ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری و تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای آن

ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری و تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای آن

مدیریت ارتباط با مشتری
تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری
ضرورت پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری
لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری
ابعاد مختلف مدیریت ارتباط با مشتری
پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتری
پایان نامه در مورد مدیریت ارتباط با مشتری
روش های پیاده سازی crm
پیاده سازی crm در سازمان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری و تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای آن

 

 

 

 

هدف از این پایان نامه ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری و تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای آن بصورت کامل و جامع می باشد.

 

 

 

مقدمهبا گذر از اقتصاد سنتی و شدت یافتن رقابت در ابعادی نوین، مشتری به عنوان کسی که سازمان مایل است با ارزش هایی که می آفریند بر رفتار وی تاثیر گذارد، به صورت رکن اصلی و محور تمام فعالیت های سازمان ها درآمده است، به نحوی که از دیدگاه رقابتی، بقا و تداوم حیات سازمان ها در گروه شناسایی و جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود بیان می شود. از طرفی پیشرفت ارتباطات، تکامل عصر اطلاعات، و ظهور ابزارهای جدید ارتباطی، سازمان ها را با انبوهی از مشتریان متفاوت، آنها را با گزینه های انتخابی بسیاری مواجه ساخته است که نتیجه آن اختیار بیش تر مشتریان و بی ثباتی بازار است.در این میان اندیشمندان مدیریت و بازاریابی، نسخه حفظ مشتری و شیوه های صحیح ارتباط با آن ها را تحت عنوان مدیریت ارتباط با مشتری تجویز نموده اند که بطور جدی از سال 1993 توسط تام سیل مطرح و وارد حوزه عمومی گردید. در ساده ترین بیان، مدیریت ارتباط با مشتری، قرار دادن مشتری در قلب کسب و کار و بالاترین درجه اهمیت می باشد. در کشور ما نیز هر چند با تاخیراتی نسبت به اقتصاد جهانی، طی سال های اخیر مباحث مشتری گرایی جای خود را در روابط بین مردم با سازمان ها و روابط دولت با مردم باز کرده و لزوم توجه و ارضای نیازها و خواسته های مشتریان به شکلی جدی حس شده است.

 

 

مدیریت ارتباط با مشتری که گاهی اوقات از آن به عنوان مدیریت مشتریان، مدیریت ارزش مشتریان، مشتری محوری و یا مدیریت مشتری محور نام برده می شود، برای مدت زمان طولانی اصطلاح متداول جهت بیان تمایل شرکتها در برقراری ارتباط یک به یک مداوم و همیشگی با تمام مشتریان بوده است. در همین راستا می توان به یک نکته مهم اذعان داشت که شرکتهایی که موفق شده اند به صورت موثری مشتریان خود را جذب کرده، به آنها خدمات مورد نظر را به بهترین نحو ارائه داده و بهترین مشتریان خود را حفظ می کنند تاثیر مثبت این امر را در انتهای مسیر سودآوری خود مشاهده کرده اند. با ظهور تجارت الکترونیک و شرایط اقتصادی نوین، توسعه ارتباطات قویتر با مشتریان از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی می باشد که در آن با مشتریان، متناسب با شرایط و الگوهای رفتاری آنان ارتباطی پایدار و بلند مدت که برای هر دو طرف ایجاد ارزش افزوده کند، برقرار می شود.

 

 

 

معمولا استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر چهار هدف اجرایی است که عبارتند از: (غلامیان، خواجه افضلی، ابراهیمی، 1385، ص 24)

1)تشویق مشتریان دیگر شرکتها یا مشتریان بالقوه به اولین خرید از شرکت
2)تشویق مشتریانی که اولین خرید را کرده اند به خریدهای بعدی
3) تبدیل مشتریان موقت به مشتریان وفادار
4)ارئه خدمات یا مطلوبیت بالا برای مشتریان وفادار به نحوی که به مبلغ شرکت بدل شوند.

 

 

در حقیقت مدیریت ارتباط با مشتری کلیه فرایندها و فناوری هایی است که سازمان برای شناسایی، انتخاب، ترغیب، گسترش، حفظ و خدمت به مشتری به کار می گیرد. مدیریت ارتباط با مشتری مدیران را قادر خواهد ساخت تا از دانش مشتری برای بالا بردن فروش، ارائه خدمات و توسعه آن استفاده کنند و سودآوری روابط مستمر را افزایش دهند. (غلامیان، خواجه افضلی، ابراهیمی، 1385، 25)مدیریت ارتباط با مشتری، بر مبادله ارزش بین مشتری و سازمان بنا شده و بر ارزش ایجاد شده در این ارتباط تاکید می کند. بنابراین، تلاش سازمان ها برای توسعه ارتباط بلند مدت با مشتریان، بر مبنای ایجاد ارزش برای هردو طرف از اهداف اصلی مدیریت ارتباط با مشتری است. به عبارت دیگر هدف ارتباط با مشتری ارئه مزایایی از طریق مبادله دو جانبه و عمل به وعده ها است. مدیریت ارتباط با مشتری، یک راهبرد کسب و کار است که با پیشرفت فن آوری تقویت می شود و از طریق آن، شرکت ها به ایجاد ارتباطات سودمند بر پایه بهینه سازی ارزش دریافتی و ادراکی مشتریان می پردازند. (نیک نیا، 1386، ص 53)

 

 

 

فهرست
2-14- تعاریف، مفاهیم و مباحث مدیریت ارتباط با مشتری، ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری    2
2-14-1- مقدمه    2
2-14-2- دلایل حرکت سازمان ها به سوی مدیریت ارتباط با مشتری    3
2-14-3- مفهوم مشتری    5
2-14-3-چرخه زندگی مشتری    7
2-14-4-روند های ارتباط با مشتریان    8
2-14-5- پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری    11
2-14-6- ضرورت مدیریت ارتباط با مشتری    13
2-14-7- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری    14
2-14-8- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه اندیشمندان    15
اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه بارنت    15
2-14-9- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از نقطه نظر نول    16
2-14-10- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از نقطه نظر سویفت    16
2-14-11- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه گالبریث و راجرز    17
2-14-12- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از نقطه نظر کالاکوتا و رابینسون    18
2-15- تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای مدیریت ارتباط با مشتری    19
2-15-1- اصول مدیریت ارتباط با مشتری    22
2-15-2- عناصر اصلی مدیریت ارتباط با مشتری    23
2-15-3- مفروضات اساسی مدیریت ارتباط با مشتری    24
2-15-4- مدل چرخه حیات مدیریت ارتباط با مشتری    25
2-15-5- فرایند مدیریت ارتباط با مشتری    26
2-15-2-1- بینش مشتری    27
2-15-2-2- مرحله ارزش مشتری    27
2-15-2-3- مرحله برنامه ریزی بازاریابی    27
2-15-2-4- تعامل با مشتری    28
2-15-2-5- تجزیه و تحلیل و پالایش    28
2-15-3- نیازهای مشتری    28
2-16- چالش های اجرایی مدیریت ارتباط با مشتری    30
2-17- مراحل اجرای مدیریت ارتباط با مشتری    31
2-18- محرک های توجه به مدیریت ارتباط با مشتری    34
2-19- انواع فن آوری مدیریت ارتباط با مشتری    36
2-19-1- مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی    36
2-19-2- بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی    38
2-19-3- فروش و مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی    39
2-19-4- خدمات مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی    42
2-20-مدیریت ارتباط با مشتری تحلیلی    45
2-20-1- مدیریت ارتباط با مشتری تعاملی    47
2-21- مدلهای ارائه شده برای پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری    48
2-21-1- مدل واینر    48
2-21-2- مدل تسریع کننده ساپ    51
2-21-2-1- چهارچوب مدیریت ارتباط با مشتری بر اساس نوع اطلاعات مشتریان    53
2-22-3-مدل بلوک های مدیریت ارتباط با مشتری    54
2-22-4- مدل مدیریت ارتباط با مشتری- ایریش    56
2-24- پیشینه تحقیق:    65
2-25- مدل مفهومی :    68
6- منابع    71

 

 

 

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس مبانی نظری عزت نفس دانلود مبانی نظری عزت نفس پیشینه عزت نفس پیشینه تحقیق عزت نفس ادبیات نظری عزت نفس فصل دوم پایان نامه عزت نفس مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس…

  • مبانی نظری تنگه هرمز از دیدگاه كنوانسیون های 1982 و 1958 حقوق دریاها و حقوق ایران

    مبانی نظری تنگه هرمز از دیدگاه كنوانسیون های 1982 و 1958 حقوق دریاها و حقوق ایران رژیم حقوقی تنگه هرمز مبانی نظری رژیم حقوقی تنگه هرمز تنگه هرمز از دیدگاه كنوانسیون 1982 حقوق دریاها تنگه هرمز از دیدگاه كنوانسیون 1958…

  •  عوامل موثر بر رضایت شغلی و بررسی نظریه ها و ابزار اندازه گیری

     عوامل موثر بر رضایت شغلی و بررسی نظریه ها و ابزار اندازه گیری عوامل موثر بر رضایت شغلی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان مقاله بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان عوامل موثر بر رضایت شغلی در سازمان نظریه…

  • بررسی رابطه توكل بر خدا، عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان

    بررسی رابطه توكل بر خدا، عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان توكل بر خدا عزت نفس پیشرفت تحصیلی دانلود مقالات رشته روان شناسی رابطه عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان رابطه توكل بر خدا و پیشرفت تحصیلی در…

  • بررسی دیدگاههای نظری درباره مهارتهای مقابله ای

    بررسی دیدگاههای نظری درباره مهارتهای مقابله ای کلمات کلیدی : تعریف مهارتهای مقابله ای مهارت های مقابله ای مسئله مدار ارزیابی سبک های مقابله ای تفاوتهای فردی در سبکهای مقابله ای دیدگاههای نظری مهارتهای مقابله ای  سبک های راهبردهای مقابله…

  • پاورپوینت کتاب حسابداری صنعتی (2) تألیف محمود عربی و نسرین فریور ( به همراه حل تشریحی مسائل کتاب)

    پاورپوینت کتاب حسابداری صنعتی (2) تألیف محمود عربی و نسرین فریور ( به همراه حل تشریحی مسائل کتاب) کلمات کلیدی : پاورپوینت کتاب حسابداری صنعتی 2 تألیف محمود عربی و نسرین فریور کتاب حسابداری صنعتی دو تألیف محمود عربی و…

  • جنبه های کیفری حقوق کار و ابعاد حقوقی و قضایی مسؤولیتهای جزایی کارفرمایان در مقررات کار ایران

    جنبه های کیفری حقوق کار و ابعاد حقوقی و قضایی مسؤولیتهای جزایی کارفرمایان در مقررات کار ایران حقوق کار جرم انگاری در حقوق کار جنبه های کیفری حقوق کار مسؤولیتهای جزایی کارفرمایان دانلود مقالات رشته حقوق دانلود مقالات حقوقی سیستم…

  • بررسی و تشریح الگوهای رایج هوش معنوی

    بررسی و تشریح الگوهای رایج هوش معنوی کلمات کلیدی : ابعاد هوش معنوی مدل های هوش معنوی مولفه های هوش معنوی هوش معنوی از دیدگاه اسلام نظریه های هوش معنوی الگوهای رایج هوش معنوی تحقیق درباره ی هوش معنوی پایان…

  • پاورپوینت کتاب روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی دکتر خاکی

    پاورپوینت کتاب روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی دکتر خاکی روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی دکتر خاکی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی دکتر خاکی به تعداد 256 اسلاید قابل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اشتراک دانش

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اشتراک دانش کلمات کلیدی : مبانی نظری اشتراک دانش ادبیات نظری اشتراک دانش فصل دوم پایان نامه اشتراک دانش دانلود مبانی نظری اشتراک دانش پیشینه اشتراک دانش پیشینه تحقیق اشتراک دانش پیشینه داخلی اشتراک دانش…

  • قواعد ناظر بر قاچاق انسان و تعقیب آن

    قواعد ناظر بر قاچاق انسان و تعقیب آن قاچاق انسان در قانون مجازات اسلامی تحقیق در مورد قاچاق قاچاق انسان در حقوق بین الملل پایان نامه قاچاق انسان قواعد ماهوی مربوط به بزه قاچاق انسان قاچاق انسان در پروتکل الحاقی…

  • نقش و عملکرد ایمنی در صنایع

    نقش و عملکرد ایمنی در صنایع ایمنی در صنایع بهداشت حرفه‌ای محیط‌های صنعتی عملکرد ایمنی در صنعت نقش و عملکرد ایمنی در صنایع سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله و…

  • پروپوزال بررسی و تحلیل اسکان غیررسمی در منطقه 19 شهر تهران با رویکرد توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی

    پروپوزال بررسی و تحلیل اسکان غیررسمی در منطقه 19 شهر تهران با رویکرد توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی کلمات کلیدی : سکونتگاه های غیررسمی پروپوزال اسکان غیر رسمی پروپوزال سکونتگاه های غیررسمی ویژگی های سکونتگاه های غیررسمی پروپوزال توانمندسازی سکونتگاه های…

  • پاورپوینت بهداشت مواد غذايي

    پاورپوینت بهداشت مواد غذايي دانلود رایگان پاورپوینت رشته صنایع غذایی دانلود رایگان پاورپوینت بهداشت مواد غذايي پاورپوینت بهداشت مواد غذايي بهداشت مواد غذايي تعريف غذا اصول و روش هاي نگهداري مواد غذايي تعريف پاستوريزه كردن تعريف استريليزه كردن استفاده از…

  • پروپوزال واکاوی مقام زن در ترانه های محلی لری و ترکی

    پروپوزال واکاوی مقام زن در ترانه های محلی لری و ترکی جایگاه زن درترانه های محلی بررسی ترانه های محلی مقام زن در ترانه های محلی مقام زن در ترانه های محلی لری مقام زن در ترانه های محلی ترکی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق برند و وفاداری به آن

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق برند و وفاداری به آن کلمات کلیدی : مبانی نظری وفاداری به برند فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند دانلود مبانی نظری وفاداری به برند پیشینه وفاداری به برند پیشینه تحقیق وفاداری به برند…

  • پاورپوینت مدیریت بحران و انواع مدلهای آن

    پاورپوینت مدیریت بحران و انواع مدلهای آن پاورپوینت مدیریت بحران و انواع مدلهای آن تعریف بحران انواع بحران مقایسه بحران های تدریجی و ناگهانی موقعیت بحران مراحل بحران پیشگیری بحران مدیریت بحران مدلهاي مديريت بحران نظريه تعادل در مديريت بحران…

  • پاورپوینت تورم، بهره وری و توزیع درآمد

    پاورپوینت تورم، بهره وری و توزیع درآمد کلمات کلیدی : پاورپوینت تورم، بهره وری و توزیع درآمد پاورپوینت تورم، بهره وری و توزیع درآمد پاورپوینت بهره وری و توزیع درآمد اثر تورم بر سطح محصول و اشتغال اثر تورم بر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جرم یا بزه 37 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق جرم یا بزه 37 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه جرم یا بزه مبانی نظری جرم یا بزه پیشینه تحقیق جرم یا بزه پیشینه داخلی جرم یا بزه پیشینه خارجی جرم یا بزه…

  • ارزیابی راه حل های مبارزه با فساد اداری در سازمانهای دولتی از نگاه کارکنان

    ارزیابی راه حل های مبارزه با فساد اداری در سازمانهای دولتی از نگاه کارکنان مبارزه با فساد اداری فساد اداری در سازمانهای دولتی مبارزه با فساد اداری در ایران راهکارهای مبارزه با فساد اداری شیوه های مبارزه با فساد اداری…

  • تحقیق ریسک های موضوع بیمه با نگاهی بر حقوق داخلی

    تحقیق ریسک های موضوع بیمه با نگاهی بر حقوق داخلی دانلود تحقیق ریسک های موضوع بیمه با نگاهی بر حقوق داخلی ریسک موضوع بیمه مشخصات ریسک به عنوان موضوع عقد بیمه اعلام ریسک توسط بیمه گذار در هنگام انعقاد قرارداد…

  • انسان پست و فرومایه

    انسان پست و فرومایه کرامت انسانی افراد فرومایه در جامعه فرهنگ‌سازی قرآن کریم دانلود مقاله انسان پست و فرومایه سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه رشته معارف…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش بازاریابی 33 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش بازاریابی 33 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش بازاریابی مبانی نظری هوش بازاریابی پیشینه تحقیق هوش بازاریابی پیشینه داخلی هوش بازاریابی پیشینه خارجی هوش بازاریابی پیشینه پژوهش هوش بازاریابی پیشینه نظری هوش…

  • بررسی روش های کنترل آبشستگی موضعی اطراف پایه پل

    بررسی روش های کنترل آبشستگی موضعی اطراف پایه پل آبشستگی آبشستگی موضعی آبشستگی پایه پل کنترل آبشستگی آبشستگی موضعی اطراف پایه پل روش های كنترل آبشستگی پایه پل روش های کاهش آبشستگی پایه پل روش‌های مقابله با آبشستگی کنترل آبشستگی…

  • مبانی نظری برنامه ریزی برای بهبود کیفیت زندگی در سطح شهر

    مبانی نظری برنامه ریزی برای بهبود کیفیت زندگی در سطح شهر کلمات کلیدی : سنجش کیفیت زندگی مبانی نظری کیفیت زندگی عینی مبانی نظری کیفیت زندگی ذهنی مبانی نظری کیفیت زندگی شهری مبانی نظری ارتقاء کیفیت زندگی سنجش کیفیت زندگی…