش هیجانی مبانی نظری هوش هیجانی ادبیات نظری هوش هیجانی چارچوب نظری هوش هیجانی پیشینه تحقیق هوش هیجانی پیشینه پژوهش هوش هیجانی پیشینه داخلی هوش هیجانی پیشینه خارجی هوش هیجانی فصل دوم…

  • بررسی محیط زیست تحت اثر و شناسایی ویژگی های سد خرسان 2 در مرحله مطالعاتی

    بررسی محیط زیست تحت اثر و شناسایی ویژگی های سد خرسان 2 در مرحله مطالعاتی سد خرسان2 اثرات زیست محیطی سدسازی اثرات زیست محیطی پروژه های سد در ایران دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد محیط زیست بررسی محیط زیست تحت…

  • بررسی دخالتهای دادگاه در امر داوری

    بررسی دخالتهای دادگاه در امر داوری مداخله در جریان داوری مداخله پس از صدور رأی داور مداخله دادگاه در تشکیل دیوان داوری موارد مداخله دادگاه در امر داوری دانلود مقاله رشته حقوق بررسی دخالتهای دادگاه در امر داوری رفتن به…

  • کاربرد سیستم ABC در محاسبه بها تمام شده فعالیتهای موسسات آموزش عالی كشور

    کاربرد سیستم ABC در محاسبه بها تمام شده فعالیتهای موسسات آموزش عالی كشور هزینه یابی بر مبنا فعالیت کاربرد سیستم ABC در موسسات آموزش عالی بها تمام شده فعالیتهای موسسات آموزش عالی کاربرد سیستم ABC در محاسبه بها تمام شده…