بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک

بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک

استقرار مدیریت دانش در بانک
پایان نامه تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش
رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش
سنجش تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش
پایان نامه تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در بانک
پایان نامه با موضوع مدیریت دانش
دانلود پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه مدیریت دانش doc
موضوع پایان نامه مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی گرایش مدیریت نیروی انسانی

بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک

 

 

 

 

 

چکیده

      هدف این تحقیق سنجش تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش می باشد. این تحقیق بر حسب هدف کاربردی و بر اساس روش توصیفی از نوع همبستگی است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق مورد مطالعه شامل شعب بانک های غرب استان گیلان می باشد. که در سطح واحد سازمانی مورد تحلیل و بررسی قرارگرفته است جامعه آماری تحقیق برابر182 شعبه بانک دولتی وخصوصی در سطح 6 شهرستان (آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال، بندر انزلی و صومعه صرا) که مشغول به ارائه خدمات هستند می باشد.که حجم نمونه 96 می باشد.

 

برای تجزیه و تحلیل توصیفی پژوهشی داده های از شاخص فراوانی، درصد فراوانی و از شاخص های مرکزی استفاده شده است. و برای بررسی نرمال بودن داده ها از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف استفاده شده و جهت آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون رگریسیون استفاده شده است. یافته ها تحقیق نشان از تأثیر مثبت و معنادار سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش دارد و همچنین تاثیر مثبت و معنادار متغیرهای سرمایه ساختاری بر مدیریت دانش، سرمایه شناختی بر مدیریت دانش و سرمایه ارتباطی بر مدیریت دانش است.

 

 

 

واژگان کلیدی:

سرمایه اجتماعی

سرمایه ساختاری

سرمایه شناختی

سرمایه ارتباطی

مدیریت دانش

 

 

 

 

 

مقدمه

       در عصر امروزی پیشرفت علم وتکنولوژی با سرعت خارق العاده در حال حرکت به سمت جلو است و جهان امروز را خیلی متفاوت از جهان دیروز گردانیده است. و همه انسان ها و سازمان ها تحت تأثیر این تحولات می باشند. بانکداری امروزی با بانکداری گذشته تفاوت پیدا کرده است. و مشتری امروزی نیز با مشتری دیروزی فرق می کند مشتری دیروز به دنبال بانک و بانکدار بود تا بتواند نیازهای خود را مرتفع و از آن بهره-مند شود ولی امروز این بانک ها هستند که باید در این فضای کاملا رقابتی بدنبال مشتری بگردند و زمینه رضایت آن ها را فراهم کنند. چون دیگر مشتری وقت و فرصت آن را ندارد که بدنبال بانک و بانکدار باشد. و بانک ها باید با برخورداری از علم روز و تشخیص نیازهای مشتریان زمینه دلخواه مشتری را فراهم بیاورند. سازمان ها باید توان این را داشته باشند که خود را با شرایط روز وفق دهند و برای این کار لازم است تا سازمان ها از حالت یادگیری سازمانی تغییر جهت داده و به سمت مفاهیم سازمان های یادگیرنده و سازمان های دانشی و مدیریت دانش حرکت کنند. مدیریت دانش یکی از این مفاهیمی است که از الزامات مهم سازمان ها می باشد و سازمان ها با بکارگیری مدیریت دانش امکان نوآوری در فعالیت ها، فرایندها، خدمات خویش را فراهم می آورند.

 

 و در نتیجه موقعیت رقابتی خویش را بهبود می-بخشند. سازمان ها باید توانایی این را داشته باشند تا دانش مورد نیاز را کسب و میان کارکنان نشر داده و در فعالیت های روزانه خود بکار گیرند. پس شناخت عوامل تأثیر گذار بر مدیریت دانش از جمله اقدامات اولیه سازمان ها می باشد. از طرف دیگر یکی از قابلیت های مهم سازمانی که می تواند به سازمان ها در خلق و تسهیم دانش کمک بسیار کند و برای آنها در مقایسه با سازمان های دیگر مزیت سازمانی پایدار ایجاد کند سرمایه اجتماعی  است (پروساک و کوهن ، 2001). سرمایه اجتماعی از مفاهیم نوینی است که نقش بسیار مهمتری نسبت به سرمایه فیزیکی و سرمایه انسانی  در سازمان ها و جوامع ایفا می کند. بطوری که بدون سرمایه اجتماعی کارکنان حاضر به تسهیم اطلاعات و دانش نخواهند شد و برنامه مدیریت دانش موفقیت آمیز نخواهد بود. برای ایجاد و تکمیل فرایند مدیریت دانش، سرمایه اجتماعی جایگاه اساسی دارد (این کپن ،1998(. که سازمان ها با استفاده درست از مدیریت دانش  و سرمایه اجتماعی می توانند سازمان های خود را به کمال مورد نظر برسانند.

 

      بنابراین با توجه به اهمیت سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در سازمان ها این تحقیق در پی دستیابی به شناخت بیشتر عوامل موثر بر اجرای مناسب این راهبرد می باشد. با توجه به تعاریف و ابعاد مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی که هر دو بر تعاملات و ارتباطات میان افراد تاکید دارد. در این تحقیق تلاش می شود تا چگونگی ارتباط میان سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش و نیز سه بعد سرمایه اجتماعی یعنی بعد ارتباطی، شناختی و ساختاری بر مدیریت دانش در شعب بانک های غرب گیلان بررسی شود و میزان تأثیر پذیری مدیریت دانش از سرمایه اجتماعی مورد آزمون قرار گیرد. 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 فصل اول 1

1-1 مقدمه… 2

1-2 بیان مسئله. 3

1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق 6

1-4 چارچوب نظری. 7

1-5 اهداف تحقیق. 9

1-6 فرضیات. 9

1-7 تعاریف نظری وعملیاتی متغییرها 9

1-8 قلمرو تحقیق 11

 

 فصل دوم ادبیات نظری و پیشینه تحقیق…..12

2-1 مدیریت دانش. 13

2-1-1 تاریخچه.. 13

2-1-2 ظهور. 14

2-1-3 تعاریف و دسته بندی-ها. 15

2-1-3-1 تعریف دانش.. 15

2-1-3-2 دسته بندی دانش.. 16

2-1-3-3 مدیریت دانش:تعاریف 18

2-1-3-4 چرخه مدیریت دانش.. 19

2-1-3-5 مدلها و نگرشهای مدیریت دانش.. 21

2-1-4 مدیریت دانش در سازمانهای دولتی 38

2-1-5 مدیریت دانش و یادگیری سازمانی. 40

2-2 سرمایه اجتماعی. 40

2-2-1 پیدایش سرمایه اجتماعی. 40

2-2-2 سرمایه اجتماعی: مفهوم.. 41

2-2-3 مقایسه سرمایه اجتماعی با سرمایه فیزیکی و انسانی 45

2-2-4 سرمایه اجتماعی: دیدگاهها و تعاریف 46

2-2-5 مدل سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال. 53

2-2-6 سطوح سرمایه اجتماعی.. 56

2-2-7 اهمیت مطالعه سرمایه اجتماعی در سازمان.. 57

2-2-8 سرمایه اجتماعی سازمانی چیست؟.. 58

2-2-9 مدلهایی برای سنجش سرمایه اجتماعی. 59

2-3 سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش 63

2-4 پیشینه تحقیق. 67

2-4-1 نتیجه گیری از پژوهشهای انجام شده.. 72

 

 فصل سوم روش اجرای تحقیق.. 73

3-1 روش تحقیق….. 74

3-2 جامعه آماری. 74

3-3 حجم نمونه و نمونه گیری 75

3-4 روش و ابزار جمع آوری داده ها 76

3-5 روایی وپایایی از جمع آوری داده ها 77

3-6 روش تجزیه و تحلیل داده ها 79

 

فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده هاو یافته های تحقیق 80

4-1 بخش اول: تحلیلهای توصیفی پژوهش 81

4-2 بخش دوم: تجزیه و تحلیل استنباطی 87

4-2-1 بررسی فرض نرمال بودن داده-ها. 87

4-2-2 آزمون فرضیه ها. 88

 

 

 فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات 91

5-1 نتایج آمار توصیفی. 92

5-2 نتایج استنباطی. 94

5-3 پیشنهادات تحقیق. 96

5-4 محدودیت های تحقیق. 97

5-5 پیشنهادات برای تحقیقات آینده 98

 

منابع. 99

ضمائم و پیوست ها. 107

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست اشکال

شکل ‏1 1: مدل مفهومی تحقیق 8

شکل ‏2 1: راهبردهای مدیریت دانش 23

شکل ‏2 2: نقش اعتماد در توزیع دانش 25

شکل ‏2 3: مدل هفت سی 26

شکل ‏2 4: زیر سیستم های مدیریت دانش 26

شکل ‏2 5: الگوی فرآیند مدیریت دانش 27

شکل ‏2 6: سرمایه اجتماعی به عنوان محرک ارزش سازمان 31

شکل ‏2 7: مدل منوریان و امینی 32

شکل ‏2 8: تأثیر سرمایه اجتماعی در خلق سرمایه فکری 33

شکل ‏2 9: محرکه های دانش شهری 34

شکل ‏2 10: سرمایه اجتماعی، جریان دانش و نوآوری سازمانی  35

شکل ‏2 11: نقش سرمایه اجتماعی در توسعه دانش و یادگیری اشتراکی 35

شکل ‏2 12: مراحل مدیریت دانش پیتر گوتشاک 37

شکل ‏2 13: عوامل موثر بر مدیریت دانش در سازمانهای دولتی ایران 38

شکل ‏2 14: ساختارسه نفری سرمایه انسانی در نقاط تقاطع و سرمایه اجتمای در روابط 46

شکل ‏2 15: نحوهی ارتباط سرمایه اجتماعی در سطوح مختلف 60

شکل ‏2 16: مدل SCAT 61

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

جدول ‏2 1: ویژگی های دانش ضمنی و صریح 18

جدول ‏2 2: زیر چرخه های مدیریت دانش 20

جدول ‏2 3: عوامل موثر بر موفقیت مدیریت دان 28

جدول ‏2 4: تحول نظریه های سرمایه 43

جدول ‏3 1: جامعه آماری و نمونه 76

جدول ‏3 2: ضریب آلفای کرونباخ 78

جدول ‏4 1: شاخص های توصیفی متغیر سرمایۀ ساختاری 81

جدول ‏4 2: شاخص های توصیفی متغیر سرمایۀ شناختی 82

جدول ‏4 3: شاخص های توصیفی متغیر سرمایۀ ارتباطی 84

جدول ‏4 4: شاخص های توصیفی متغیر سرمایۀ اجتماعی 85

جدول ‏4 5: شاخص های توصیفی متغیر مدیریت دانش 86

جدول ‏4 6: آزمون کولموگروف- اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن داده ها 87

جدول ‏4 7:نتایج تحلیل رگرسیون خطی ساده (دو متغیره) سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش 88

جدول ‏4 8نتایج تحلیل رگرسیون خطی ساده (دو متغیره) سرمایه ساختاری و مدیریت دانش 88

جدول ‏4 9: نتایج تحلیل رگرسیون خطی ساده (دو متغیره) سرمایه شناختی و مدیریت دانش 89

جدول ‏4 10: نتایج تحلیل رگرسیون خطی ساده (دو متغیره) سرمایه ارتباطی و مدیریت دانش 90

جدول ‏5 1: فراوانی پاسخ ها به گویه های مربوط به متغیر سرمایۀ ساختاری 92

جدول ‏5 2: فراوانی پاسخ ها به گویه های مربوط به متغیر سرمایۀ شناختی 93

جدول ‏5 3: فراوانی پاسخ ها به گویه های مربوط به متغیر سرمایۀ ارتباطی 94

 

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها

نمودار 4 1: هیستوگرام متغیر سرمایۀ ساختاری 82

نمودار 4 2: هیستوگرام متغیر سرمایۀ شناختی 83

نمودار 4 3: هیستوگرام متغیر سرمایۀ ارتباطی 84

نمودار 4 4: هیستوگرام متغیر سرمایۀ اجتماعی 85

نمودار ‏4-5: هیستوگرام متغیر مدیریت دانش 86

 

 

  • پاورپوینت نظام حسابهای ملی

    پاورپوینت نظام حسابهای ملی کلمات کلیدی : پاورپوینت نظام حسابهای ملی نظام حسابهای ملی حسابهاي كلان اقتصاد آمارهاي مالي دولت آمارهاي پولي و مالي جريان وجوه ترازپرداختها حسابهاي ملي نظريه حسابهاي ملي اهداف و كاربرد هاي نظام حسابهاي ملي دارايي…

  • پایان نامه كارشناسی ارشد رشته ریاضی كاربردی با عنوان كارایی ارزشی در تحلیل پوششی داده‌ها (DEA)

    پایان نامه كارشناسی ارشد رشته ریاضی كاربردی با عنوان كارایی ارزشی در تحلیل پوششی داده‌ها (DEA) كارایی ارزشی تصمیم گیرنده(DM) تحلیل پوششی داده‌ها (DEA) اندازه گیری كارایی واحدهای تصمیم گیرنده دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته ریاضی كاربردی كارایی ارزشی…

  • قانون حاکم بر تعهدات قراردادی در کنوانسیون 1980 رم، مقررات 2008 رم و قانون حقوق بین الملل خصوصی کشور سوئیس

    قانون حاکم بر تعهدات قراردادی در کنوانسیون 1980 رم، مقررات 2008 رم و قانون حقوق بین الملل خصوصی کشور سوئیس تعارض قوانین تعهدات قراردادی کنوانسیون 1980 رم قانون 2008 اتحادیه اروپا آزادی انتخاب قانون حاکم قانون حقوق بین الملل خصوصی…

  • پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی بوفارد با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی بوفارد با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه خودتنظیمی بوفارد پرسشنامه خودتنظیمی بوفارد+pdf پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی بوفارد دانلود پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی بوفارد پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی بوفارد دانلود پرسشنامه خودتنظیمی بوفارد رفتن به سایت اصلی…

  • رویکردها و مولفه های خوش بینی و ویژگی های آن

    رویکردها و مولفه های خوش بینی و ویژگی های آن ارزیابی خوش‌بینی رویکردهای خوش‌بینی اجزا و مؤلفه‌های خوش‌بینی منشا خوش‌بینی خصوصیات کلیدی خوش‌بینی و بدبینی تحقیق در مورد خوش بینی رفتن به سایت اصلی دو رویکرد اصلی راجع به خوش‌بینی…

  • ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان

    ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان رضایت شغلی عملکرد کارکنان عوامل موثر رضایت شغلی ابعاد موثر بر عملکرد کارکنان ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان دانلود پایان نامه رضایت شغلی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات اضطرابی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات اضطرابی مبانی نظری اختلالات اضطرابی پیشینه اختلالات اضطرابی دانلود مبانی نظری اختلالات اضطرابی پیشینه تحقیق اختلالات اضطرابی ادبیات نظری اختلالات اضطرابی فصل دوم پایان نامه اختلالات اضطرابی مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات اضطرابی…

  • پاورپوینت امضای الکتریکی

    پاورپوینت امضای الکتریکی پاورپوینت امضای الکتریکی امضای الکتریکی تحقیق امضای الکتریکی مقاله امضای الکتریکی مضای دیجیتالی در انواع کسب معرفی امضای دیجیتال دلایل استفاده از امضای دیجیتال فرق امضای دیجیتال با دستی پیاده سازی یک امضای دیجیتالی رفتن به سایت…

  • مبانی نظری ارزیابی دیدگاه ها و عقاید متخصصین درباره سربار اطلاعات وب

    مبانی نظری ارزیابی دیدگاه ها و عقاید متخصصین درباره سربار اطلاعات وب اضافه بار اطلاعاتی وب مبانی نظری اضافه بار اطلاعاتی وب تاثیر اضافه بار اطلاعاتی بر کاربران عوامل و اثرات اضافه بار اطلاعاتی تعدیل و کنترل اضافه بار اطلاعاتی…

  • پرسشنامه جایگاه مدیریت دانش در تصمیم گیری های مدیران مدارس

    پرسشنامه جایگاه مدیریت دانش در تصمیم گیری های مدیران مدارس پرسشنامه مدیریت دانش دانلود پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه مدیریت دانشpdf پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش دانلود پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش پرسشنامه نقش مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران پرسشنامه مدیریت دانش در…

  • بررسی انحلال نکاح و موجبات آن

    بررسی انحلال نکاح و موجبات آن انحلال نکاح موجبات انحلال نکاح موجبات انحلال نکاح دائم موجبات انحلال نکاح منقطع تحقیق در مورد انحلال نکاح تحقیق در مورد موجبات انحلال نکاح رفتن به سایت اصلی انحلال نکاح به معنای قطع رابطه‌‌ی…

  • تلفیق برنامه های درسی و تشریح ابعاد و ویژگیهای آنها

    تلفیق برنامه های درسی و تشریح ابعاد و ویژگیهای آنها تلفیق در برنامه درسی تلفیق برنامه های درسی تشریح ابعاد تلفیق برنامه های درسی ویژگیهای تلفیق برنامه های درسی برنامه‌های درسی تلفیقی الگوهای تلفیق برنامه درسی برنامه درسی تلفیق در…

  • پیشینه تجربی و ادبیات نظری هویت سازمانی

    پیشینه تجربی و ادبیات نظری هویت سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت سازمانی مبانی نظری هویت سازمانی پیشینه تحقیق هویت سازمانی پیشینه داخلی هویت سازمانی پیشینه خارجی هویت سازمانی پیشینه پژوهش هویت سازمانی پیشینه نظری هویت سازمانی…

  • بررسی و مقایسه روش چالزنی و آتشباری در حفر تونلها با سطح مقطع متفاوت و تحت شرایط مختلف ژئومکانیکی

    بررسی و مقایسه روش چالزنی و آتشباری در حفر تونلها با سطح مقطع متفاوت و تحت شرایط مختلف ژئومکانیکی روشهای حفاری طبقه بندی سنگها روش حفاری چالزنی و آتشباری الگوی آتشباری تونلهای بزرگ مقطع مقایسه روش چالزنی و آتشباری در…

  • اثر افزایش آهك بر خصوصیات تحكیمی خاك‌های رسی-گچی

    اثر افزایش آهك بر خصوصیات تحكیمی خاك‌های رسی-گچی آهك خاكهای گچی شبكه‌های آبیاری و زهكشی خصوصیات تحكیمی خصوصیات تحكیمی خاك‌های رسی گچی اثر افزایش آهك بر خصوصیات تحكیمی خاك‌های رسی گچی رفتن به سایت اصلی اثر افزایش آهك بر خصوصیات…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش طول عمر مشتری 26 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش طول عمر مشتری 26 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ارزش طول عمر مشتری مبانی نظری ارزش طول عمر مشتری پیشینه تحقیق ارزش طول عمر مشتری پیشینه داخلی ارزش طول عمر مشتری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صندوق های مشترک سرمایه گذاری 74 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق صندوق های مشترک سرمایه گذاری 74 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری صندوق های سرمایه گذاری پیشینه تحقیق صندوق های سرمایه گذاری فصل دوم پایان نامه صندوق های سرمایه گذاری مبانی نظری صندوق های مشترک…

  • اهمیت ریسك و انواع آن در امور بانكی و سرمایه‌گذاری

    اهمیت ریسك و انواع آن در امور بانكی و سرمایه‌گذاری ریسك ریسك اعتباری مدیریت ریسك ریسك و بانكداری اسلامی اهمیت ریسك و انواع آن در امور بانكی و سرمایه‌گذاری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت از زندگی 48 صفحه

    دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت از زندگی 48 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رضایت از زندگی مبانی نظری رضایت از زندگی پیشینه تحقیق رضایت از زندگی پیشینه داخلی رضایت از زندگی پیشینه خارجی رضایت از…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنویت در سازمان 52 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنویت در سازمان 52 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه معنويت در سازمان مبانی نظری معنويت در سازمان پیشینه تحقیق معنويت در سازمان پیشینه داخلی معنويت در سازمان پیشینه خارجی معنويت در سازمان…

  • آثار رای داور و موارد اعتراض به آن در روند قضایی

    آثار رای داور و موارد اعتراض به آن در روند قضایی بطلان رأی داوری موارد اعتراض به رأی داور بطلان رأی داوری در حقوق ایران موارد اعتراض به رای داور در روند قضایی پایان نامه آثار رای داور بطلان رأی…

  • خلاصه درس شناسایی الگو بصورت دست نویس دانشجو از مباحث کلاس

    خلاصه درس شناسایی الگو بصورت دست نویس دانشجو از مباحث کلاس خلاصه درس شناسایی الگو دست نویس دانشجو از مباحث کلاس رفتن به سایت اصلی خلاصه درس شناسایی الگو بصورت دست نویس دانشجو از مباحث کلاس pattern recognition به تعداد…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پیاده سازی سیستم های سازمانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پیاده سازی سیستم های سازمانی مبانی نظری پیاده سازی سیستم های سازمانی دانلود مبانی نظری پیاده سازی سیستم های سازمانی پیشینه پیاده سازی سیستم های سازمانی ادبیات نظری پیاده سازی سیستم های سازمانی فصل دوم…

  • بررسی تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل و تاثیر آن بر برداشت امنیتی جمهوری اسلامی ایران

    بررسی تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل و تاثیر آن بر برداشت امنیتی جمهوری اسلامی ایران امنیت ملی در نظام بین الملل دانلود پایان نامه تحولات دهه 1990 بررسی تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل تاثیر…

  • مقاله ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان

    مقاله ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان مدیریت کیفیت جامع مدیریت ارتباط با شهروندان کیفیت خدمات الکترونیک مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی مدیریت کیفیت در سازمانها مدل مناسب کیفیت خدمات ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور…