تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان

تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان

پایان نامه تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی
تحلیل محتوای کتاب درسی دین و زندگی
پایان نامه تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی 1
پایان نامه تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی دهم
انواع تحلیل محتوای کتب درسی
پایان نامه تحلیل محتوای کتاب درسی
ضرورت تحلیل محتوای کتب درسی
اهمیت تحلیل محتوای کتب درسی

رفتن به سایت اصلی

دانلود  پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی

تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان

 

 

 

 

 

 

چکیده

پژوهش پیش رو با هدف بررسی میزان تناسب محتوای کتاب دین و زندگی (1) انجام شده است. در این پژوهش ضمن تعریف لغوی و اصطلاحی تربیت، دین، تربیت دینی و ذکر عوامل مؤثر بر تربیت دینی، نقش ایمان در تربیت دینی، نقش تربیت دینی بر آرامش روانی، اصول و مبانی تربیت دینی و

 

همچنین توجه به اهداف، روش ها، مراحل تربیت دینی و اصول حاکم بر برنامه های دینی و قرآن دوره ی متوسطه، به معرفی کتاب دین وزندگی (1) و نقد و بررسی آن پرداخته شده است.

نمونه ی مورد نظر در این پژوهش شامل 472 نفر دانش آموز دختر و پسر مناطق سه گانه دبیرستان های شهر تهران است که با روش نمونه گیری تصادفی ساده، از میان تمام دبیرستان های شهر تهران انتخاب گردیده است. 

 

با توجه به داده ها و تحلیل آن ها نتایج زیر به دست آمد:

 

میان محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان و نیاز های دانش آموزان رابطه مستقیم و بیشتر تناسب وجود دارد.

مطالب مطرح شده در کتاب دین و زندگی تا اندازه زیادی در پاسخ گویی نیازهای اساسی دانش آموزان موفق بوده است.

طرح مطالب دین وزندگی تا اندازه زیادی بر ا ندیشه ، اخلاق و اعمال دانش آموزان مؤثر بوده است.

 

 

 

کلید واژگان: آموزش و پرورش، کتاب دین و زندگی 1، دانش آموزان، تربیت دینی.

 

 

 

مقدّمه 

بشر در عصر حاضر در چالش با بزرگترین بحران ها می-باشد. و همواره از بحر انی به بحران دیگر نقل مکان می-کند. و بساری از جوامع نیز بحران های خود را به جوامع دیگر صادر می کنند که بعضی از این بحران ها در جهان بیرونی و واقعی است و بعضی دیگر بحران های درونی است که به مراتب شدیدتر، پیچیده تر و فاجعه آمیز تر است؛ مانند بحران هویتی، بحران معنویت، بحران ارزش ها، بحران در انتخاب هدف، بحران در کلّیّت خویش، بحران در معرفت دینی، بحران در آیین اخلاق و آداب اسلامی و… 

 

از همه ی این بحران ها مصیبت  بارتر که بنیان درون و بیرون آدمی را از هم گسسته و او را به تباهی کشانیده، همان بحران در “تربیت دینی” در قالب حس مذهبی و نیاز خداجویی اوست. بحرانی که وحدت درونی او را به تفرقه و تشتّت کشانده و دل او را به اضطراب دائمی مبتلا ساخته و باعث گم گشتگی انسان از آیین حنیف و فطرت الهی شده است.

تنها راه فرار از این بحران ها و بن بست ها روی آوردن عمیق و عاشقانه به خویشتن خویش و فطرت اصلی و ازلی است. یعنی روی آوردن به همان کلّیّت و وحدتی که آدمی در آن شکل گرفته است. در حالی که شرایط کنونی از انسان فقط قطعاتی از پاره های انسانی به جای مانده است؛ انسانی که از جامعیّت، سیّال بودن و کلّیّت خویش خارج گشته است. 

در حال حاضر انسان “دین” را که وحدت بخش ابعاد پراکنده و متفرق زندگی بشر می باشد، از دست داده است و بینش الهی را که افق حیات را از ازل تا ا بد در برابر او می گشاید، رها ساخته و به بینش تنگ نظرانه ی علم جزم اندیش بسنده کرده و تراکم اطلاعات بیرونی را جایگزین تحول معرفت بیرونی نموده است.

 

امروزه فرهنگ بشریت سطحی و دانش او خطرناک شده است؛ زیرا از لحاظ تکنیک و صنعت پیشرفت نموده و از نظر معنا و هدف به غایت فقیر و ضعیف گشته است و هم چنین یکپارچگی، وحدت و تعادل روانی انسان که از ایمان الهی، شوق دینی و احساس عرفانی بر می خاست، از میان رفته است.

تفاوت عظیمی است میان انسانی که دین ندارد و انسانی که دین خود را گم کرده یا آن را درک نکرده است. اقوام فراوانی هستند که دین دارند اما آن را گم کرده و از آن غافل مانده اند، انسان دین گم کرده یا غافل شده ی از آن در واقع هویت بشری و الهی خویش را گم کرده است؛ به همین د لیل نه تنها از طبیعت و از خدا گسسته، بلکه از خود نیز گسسته است. زیرا وقتی کسی خدا را نمی شناسد، چگونه می-تواند خود را بشناسد؟ و چون خود را نمی شناسد، چگونه می-تواند دیگران را بشناسد؟ و بر همین اساس است که امام علی (ع) می فرمایند: “مَعرِفَهُ النَّفسِ أنفَعُ المَعارِفِ”  “شناخت خود، سودمندترین شناخت هاست”. و یا در جای دیگر امام باقر (ع) می فرمایند: “و لا مَعرِفَهَ کَمَعرِفَتِکَ بِنَفسِکَ”  “هیچ شناختی همچون شناخت وجود خود نیست”. 

 

بنابراین وضعیت تعلیم و تربیت در جامعه ی معاصر نیز به این گرفتاری بیشتر دامن زده است و تنها تکیه گاهی که ممکن است این وضع را تعدیل بخشد و امیدی تازه در روح نسل آینده بدمد، روی آوردن مجدد بشریت به مسائل اخلاقی، ارزشی، معنوی، دینی و بازگشت به جایگاه خلیفه اللهی انسان در کره زمین است.

یکی از چیزهایی که انسان آن را گم کرده یا ازآن غافل شده این است که بازسازی کرامت  مقام الهی او و شرافت وجدانش مستلزم بازگشت به اخلاقیات و ارزش های الهی است. زیرا با نگاهی به تاریخ گذشته و تاریخ تکامل بشریت مشخص می شود که بزرگان، اندیشمندان و برجستگان تاریخ که واجد جاودانگی در اثر گذاری های تربیتی خود بر نسل های بعدی شده اند، کسانی بوده اند که به این ارزش ها تأسّی جسته و همه ی این بزرگی ها مرهون تربیت دینی آنان بوده است.

 

امّا در جامعه ای که ما در آن زندگی می کنیم در فضایی از ارزش های دینی و شعائر مذهبی قرار گرفته و تمام تلاش و کوشش دستگاه تعلیم و تربیت کشور نیز معطوف به تقدّم پرورش دینی بر دیگر امور است و قرار بر این است که این فرهنگ و معارف دینی از این وادی به سراسرِ جهان عرضه شود و این جامعه، الگو و اسوه ای حسنه برای دیگر جوامع باشد. علی رغم همه ی تلاش های اندیشمندان تعلیم و تربیت بعد از انقلاب اسلامی مسأله اساسی این جاست که آیا گرایش های دینی و باورهای درونی افراد نسبت به دین، آن گونه که اهداف مقدس مسئولان ایجاب می کند رو به افزایش است یا بر عکس ممکن است روندی خلاف انتظار داشته باشد؟ 

 

مثلاً در بخش تعلیم و تربیت دانش آموزان با همه ی تغییرات محتوایی در کتاب های درسی و پررنگ نمودن شعائر مذهبی در مدارس و تقویت آموزش های دینی و قرآنی و ترویج  همه جانبه ی آن در فضای درون و برون مدرسه، آیا گرایش های دینی دانش آموزان افزایش یافته است؟ آیا دینی کردن دانش آموزان به دینی شدن آن ها منجر شده است؟ 

روش هایی که برای تربیت دینی دانش آموزان به کار گرفته شده تا چه اندازه مورد پژوهش قرار گرفته است؟ آیا این روش ها باعث رغبت دانش آموزان به ارزش های دینی می شود یا نتیجه ی عکس را به دنبال دارد؟

 

این سؤالات و صدها سؤال دیگر، دل مشغولی همه ی دردمندان دین داری است که خواهان حاکمیت قلبی و درونی و باطنی ارزش های دینی در عمق وجود افراد جامعه مخصوصاً نسل آینده، همان دانش آموزان عزیز امروز می باشد. پاسخ پژوهشی به این سؤالات روشن کننده ی افق آینده ی نظام تعلیم و تربیت کشور جهت رسیدن  به روش های بنیادین و کار آمد تربیت دینی می باشد که در این تحقیق سعی شده است براساس فرضیاتی در قالب آیات شریفه ی قرآن و احادیث و روایات معصومین (ع)، به میزان دستیا بی به سؤالات فوق در جهت رسیدن به هدف والای تربیت دینی پرداخته شود و میزان تأثیر پذیری دانش آموزان از کتاب های دین و زندگی مطالعه شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول:تعاریف و مفاهیم بنیادین

چکیده

مقدّمه 1

کلیات تحقیق 6

بیان مسأله 7

اهداف تحقیق 8

اهمیت موضوع 9

پیشینه علمی تحقیق 9

سؤالات تحقیق 15

فرضیههای کلی تحقیق 15

ضرورت انجام تحقیق 16

مراحل و روش تحقیق 17

جامعه آماری تحقیق 19

نوآوریهای تحقیق 20

 

فصل دوم: 22چارچوب نظری و پیشینه پژوهش

مقدّمه 23

1-1- واژه شناسی 24

1-1-1- تعریف لغوی تربیت 24

1-1-2- تعریف اصطلاحی تربیت 28

1-1-3- اهمیت و ضرورت تربیت دینی دانش آموزان 31

1-1-3-1- نقش ایمان در تربیت دینی 36

1-1-3-2- جایگاه تربیت دینی و نقش آن در آرامش روان 38

1-2- اصول و مبانی تربیت دینی 42

مقدمه 42

1-2-1- اصول و مبانی تربیت دینی 43

1-2-1-1- اصل سهولت 43

1-2-1-2- اصل تدریج 44

1-2-1-3- اصل مداومت و استمرار 45

1-2-1-4- اصل آگاهی بخشی 46

1-2-1-5- اصل تفاوتهای فردی 46

1-2-1-6- اصل اعتدال 47

1-2-1-7- اصل احترام 48

1-2-1-8- فراهم آوردن زمینه برای به فعلیت رسیدن تواناییهای بالقوهی فرد 49

1-2-1-9- توجه به سیر رشد كودكان و نوجوانان در ابعاد شناختی و عاطفی و تأثیر عامل سن در این رابطه 51

1-2-1-10- رابطهی تربیت دینی و عادت 52

1-2-1-11- توجه به رشد عقلی كودك و نقش تعقّل و استدلال در تربیت دینی 53

1-2-1-12- نقش الگو در تربیت دینی 54

1-3- عوامل مؤثر در تربیت 56

1-3-1- عامل وراثت 57

1-3-2- گزینش همسر 59

1-3-3- بارداری 60

1-3-4- شیر 62

1-3-5- غذا 62

1-3-6- خانه و خانواده 63

1-3-7- رفاقت و معاشرت 63

1-3-8- مدرسه 65

1-3-9- اجتماع کلان 67

1-3-10- رسانهها 69

1-3-11- شغل و کار 70

1-3-12- عبادت 71

1-4- دین 73

1-4-1- واژهی دین از نظر لغت 74

1-4-2- تعریف دین در اصطلاح 75

1-4-3- تعاریف ماهوی دین 77

1-4-4- تعاریف روانشناختی و جامعهشناختی از دین 78

1-4-5- دین از نظر دانشمندان غرب 80

1-4-6- شناخت حقیقت دین 81

1-5- تربیت دینی 84

1-5-1- اهداف تربیت دینی در آموزش و پرورش 87

1-5-2- مراحل تربیت دینی از دیدگاه حضرت رسول اکرم (ص) 90

1-5-2-1- مرحلهی سیادت 91

1-5-2-1-1- میل شدید به بازی 91

1-5-2-1-2- فرماندهی و ادارهی دیگران 92

1-5-2-2- مرحلهی اطاعت 93

1-5-2-2-1- ادب پذیری 93

1-5-2-2-2- آموزش پذیری 94

1-5-2-3- مرحلهی وزارت 95

1-5-2-3-1- رشد جهشی احساسات 95

1-5-2-3-2- گرایش به درستکاری 96

1-5-2-3-3- شایستگی مشورت 96

1-5-2-3-4- ابراز وجود 96

1-5-3- اوصاف تربیت دینی 96

1-5-3-1- شمول و فراگیری 97

1-5-3-2- وحدت هدف و مسیر 98

1-5-3-3- اجتهاد پذیری 100

1-5-3-4- آینده گرایی 101

نتیجه بحث 102

1-5-4- ریشه های تربیت ناپذیری دینی 103

1-5-4-1- آسیب های وراثتی 103

1-5-4-2- آسیب های محیطی 104

1-5-4-3- آسیب های ناشی از تغذیه 104

1-5-4-4- آسیبهای ناشی از مربیان 105

1-5-4-5- روشهای آسیب زا 105

1-6- معرفی استان تهران 107

1-6-1- موقعیت و وسعت 107

1-6-2- آب و هوا 108

1-7- آشنایی با فرهنگ و نژاد استان تهران 109

1-7-1- جمعیت 109

1-7-2- نژاد 110

1-7-3- زبان گویش 111

1-7-3-1- گویش کردی کلهری 111

1-7-3-2- گویش کردی اورامی 112

1-7-3-3- گویش کردی سورانی 112

1-7-3-4- گویش لکی 112

1-7-4- مذهب 113

1-8- مقتضیات دورهی نوجوانی 114

مقدمه 114

1-8-1- نیازهای دورهی نوجوانی 115

1-8-1-1- نیاز به مهربانی و محبت 116

1-8-1-2- نیاز به امنیت و آسایش خاطر 117

1-8-1-3- نیاز به احساس تعلق داشتن و مورد قبول گروه همسالان واقع شدن 118

1-8-1-4- نیاز به قابلیت و احترام 119

1-8-1-5- نیاز به استقلال 120

1-8-1-6- نیاز به تشخیص و قدردانی 120

1-8-1-7- نیاز به مذهب و فلسفهی حیات 121

1-8-1-8- نیاز به داشتن هدفی مشخص در زندگی 121

1-8-1-9- نیاز به احساس هویت و شناخت خود 122

1-8-1-10- نیاز به احساس رشد، کمال و خودشکوفایی 122

1-8-2- جامعه آماری تحقیق و بررسی نیازهای دورهی نوجوانی با مطالب کتاب درسی 123

 

تحلیل ، نقد و بررسی داده های جامعه آماری 125

2-1- اصول حاکم بر برنامهی قرآن و تعلیمات دینی دورهی متوسطه 126

2-2- معرفی کتاب دین و زندگی (1) 128

2-3- نقد و برسی محتوای کتاب دین و زندگی (1) 130

2-4- بررسی شیوه های مرسوم در تحلیل آمار 138

 

فصل سوم:

مقدمه 138

2-4-1- شیوه پژوهش 138

2-4-2- جامعهی آماری 139

2-4-3- معیارهای جامعه آماری 140

2-4-4- جنسیت 140

2-4-4-1- رشته تحصیلی 140

2-4-4-2- سن 140

2-4-4-3- وضعیت اقتصادی 141

2-5- بررسی سؤالات طراحی شده 142

2-5-1- روایی ابزار اندازه گیری 142

2-5-2- اعتبار پرسشنامه 143

 

فصل چهارم

2-5-3- روش آماری تجزیه و تحلیل اطلاعات 144

2-5-4- آمار توصیفی 146

2-5-4-1- ویژگی‌های جمعیت شناختی پاسخدهندگان 146

2-5-5- توزیع فراوانی و درصد پاسخ به سؤالات پرسشنامه 148

2-5-6- تناسب محتوای کتاب با نیاز دانش آموزان 193

2-5-7- نیاز های اساسی دانش آموزان 193

2-5-8- اندیشه، اخلاق و اعمال دانش آموزان 195

2-5-9- آمار استنباطی 196

2-5-10- فرضیات پژوهش 197

2-5-10-1- فرض اول 197

2-5-10-2- فرض دوم 198

2-5-10-3- فرض سوم 200

2-5-11- تجزیه و تحلیل متغیّرهای تحقیق 202

2-5-11-1- متغیّر تناسب محتوای کتاب با نیاز دانش آموزان 202

2-5-11-2- متغیّر نیاز های اساسی دانش آموزان 203

2-5-11-3- متغیّر اندیشه، اخلاق و اعمال دانشآموزان 203

 

 

فصل پنجم:نتیجه 205

نتایج و دستاوردهای تحقیق 206

محدودیتهای تحقیق 210

فهرست منابع 211

الملخص 217

Abstract 219

 

 

 

 

  • نسخه لاتین کتاب تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری و مدیریت سبد اوراق بهادار نوشته براون و ریلی

    نسخه لاتین کتاب تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری و مدیریت سبد اوراق بهادار نوشته براون و ریلی کلمات کلیدی : نسخه لاتین کتاب تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری و مدیریت سبد اوراق بهادار نوشته براون و ریلی Investment analysis And…

  • آسیب شناسی مقررات و تشریفات نکاح و انحلال آن

    آسیب شناسی مقررات و تشریفات نکاح و انحلال آن تعریف فقهی نکاح تعریف نکاح در فقه مقاله در مورد نکاح تحقیق دانشجویی در مورد طلاق دانلود مقاله در مورد طلاق مقاله علل طلاق در ایران پیشینه تحقیق در مورد طلاق…

  • پروپوزال مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌

    پروپوزال مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌ تعریف مرور زمان مرور زمان چیست انواع مرور زمان مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌ دانلود پروپوزال رشته حقوق دانلود نمونه پروپوزال رشته حقوق پروپوزال مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌ رفتن به…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فشار روانی 74 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فشار روانی 74 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های فشار روانی مبانی نظری نظریه های فشار روانی پیشینه تحقیق نظریه های فشار روانی پیشینه داخلی نظریه های فشار روانی…

  • پروپوزال نقش آمریکا و اسرائیل در تغییرات سیاسی و امنیتی در کردستان

    پروپوزال نقش آمریکا و اسرائیل در تغییرات سیاسی و امنیتی در کردستان کلمات کلیدی : پروپوزال اسرائیل استراتژی اسرائیل در خاورمیانه پروپوزال تحولات کردستان عراق تحولات سیاسی و امنیتی کردستان عراق نقش آمریکا در تحولات سیاسی و امنیتی کردستان عراق…

  • طراحی کل مجموعه شهر

    طراحی کل مجموعه شهر طراحی شهر طرحهای شهرسازی طرح کل مجموعه شهر طراحی در مقیاس شهر سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق…

  • اهمیت و حجّیت منابع تفسیری با تاکید بر دیدگاه شیخ طوسی در تفسیر التبیان

    اهمیت و حجّیت منابع تفسیری با تاکید بر دیدگاه شیخ طوسی در تفسیر التبیان اصول استنباط شیخ طوسی در تفسیر التبیان اهمیّت و حجّیت قرآن از دیدگاه شیخ طوسی مبانی و پایه استنباط در میان فقهای شیعه و سنی اهمیت…

  • تأثیر بازخورد استنباطی بر روی دقت و روانی بیان زبان آموزان ایرانی سطح متوسط

    تأثیر بازخورد استنباطی بر روی دقت و روانی بیان زبان آموزان ایرانی سطح متوسط پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ی زبانهای خارجه آموزش زبان بازخورد دقت و روانی بیان زبان آموزان ایرانی زبان آموزان ایرانی سطح متوسط fluency accuracy feedback…

  • پاورپوینت آشنایی با متدولوژی فروش در هزاره سوم

    پاورپوینت آشنایی با متدولوژی فروش در هزاره سوم پاورپوینت آشنایی با متدولوژی فروش در هزاره سوم آميخته هاي بازاريابي تفكر بازاريابي تحلیل رفتار مصرف کنندگان ماتریس های ذهنی فروش مهارت هاي گفتگوي فروش چالش هاي فروش بازاریابی تلفنی چهار مانع…

  • دانلود گزارش كارآموزی مکانیک خمش و برش ورق

    دانلود گزارش كارآموزی مکانیک خمش و برش ورق دانلود گزارش كارآموزی رشته مکانیک خمش و برش ورق دانلود گزارش كارآموزی مکانیک دانلود كارآموزی مکانیک دانلود گزارش كارآموزی گزارش كارآموزی رفتن به سایت اصلی دانلود گزارش كارآموزی رشته مکانیک خمش و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 7

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 7 مبانی نظری ارزیابی عملکرد ادبیات و مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد ادبیات نظری…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه اضطراب کودکان

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه اضطراب کودکان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اضطراب کودکان مبانی نظری اضطراب کودکان پیشینه تحقیق اضطراب کودکان پیشینه داخلی اضطراب کودکان پیشینه خارجی اضطراب کودکان پیشینه پژوهش اضطراب کودکان پیشینه نظری…

  • بررسی شرایط اختصاصی انتقال سهام در شرکتهای تعاونی

    بررسی شرایط اختصاصی انتقال سهام در شرکتهای تعاونی انتقال حقوق ناشی ازسهم انتقال اختیاری و قهری سهام جنبه های مادی و غیرمادی سهم ماهیت حقوقی انتقال سهم شرایط اختصاصی انتقال سهام در شركت ‏های تعاونی دانلود تخقیق انتقال سهام انتقال…

  • کاربرد کارت امتیازی متوازن به عنوان سیستم مدیریت استراتژیک

    کاربرد کارت امتیازی متوازن به عنوان سیستم مدیریت استراتژیک سیستم مدیریت استراتژیک روش‌های نوین سنجش عملکرد سازمان‌ها كپلن و نورتون برنامه‌ریزی استراتژیک ارزیابی متوازن مدل ارزیابی متوازن کارت امتیازی متوازن رفتن به سایت اصلی کاربرد کارت امتیازی متوازن به عنوان…

  • پایان نامه در مورد استرس شغلی

    پایان نامه در مورد استرس شغلی کلمات کلیدی : پایان نامه فراتحلیل دانلود پایان نامه استرس شغلی پایان نامه های استرس شغلی پایان نامه تاثیر استرس شغلی پایان نامه با موضوع استرس شغلی دانلود پایان نامه بررسی استرس شغلی پایان…

  • پایان نامه کارشناسی رشته الکترونیک با عنوان سنسور دما

    پایان نامه کارشناسی رشته الکترونیک با عنوان سنسور دما سنسور دما سنسورهای مقاومتی فلزی سیستم یك وایر باس سیگنال های وایر سیگنال های هشدار دهنده و اپراتوری خصوصیات ‏DC‏ الكتریكی دانلود پایان نامه مهندسی الکترونیک دانلود پایان نامه الکترونیک رفتن…

  • مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

    مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند ارزش ویژه برند کاله ارزش ویژه برند در شرکت کاله رابطه ارزش ویژه برند با تعمیم برند بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر ارزیابی از بسط برند مبانی نظری…

  • نکاح و اقسام آن و شرط ضمن عقد نکاح

    نکاح و اقسام آن و شرط ضمن عقد نکاح کلمات کلیدی : عقد نکاح در فقه تحقیق در مورد عقد نکاح وضعیت حقوقی عقد نکاح عقد نکاح و شرایط آن شروط ضمن عقد نکاح چیست منظور از عقد نکاح چیست…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش هویت خانوادگی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش هویت خانوادگی کلمات کلیدی : مبانی نظری هویت خانوادگی پیشینه تحقیق هویت خانوادگی پیشینه داخلی هویت خانوادگی پیشینه خارجی هویت خانوادگی پیشینه پژوهش هویت خانوادگی چارچوب نظری هویت خانوادگی فصل دوم پایان نامه…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 31 ( داراييهاي غيرجاري نگهداري شده براي فروش و عمليات متوقف شده)

    پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 31 ( داراييهاي غيرجاري نگهداري شده براي فروش و عمليات متوقف شده) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره31 ( داراييهاي غيرجاري نگهداري شده براي فروش و عمليات متوقف شده) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره31 ( داراييهاي غيرجاري…

  • واکاوی حقوقی مسدود کردن تنگه هرمز

    واکاوی حقوقی مسدود کردن تنگه هرمز حقوق بین الملل دریاها حقوق بین المللی تنگه ها حقوق بین المللی تنگه هرمز چگونگی مسدود نمودن تنگه هرمز واکاوی حقوقی مسدود کردن تنگه هرمز بررسی مسدود نمودن تنگه هرمز دانلود مقاله مسدود کردن…

  • پروپوزال ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی

    پروپوزال ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی کارآفرینی سازمانی تمایل به کارآفرینی سازمانی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی تمایل به کارآفرینی سازمانی در صنعت بانکداری بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی شاخص هاي مناسب…

  • نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران با تاکید بر ماهیت طبیعت در آثار نقاشان

    نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران با تاکید بر ماهیت طبیعت در آثار نقاشان نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران نقاشان معاصر ایران مفهوم طبیعت در آثار نقاشی نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران با تاکید بر ماهیت…

  • پاورپوینت بررسی مدلهاي اقتصادی كلاسيك جديد و دستاوردهای آن در اقتصاد کلان

    پاورپوینت بررسی مدلهاي اقتصادی كلاسيك جديد و دستاوردهای آن در اقتصاد کلان کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی مدلهاي اقتصادی كلاسيك جديد و دستاوردهای آن در اقتصاد کلان مدلهاي اقتصادی كلاسيك جديد نظریه های اقتصادی كلاسيك جديد ساختار مدلهاي كلاسيك جديد…

  • عوامل مؤثر بر جمعیت و حركات جمعیتی و بررسی سیاست های جمعیتی در ایران

    عوامل مؤثر بر جمعیت و حركات جمعیتی و بررسی سیاست های جمعیتی در ایران جمعیت نیروی كار رشد جمعیت شاخص‌های جمعیتی سیاست‌های جمعیتی دانلود پایان نامه رشته علوم اجتماعی عوامل مؤثر بر جمعیت و حركات جمعیتی بررسی سیاست های جمعیتی…