فصل دوم پایان نامه داده کاوی در بانک

فصل دوم پایان نامه داده کاوی در بانک

کلمات کلیدی :

پایان نامه داده کاوی
پایان نامه داده کاوی ارشد
خرید پایان نامه داده کاوی
پایان نامه در مورد data mining
پایان نامه داده کاوی در بانک
فصل دوم پایان نامه در مورد داده کاوی در بانک
فصل دوم موضوع پایان نامه داده کاوی در بانک
خرید فصل دوم پایان نامه داده کاوی در بانک
فصل دوم پایان نامه داده کاوی در بانکداری الکترونیکی

رفتن به سایت اصلی

هدف از  فصل دوم پایان نامه داده کاوی در بانک با عنوان «مدیریت دانش مشتریان بانک مهر اقتصاد با استفاده از تکنیک های داده‌کاوی» می باشد.

 

 

با بکارگیری تکنیک های هوشمند داده‌کاوی مشتریان بانک مهر اقتصاد در پنج دسته و با توجه به بیشترین شباهت در الگوی رفتاری گروه بندی شدند.خوشه‌بندی مشتریان بر مبنای چارچوب ارائه شده در این تحقیق به ما کمک می کند تا مشتریانی که دارای الگوهای رفتاری مشابه بر حسب متغیرهای تراکنشی مشتریان و ممتغیرهای جمعیت آماری هستند را در گروه های واحدی در نظر گرفته و بر مبنای ویژگی‌های اکثریت مشتریان هر گروه، سرویس های متناسب با این ویژگی ها را به روش‌های متفاوت به مشتریان پیشنهاد نمود.

 

 

 

 

می توان با بررسی خوشه‌ها، خوشه هایی که بیش‌ترین تعداد مشتریان کلیدی در آن ها قرارگرفته‌اند شناسایی نمود. با این امکان مشتریان مستعد کلیدی شدن شناخته می شوند و با خدمت رسانی هر چه بیشتر به این گروه ها منجر به حفظ و ادامه ارتباط مؤثر آن ها با بانک گردید.با بررسی خوشه هایی که بیش‌ترین مشتریان کلیدی را در خود جای داده اند و شناسایی اکثریت مشتریان در این خوشه‌ها از منظر نوع شغل، محل منطقه بانکی و جنسیت و … و با نظر کارشناسان و خبرگان بانکی می توان خدمات بانکی ویژه و متناسب با این گروه ها را طراحی نموده و از طریق پیامک و یا به طور رودررو به این افراد معرفی نمود.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
 

فصل دوم    18
2 1  مقدمه    18
2 2  مديريت دانش    21
2 2 1  دانش چيست؟    21
2 2 2  هرم دانش    22
2 2 3  انواع دانش    23
2 2 3 1  دانش صريح    23
2 2 3 2  دانش ضمنی    24
2 2 4  مديريت دانش چیست؟    24
2 2 5  استراتژی‌های مديريت دانش    26
2 2 5 1  استراتژی اجتماعی سازی (تبدیل دانش پنهان به پنهان)    27
2 2 5  2  استراتژی برونی سازی (پنهان به آشکار)    28
2 2 5  3  استراتژی ترکیب سازی (آشکار به آشکار)    28
2 2 5  4  استراتژی درونیسازی (آشکار به پنهان)    29
2 2 6 معایب عدم بهرهگیری از دانش در سازمان    29
2 2 7  اهداف مدیریت دانش    30
2 2 8  مدل های مديريت دانش    31
2 3  مديريت دانش مشتری    33
2 3 1  انواع دانش مشتری    35
2 3 2  مدل مدیریت دانش مشتری    40
2 4  مديريت ارتباط با مشتری    42
2 4 1  مديريت ارتباط مشتريان در نظام بانکی    46
2 4 2  مدیریت ارتباط با مشتری: اهداف، مزایا و چالش‌ها    48
2 5  مقايسه مفاهيم CKM و KM و CRM    50
2 6  تاریخچه‌ای از بانک و بانکداری    54
2 7   سير تحول فناوري اطلاعات در صنعت بانكداري    55
2 7 1 دوره اول: اتوماسيون پشت باجه    55
2 7 2  دوره دوم: اتوماسيون جلوي باجه    56
2 7 3  دوره سوم: اتصال مشتريان به حساب‌هایشان    56
2 7 4  دوره چهارم: یکپارچه‌سازی سیستم‌ها و مرتبط كردن مشتريان با تمامي عمليات بانكي    57
2 7 5  بانكداري الكترونيك    57
2 8  داده‌کاوی    58
2 8 1  مقايسه روش‌های آماری و داده‌کاوی    59
2 8 2  مفهوم داده‌کاوی    61
2 8 3  داده‌کاوی و کشف دانش    64
2 8 4  فرايند داده‌کاوی    66
2 8 5  معرفی روش‌های داده‌کاوی    73
2 8 5 1  دسته‌بندی    75
2 8 5 2  درخت تصمیم    76
2 8 5 3  شبکه‌های عصبی    77
2 8 5 4  پیش بینی    79
2 8 5 5  خوشه‌بندی    80
2 8 5 5  انواع خوشه‌بندی    81
2 8 5 5 2  معیارهای ارزیابی در خوشه‌بندی    83
2 8 5 6  تحلیل انحراف    85
2 8 5 7  قواعد وابستگی (انجمنی)    86
2 8 5 8  تحلیل توالی    86
2 8 6  نرم‌افزار داده‌کاوی    87
2 8 7  کاربردهای داده‌کاوی    88
2 8 7 1  داده‌کاوی در صنعت بانكداری    90
2 9  پیشینه تحقیق    91
2 9 1  کاربرد داده‌کاوی در بخش‌بندی و مدل‌سازی رفتاری مشتریان در صنعت بانکداری    93
2 9 2  کاربرد داده‌کاوی در ارزیابی اعتبار مشتریان    96
2 9 3  کاربرد داده‌کاوی در زمینه کشف تقلب    98
2 9 4  کاربرد داده‌کاوی در تحلیل روی‌گردانی مشتری    99
2 10  جمع‌بندی مطالب فصل    106

 

منابع و مآخذ    

 

 

 

فهرست جدول‌ها
جدول 2 1 انواع مختلف تبدیلات دانش    19
جدول 2 2 مقایسه مفاهیم مدیریت دانش، مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش مشتری    35
جدول 2 3 مقایسه روش‌های تحلیل آماری و داده‌کاوی    41
جدول 2 4 فعالیت‌های مربوط به فازهای CRISP DM و خروجی هر فعالیت    50
جدول 2 5 نمونه داده‌های مورد نیاز در یک مسئله مدل‌سازی به روش دسته‌بندی    54
جدول 2 6 معیارهای محاسبه شباهت در خوشه‌بندی    59
جدول 2 7 معیارهای محاسبه فاصله در خوشه‌بندی    60
جدول 2 8 پژوهش‌های انجام‌گرفته در زمینه کاربرد داده‌کاوی در صنعت بانکداری    71
 

 

 

فهرست تصاویر و نمودارها
شکل 2 1 سلسله‌مراتب دانش    16
شکل 2 2 دانش صریح فقط بخش کوچکی از دانش را تشکیل می‌دهد.    17
شکل 2 3 مدل مدیریت دانش پروبست و رمهارد    22
شکل 2 4 چارچوب خوشه انگور جهت نوع شناسی دانش مشتری    26
شکل 2 5 مدل مدیریت دانش مشتری    28
شکل 2 7 گام‌های فرایند تولید دانش از پایگاه داده‌ها    44
شکل 2 8 متدولوژي فرآيند استاندارد ميان صنعتي داده‌کاوی (CRISP DM)    47
شکل 2 9 دسته‌بندی کلی عملکردهای داده‌کاوی    52
شکل 2 11 نیروهای رقابتی پورتر    64
 

 

  • اصول اخلاق حرفه ای از منظر نهج البلاغه و بررسی مصادیق قدرت برتر اخلاقی

    اصول اخلاق حرفه ای از منظر نهج البلاغه و بررسی مصادیق قدرت برتر اخلاقی قدرت برتر اخلاقی و مصادیق آن علم اخلاق در مطالعات مدیریت علم اخلاق در مطالعات سازمان ضرورت اخلاق حرفه‌ای برای مدیران ضرورت اخلاق برای مدیران آموزشی…

  • شرطی سازی ارزشی و بررسی رویکردهای نظری آن

    شرطی سازی ارزشی و بررسی رویکردهای نظری آن شرطی سازی ارزشی شرطی سازی پاولفی رویکردهای نظری شرطی سازی ارزشی کاربردهای شرطی سازی ارزشی مقایسه شرطی سازی ارزشی و شرطی سازی پاولفی پایان نامه شرطی سازی ارزشی تحقیق شرطی سازی ارزشی…

  • پرسشنامه محیط کلاس و مدرسه جانسون و استیونس با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه محیط کلاس و مدرسه جانسون و استیونس با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه محیط مدرسه پرسشنامه محیط کلاس و مدرسه دانلود پرسشنامه محیط کلاس و مدرسه پرسشنامه محیط کلاس جانسون و استیونس پرسشنامه محیط مدرسه…

  • ایجاد ساختاری برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران در پروژه های عمرانی

    ایجاد ساختاری برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران در پروژه های عمرانی شاخص های ارزیابی عملکرد hse  ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران شاخص های اندازه گیری عملکرد سیستم مدیریت hse شاخص های عملکردی hse مدیریت hse پیمانکاران در پروژه های عمرانی شاخص…

  • تشریح ماهیت و نظریه های رضایت شغلی و تعهد سازمانی با گذری بر نتایج پژوهشها

    تشریح ماهیت و نظریه های رضایت شغلی و تعهد سازمانی با گذری بر نتایج پژوهشها رضایت شغلی تعهد سازمانی نظریه های رضایت شغلی نظریه های تعهد سازمانی ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی دانلود پایان نامه رضایت شغلی دانلود…

  • ارائه مدلی جهت بررسی و اندازه گیری میزان رواج فساد و درجه سلامت سازمان

    ارائه مدلی جهت بررسی و اندازه گیری میزان رواج فساد و درجه سلامت سازمان مولفه های فساد اداری فساد اداری در شهرداریها عوامل موثر بر فساد اداری عوامل موثر بر کاهش فساد اداری شاخص های اختصاصی سلامت اداری عوامل سازمانی…

  • پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته راعی و پویان فر با موضوع بهينه سازي پرتفوي؛ مدل ماركويتز

    پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته راعی و پویان فر با موضوع بهينه سازي پرتفوي؛ مدل ماركويتز کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته راعی و پویان فر با موضوع بهينه سازي پرتفوي؛ مدل…

  • پاورپوینت آشنایی با افزودنیهای غذایی

    پاورپوینت آشنایی با افزودنیهای غذایی پاورپوینت آشنایی با افزودنیهای غذایی آشنایی با افزودنیهای غذایی افزودنیهای غذایی تقسیم بندی افزودنی ها خواص افزودنی ها تقسیم بندی افزودنی ها بر اساس نقش نگهدارنده ها آنتی اکسیدان ها گیرنده های فلزی امولسیفایرها قوام…

  • ارزیابی اثرات علل برگزیده آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند

    ارزیابی اثرات علل برگزیده آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند آمیخته بازاریابی ارزش ویژه برند دانلود مقاله آمیخته بازاریابی دانلود مقاله ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند در گوشی های تلفن همراه تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند تاثیر…

  • صلاحیت در رسیدگی به امور مدنی با بررسی ق.آ.د.م 79

    صلاحیت در رسیدگی به امور مدنی با بررسی ق.آ.د.م 79 صلاحیت محاکم اختلاف در صلاحیت قرار عدم صلاحیت انواع صلاحیت محاکم اختلاف در صلاحیت حاکم اختلاف در صلاحیت ذاتی محاکم دانلود مقاله صلاحیت در رسیدگی به امور مدنی صلاحیت در…

  • پروتکل درمانی و پکیج آموزشی تاب آوری با مولفه های 3 گانه

    پروتکل درمانی و پکیج آموزشی تاب آوری با مولفه های 3 گانه کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پکیج های درمانی روانشناسی پروتکل های درمانی در روانشناسی پکیج آموزش تاب آوری خرید پروتکل درمانی تاب آوری پکیج…

  • پروپوزال شناسایی و رتبه بندی علل تاثیرگذار بر ترک شغل کارکنان

    پروپوزال شناسایی و رتبه بندی علل تاثیرگذار بر ترک شغل کارکنان ترک خدمت کارکنان ترک خدمت کارکنان دولت علل ترک خدمت کارکنان تعریف ترک خدمت کارکنان رضایت شغلی و ترک خدمت بین کارکنان عوامل موثر بر ترک خدمت کارکنان آسیب…

  • تاثیر اخلاق حرفه ای بر مسئولیت پذیری کارکنان

    تاثیر اخلاق حرفه ای بر مسئولیت پذیری کارکنان مسئولیت پذیری اخلاق حرفه ای کارکنان لزوم پایبندی به اصول اخلاقی ضرورت تدوین منشور اخلاقیات سازمانی اخلاق حرفه ای در سازمان اخلاق حرفه ای در مدیریت اخلاق حرفه ای در اسلام اخلاق…

  • تلفیق علم و فناوری در برنامه درسی با تاکید بر دوره ابتدایی

    تلفیق علم و فناوری در برنامه درسی با تاکید بر دوره ابتدایی برنامه درسی تلفیقی الگوی برنامه درسی تلفیقی الگوهای تلفیق برنامه درسی برنامه درسی تلفیق در ایران تلفیق برنامه درسی تلفیق علم و تکنولوژی در برنامه درسی تلفیق برنامه…

  • بررسی سوگیری توجه و تفسیر در اضطراب اجتماعی

    بررسی سوگیری توجه و تفسیر در اضطراب اجتماعی سوگیری توجه  سوگیری تفسیر اضطراب اجتماعی مولفه های سوگیری توجه مدلهای سوگیری توجه سوگیری توجه در اضطراب اجتماعی سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی سوگیری توجه و اضطراب اجتماعی سوگیری توجه و اختلالات…

  • مدیریت سیستمهای پاداش و عوامل اثرگذاری بر خط مشی های مدیریت پاداش در سازمان و رابطه آن با مفاهیم مختلف

    مدیریت سیستمهای پاداش و عوامل اثرگذاری بر خط مشی های مدیریت پاداش در سازمان و رابطه آن با مفاهیم مختلف رابطه پاداش و انگیزش مبانی اعطای پاداش مدیریت سیستمهای پاداش ویژگیهای سیستم پاداش جایگاه نظام پاداش در مدیریت منابع انسانی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی مبانی نظری یادگیری سازمانی دانلود مبانی نظری یادگیری سازمانی پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی ادبیات نظری یادگیری سازمانی فصل دوم پایان نامه یادگیری سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی ادبیات و مبانی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد شغلی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد شغلی مبانی نظری عملکرد شغلی دانلود مبانی نظری عملکرد شغلی پیشینه تحقیق عملکرد شغلی ادبیات نظری عملکرد شغلی فصل دوم پایان نامه عملکرد شغلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد شغلی ادبیات و مبانی…

  • هیدروکسی آپاتیت و بررسی راههای تولید آن

    هیدروکسی آپاتیت و بررسی راههای تولید آن هیدروکسی آپاتیت ساختار هیدروکسی آپاتیت کاربردهای هیدروکسی آپاتیت روشهای تولید هیدروکسی آپاتیت هیدروکسی آپاتیت و بررسی راههای تولید آن دانلود پایان نامه هیدروکسی آپاتیت دانلود پایان نامه مواد دانلود پایان نامه رشته مواد…

  • بررسی نظریه های اختلالات رفتاری کودکان

    بررسی نظریه های اختلالات رفتاری کودکان نظریه های اختلالات رفتاری نظریه های اختلالات رفتاری کودکان پایان نامه اختلالات رفتاری پایان نامه اختلالات رفتاری کودکان پایان نامه نظریه های اختلالات رفتاری پایان نامه نظریه های اختلالات رفتاری کودکان عوامل اختلالات رفتاری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن 2

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن 2 مبانی نظری کارت امتیازی متوازن ادبیات و مبانی نظری کارت امتیازی متوازن پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن دانلود پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن دانلود مبانی نظری کارت امتیازی متوازن فصل دوم…

  • بررسی علل و عوامل فساد اداری در ایران و راهکارهای مبارزه با آن

    بررسی علل و عوامل فساد اداری در ایران و راهکارهای مبارزه با آن مبارزه با فساد اداری فساد اداری در سازمانهای دولتی مبارزه با فساد اداری در ایران راهکارهای مبارزه با فساد اداری شیوه های مبارزه با فساد اداری راهکار…

  • بررسی طرحواره های ناسازگار اولیه در نظریه یانگ

    بررسی طرحواره های ناسازگار اولیه در نظریه یانگ کلمات کلیدی : نظریه یانگ طرحواره های ناسازگار اولیه نظریه های طرحواره های ناسازگار اولیه تعریف نظری طرحواره های ناسازگار اولیه تعریف عملیاتی طرحواره های ناسازگار اولیه تحقیق کامل در مورد طرحواره…

  • پروپوزال سنجش میزان کارایی شرکت بیمه با وجود ضریب خسارت

    پروپوزال سنجش میزان کارایی شرکت بیمه با وجود ضریب خسارت ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها پروپوزال ارزیابی عملکرد بیمه با DEA ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی…

  • پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده

    پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده با موضوع تجزیه و تحلیل بازار تجاری و رفتار خریدار تجاری پاورپوینت کتاب…