مبانی نظری ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند

مبانی نظری ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند

ارزش ویژه برند در شرکتها
مبانی نظری ارزش ویژه برند در شرکتها
تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند
مبانی نظری تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند
رابطه آمیخته بازاریابی با ارزش ویژه برند
بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند شرکتها

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند شرکتها

 

 

چکیده

یکی از با ارزش ترین دارایی های هر شرکت، ارزش ویژه برند است. شرکت هایی که از نظر ارز ش ویژه برند جایگاه بالایی در ذهن مصرف کنندگان دارند، به راحتی می‎توان ند درمیان دیگرشرکت ها درصنعت مربوط به خودشان، سود آورتر تلقی گردند. (حسینی و دیگران، 1388)این تحقیق با هدف بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند بر تولید کفپوش خودرو شرکت پیشرو پلاستیک خزر انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع جمع آوری اطلاعات از نوع توصیفی-موردی محسوب می شود. مشتریان شرکت پیشرو پلاستیک خزر 480 نفر می باشند که جامعه آماری این تحقیق بوده و برای تعیین حجم نمونه بر اساس جدول كرجسی و مورگان نمونه ای به حجم حداقل 214 نیاز می‎باشد و با استفاده از نرم افزار لیزرل و روش آماری مدل معادلات ساختاری به بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق پراخته شد. نتاج تحقیق نشان می دهد رابطه مثبت و معنی داری میان کیفیت ادراک شده، وفاداری به برند و ارزش ویژه برند وجود دارد و همچنین کانال توزیع و قیمت از طریق تاثیر گذاری بر کیفیت درک شده بر ارزش ویژه برند تاثیر دارند. 

 

 

 

کلمات کلیدی:

آمیخته بازاریابی

تصویر ذهنی

وفاداری به برند

کیفیت ادراک شده

آگاهی از برند

ارزش ویژه برند 

 

 

 

 

1-1 مقدمه

یکی ازالزمات ایجاد برندی قوی شناخت هر یک از عواعل ایجاد کننده ارزش ویژه برند است. درمحیط بازار امروز شیوه های بسیار متفاوتی وجود دارد که از طریق این برنامه های بازاریابی می‎توان  برایجاد و افزایش ارزش ویژه برند تاثیر گذاربود. راهبردهای شبکه ی توزیع، استراتژی های ارتباطی، راهبردهای قیمت گذاری وسایرفعالیت های بازاریابی می‎توان ند باعث تضعیف یا تقویت برند شدند (یوودانته، 2000). اگرچه برند به صورت آشکار برای سازمان وشرکت ارزش آفرینی می کند، اما ریشه این ارزش در مشتری قرار دارد (کلر، 2001). درحقیقت، ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری، تعیین کننده ارزش واقعی برند است (دیواندری، 1390)  

 

1-2 بیان مساله

نقش برند ها درشناسایی محصول شرکت دربازارهای رو به گسترش امروزی، نقشی انکارناپذیراست. با گسترش عرصه رقابتی وهجوم برندهای جهانی به بازار داخلی، توجه به مفهوم برند وارزش ویژه آن برای شرکت های داخلی به منظوربه دست آوردن سهم بیشتری ازبازار تأثیر گذاراست. امروزه الزاماً نوآوری وبرتری فنی تنها عامل های اساسی برای موفقیت نیستند؛ دربازارهایی که محصولات وخدمات، روز به روزبا هم تطابق وسازگاری پیدا می کنند، یک برند قوی ممکن است تنها مشخصه ای باشد که محصول یا خدمت عرضه شده از رقبا متمایزمی سازد(kotler& pfoertsch, 2006). درایران برند ها بعنوان یک داریی درترازنامه قید نمی شوند؛ این امر سبب خنثی شده تمرکز بلند مدت مدیریت برتوسعه درونی برند است. بنابراین جریان نقدی وسودهای کوتاه مدت غالباً بعنوان پارامترهای مهم عملکرد استفاده می شوند. 

 

کشورایران تولیدات داخلی بسیاری دارد اما در زمینه برنامه ریزی موفق نبوده اند مشکلات زیادی فرا روی این صنعت است. که مطالعه همه آنها دراین تحقیق امکان پذیر نیست ویکی از چالش ها از دیدگاه متخصصان این حوزه، مسائل بازاریابی وبرند می‎باشد که الگویی بهینه دراین زمینه تعریف نشده است. درسال های اخیر، میزان ورود کالاها با نشان های تجاری متنوع و تمایل زیاد فروشندگان به نشان های تجاری ساخت کشورهای خارجی به معضلی برای تولید کنندگان ساخت ایران تبدیل شده است، با اینکه بسیاری از محصولات ساخت داخل از نظر کیفیت و قیمت توانایی رقابت با تولیدات خارجی رادارا هستند، از جایگاه مناسبی دربین مصرف کنندگان برخوردار نیستند و با توجه به این موارد و بالارفتن میزان توقعات و انتظارات مصرف کنندگان و… در موقعیتی هستند که سهم بازار خود را در خطر می بینند. 

 

باتوجه به تحولات اقتصادی بوجود آمده درکشور، بازار شدیداً رقابتی شده بنابراین شرکت ها به دنبال کسب مزیت رقابتی ازطریق سرمایه گذاری درایجاد برند خواهند بود ونقش برندینگ دربازارهای تجاری پررنگ ترمی شود(امیرشاهی؛ 1389 ). نامهای تجاری قوی علاوه برایجاد مزیت رقابتی، نقد ینگی سازمان را افزایش وجریان نقدینگی را تسریع نموده، امکان افزایش قیمت، سود دهی و وفاداری بیشتر مشتریان را فراهم آورده است(madden et al, 2006) بنابراین می‎توان  گفت ارزش ویژه برند به عنوان معیاری برای سنجش قدرت برندها پیشنهاد شده، که طی دهه های گذشته شکل گرفته وتکامل یافته است. 

 

یکی از الزامات ایجاد برندی قوی شناخت هریک ازعوامل ایجاد کننده ارزش ویژه برند است (سلیمانی؛ 1389) که یکی از عوامل تاثیر گذار بر ارزش برند آمیخته بازاریابی می‎باشد و بابررسی نحوه اثرگذاری آن می‎توان  عناصری را که تأثیربیشتری برارتقای برند دارند، شناسایی نمود ومنابع بیشتری را به آن اختصاص داد. ازاین رو دراین تحقیق به بررسی بیان تأثیر آمیخته بازاریابی وتصویر شرکت برارزش ویژه برند پرداخته شده است که می‎توان د به صورت راهنما ومعیاری فعالیت های شرکت را درجهت ایجاد یک برند قوی ترهدایت وارزیابی کند. افزایش ارزش ویژه ازدیدگاه مشتریان وبه عبارتی ایجاد یک برند قوی منافع بسیاری برای شرکت های تجاری دارد. بطور دقیق تر می‎توان  گفت افزایش ارزش ویژه ی برند احتمال انتخاب یک برند را افزایش می دهد(PiTTa&Katshis, 1995)لازم به ذکر است متغیر های مدل مفهومی شامل ارزش ویژه برند، آگاهی ازبرند /تداعی ذهنی، وفاداری به برند، کیفیت ادراک شده، تصویر شرکت، کانال توزیع، قیمت، فعالیت های ترفیعی و خدمات پس از فروش می باشند و با توجه به موارد بالا سوال اصلی تحقیق را اینگونه بیان می کنیم “تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند در تولید کفپوش خودرو شرکت پیشرو پلاستیک خزر چگونه است؟”

 

 

 

 

 

 

واژه های کلیدی:

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1 مقدمه 3

1-2 بیان مساله 3

1-3 اهمیت وضرورت تحقیق 4

1-4 اهداف تحقیق 5

1-4-1 اهداف فرعی 5

1-5 چارچوب نظری 6

1-6 مدل مفهومی تحقیق 9

1-7 فرضیه ها 9

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1 مقدمه 12

2-2 برند 12

2-3 ارزش ویژه برند 13

2-4 کیفیت درک شده 13

2-5 وفاداری به برند 14

2-5-1 رویکرد نگرشی 14

2-5-2 انواع وفاداری 15

2-6 آگاهی از برند 16

2-6-1 تصویر فرشگاه 17

2-7 آمیزه بازاریابی 18

2-7-1 محصول 18

2-7-2 خدمات پس از فروش: 19

2-7-3 قیمت 19

2-7-4 توزیع 20

2-7-5 ترویج 21

2-7-6 تبلیغات 21

2-7-7 پیشبرد فروش 22

2-7-8 روابط عمومی 22

2-7-9 نیروی فروش 22

2-7-10 بازاریابی مستقیم (فروش حضوری) 22

2-8 پیشینه داخلی 23

2-9 پیشینه خارجی 24

2-10 تعریف واژگان 26

 

منابع و مآخذ

 

 

 

فهرست جداول

جدول 2-1 انواع وفاداری 15

 

 

فهرست اشکال 

شکل 1-1 چهارچوب مفهومی تحقیق (کیم وهیون، 2011) 9

شکل 2-1 کیفیت ادراک شده، آگاهی از برند، وفاداری به برند 23

 

 

 

  • نقش دولتها و جهت گیریهای آنها در روابط بین الملل با تاکید بر منطقه گرایی و مرور سوابق آن

    نقش دولتها و جهت گیریهای آنها در روابط بین الملل با تاکید بر منطقه گرایی و مرور سوابق آن منطقه گرایی نظریه‌های منطقه‌گرایی منطقه گرایی در خاورمیانه ثبات در منطقه گرایی خاورمیانه همگرایی در خاورمیانه نقش ایران در ثبات منطقه…

  • الزامات سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت محیط‌ زیست و ملاحظات خاص آن در پروژه های عمرانی

    الزامات سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت محیط‌ زیست و ملاحظات خاص آن در پروژه های عمرانی ارزیابی عملکرد HSE سازمان ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران الزامات سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت محیط‌زیست   تکنیک‌های مورد استفاده در مدیریت HSE ابزارهای مورد استفاده در مدیریت…

  • بررسی کامل نظریه های وابستگی به مواد

    بررسی کامل نظریه های وابستگی به مواد کلمات کلیدی : مصرف مواد در ایران  مبنای نظری وابستگی به مواد نظریه های وابستگی به مواد عوامل تاثیر گذار بر مصرف مواد رویکردها ی درمانی وابستگی به مواد پایان نامه سوء مصرف…

  • پایان نامه مکانیزم ها و سیستم های حاکمیت شرکتی

    پایان نامه مکانیزم ها و سیستم های حاکمیت شرکتی کلمات کلیدی : مکانیزم های حاکمیت شرکتی سیستم های حاکمیت شرکتی حاکمیت شرکتی در ایران پایان نامه حاکمیت شرکتی تاریخچه و اهمیت حاکمیت شرکتی رفتن به سایت اصلی این پایان نامه…

  • نگرشهای و مکاتب فکری مختلف نسبت به طراحی شغل

    نگرشهای و مکاتب فکری مختلف نسبت به طراحی شغل کلمات کلیدی : مدل ویژگی های شغل روشهای مختلف طراحی شغل نگرشهای مختلف نسبت به طراحی شغل مکاتب فکری مختلف طراحی شغل تعریف نظری  طراحي شغل تعریف عملیاتی طراحي شغل پایان…

  • مبانی نظری ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش در سازمان

    مبانی نظری ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش در سازمان مدیریت دانش فرهنگ سازمانی رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش رابطه فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش بررسی استقرار مدیریت دانش در شهرداری تهران بررسی فرهنگ سازمانی در…

  • فرم کوتاه پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گارنفسکی و همکاران 2002

    فرم کوتاه پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گارنفسکی و همکاران 2002 کلمات کلیدی : پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گراس پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان کودکان پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گرانفسکی پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گارنفسکی 2001 پرسشنامه تنظیم…

  • پاورپوینت بازاریابی رابطه مند

    پاورپوینت بازاریابی رابطه مند کلمات کلیدی : پاورپوینت بازاریابی رابطه مند تحقیق بازاریابی رابطه مند بازاریابی رابطه مند مقاله بازاریابی رابطه مند تعریف بازاریابی رابطه مند دلایل پیدایش بازاریابی رابطه مند اهمیت مشتری در بازاریابی رابطه مند بازاریابی رابطه مند،تهاجمی…

  • نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی صنایع چوب

    نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی صنایع چوب نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی آموزگار دوره ابتدایی نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی دبیری ورزش نمونه سوالات آزمون…

  • پرسشنامه عوامل موثر بر پذیرش سیستم معاملات بر خط بورس اوراق بهادر تهران

    پرسشنامه عوامل موثر بر پذیرش سیستم معاملات بر خط بورس اوراق بهادر تهران پرسشنامه سیستم معاملات بر خط بورس پرسشنامه آنلاین تریدینگ پرسشنامه پذیرش خدمات الكترونیكی پرسشنامه عوامل موثر بر پذیرش سیستم معاملات بر خط بورس پرسشنامه عوامل موثر بر…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی پرخاشگری

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی پرخاشگری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه پرخاشگری مبانی نظری پرخاشگری پیشینه تحقیق پرخاشگری پیشینه داخلی پرخاشگری پیشینه خارجی پرخاشگری پیشینه پژوهش پرخاشگری چارچوب نظری پرخاشگری تحقیقات انجام شده در مورد پرخاشگری مبانی نظری…

  • ارزیابی اثرات نقوش سفال کلار بر روی قالی کلاردشت

    ارزیابی اثرات نقوش سفال کلار بر روی قالی کلاردشت نقوش سفال کلار نقوش قالی کلاردشت تزئینات سفالینه های تپه کلار اثرات نقوش سفال بر روی قالی بررسی اشکال موجود درقالی کلاردشت دانلود تحقیق تاثیر نقوش سفال کلار بر روی قالی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش حفظ و نگهداری نیروی انسانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش حفظ و نگهداری نیروی انسانی مبانی نظری حفظ و نگهداری نیروی انسانی پیشینه حفظ و نگهداری نیروی انسانی دانلود مبانی نظری حفظ و نگهداری نیروی انسانی پیشینه تحقیق حفظ و نگهداری نیروی انسانی ادبیات نظری…

  • بررسی نگرش فقهی و حقوقی به داوری

    بررسی نگرش فقهی و حقوقی به داوری داوری در حقوق ایران مبانی فقهی داوری بررسی داوری در فقه امامیه بررسی داوری در فقه اهل سنت شرایط و صفات داوری در حقوق داخلی ایران تطبیق داوری در فقه و حقوق پایان…

  • تشریح کامل رتبه بندی در صنعت بیمه

    تشریح کامل رتبه بندی در صنعت بیمه رتبه بندی در صنعت بیمه متدولوژي رتبه بندي شركت هاي بيمه مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه دلایل و ضرورت رتبه بندی در صنعت بیمه ایران مشكلات اجرايي رتبه بندي مؤسسات…

  • مقاله کارت امتیازی متوازن؛ سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی

    مقاله کارت امتیازی متوازن؛ سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی BSC ارزیابی متوازن Balanced Score Card مدل ارزیابی متوازن کارت امتیازی متوازن دانلود مقاله کارت امتیازی متوازن؛ سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری…

  • پاورپوینت فرایند توسعه در ایران

    پاورپوینت فرایند توسعه در ایران کلمات کلیدی : پاورپوینت فرایند توسعه در ایران فرایند توسعه در ایران تحقیق فرایند توسعه در ایران مقاله توسعه در ایران توسعه در ایران قبل از نفوذ غرب تفکیک ساختار اجتماعی نوسازی در ایران و…

  • پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت اسلامی

    پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت اسلامی دانلود پاورپوینت آماده ارائه کلاسی درس مدیریت اسلام دانلود پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت اسلامی بینش اسلام پیرامون مدیریت مدیریت امانت است مدیریت تکلیف است نه حق شرایط تکلیف حق مدیریت خدمت است نه…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فراشناخت

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فراشناخت کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فراشناخت مبانی نظری فراشناخت پیشینه تحقیق فراشناخت پیشینه داخلی فراشناخت پیشینه خارجی فراشناخت پیشینه پژوهش فراشناخت پیشینه نظری فراشناخت ادبیات نظری فراشناخت چارچوب نظری فراشناخت رفتن به…

  • پرسشنامه سازگاری عاطفی، اجتماعی و آموزشی دانش آموزان سینها و سینگ

    پرسشنامه سازگاری عاطفی، اجتماعی و آموزشی دانش آموزان سینها و سینگ کلمات کلیدی : پرسشنامه سازگاری اجتماعی پرسشنامه سازگاری اجتماعی دانش آموزان پرسشنامه سازگاری تحصیلی سینها و سینگ پرسشنامه سازگاری دانش آموزان سینها و سینگ پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی…

  • تحلیل اثرات سیستمهای اطلاعاتی بر مدیریت راهبردی با چارچوب رقابتی پورتر

    تحلیل اثرات سیستمهای اطلاعاتی بر مدیریت راهبردی با چارچوب رقابتی پورتر مدیریت راهبردی چارچوب رقابتی پورتر سیستمهای اطلاعاتی تحلیل اثرات سیستمهای اطلاعاتی بر مدیریت راهبردی تحلیل اثرات سیستمهای اطلاعاتی بر مدیریت راهبردی با چارچوب رقابتی پورتر دانلود پاورپوینت رشته مدیریت…

  • پرسشنامه توسعه زنجیره تامین طبق مدل های ترکیبی ناب و چابک

    پرسشنامه توسعه زنجیره تامین طبق مدل های ترکیبی ناب و چابک کلمات کلیدی : پرسشنامه زنجیره تامین ناب پرسشنامه زنجیره تامین چابک پرسشنامه توسعه زنجیره تامین پرسشنامه استراتژی های زنجیره تامین ناب پرسشنامه استراتژی های زنجیره تامین چابک پرسشنامه اثرات…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی و مدیریت عملکرد 81 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی و مدیریت عملکرد 81 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مدیریت عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق مدیریت عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی و مدیریت عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی و…

  • پرسشنامه توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی اطراف شهرهای بزرگ

    پرسشنامه توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی اطراف شهرهای بزرگ کلمات کلیدی : پرسشنامه اسکان غیر رسمی پرسشنامه سکونتگاه های غیررسمی دانلود پرسشنامه اسکان غیر رسمی دانلود پرسشنامه سکونتگاه های غیررسمی پرسشنامه توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی پرسشنامه توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی رفتن…

  • ارزیابی تطبیقی کیفیت سود گزارش شده با سود تجدید ارائه شده

    ارزیابی تطبیقی کیفیت سود گزارش شده با سود تجدید ارائه شده سود گزارش شده سود تجدید ارائه شده تجدید ارائه صورت های مالی بررسی کیفیت سود تجدید ارائه شده کیفیت سود تجدید ارائه شده از نگاه پایداری سود کیفیت سود…