بررسی اثربخشی سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت بانکداری

بررسی اثربخشی سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت بانکداری

مدیریت سرمایه فکری
عملکرد مالی در بانک پارسیان
پایان نامه تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی
رابطه مدیریت سرمایه فکری با عملکرد مالی
پایان نامه تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت بانکداری
رابطه سرمایه فکری با عملکرد مالی در بانک پارسیان
پایان نامه مدیریت سرمایه فکری
پایان نامه مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی – مالی

بررسی اثربخشی سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت بانکداری

 

 

 

 

 

 

چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مدیریت سرمایه فکری با عملکرد مالی در بانک پارسیان می باشد.  برای این منظور بعد از مرور ادبیات تحقیق، 4 فرضیه شامل یک فرضیه اصلی و سه فرضیه فرعی تدوین گردید.برای آزمون فرضیه های  پژوهش  از پرسشنامه ای که میان جامعه آماری توزیع شده، استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش را تمام کارکنان و مدیران  بانک پارسیان شعبه غرب تهران که تعداد آن 472نفر  تشکیل می دهند که از این تعداد به عنوان نمونه 450 نفر انتخاب شده اند. در این پژوهش  از روش  تصادفی  خوشه ای  استفاده شده است. 

 

در این پژوهش از تکنیک های آمار توصیفی برای  بررسی و تجزیه و تحلیل متغییرهای جمعیت شناختی  و ازآزمون کلموگروف-اسمیرنف نرمال و غیر نرمال بودن  متغیرها استفاده شده است هم چنین از آزمون همبستگی اسپیرمن و نیز تحلیل رگرسیون چندگانه برای تجزیه و تحلیل فرضیه ها استفاده گردید نتایج نشان می دهد که میزان همبستگی بین سرمایه فکری و عملکرد مالی با مدیریت دانش 0.557 و این میزان هم بستگی در سطح بالایی است. 

 

هم چنین ضریب میزان تغییرات بیانگر این است که 31 درصد از تغییرات متغییر وابسته عملکرد مالی توسط متغیر مستقل سرمایه فکری پوشش داده میشود و میزان بتای به دست آمده در رگرسیون برای متغییر سرمایه انسانی 0.448و  برای سرمایه ساختاری 0.227- و برای سرمایه مشتری 0.556 است و بجز سرمایه ساختاری بقیه فرضیه ها از آنجاییکه سطح معنا داری آنها کمتر از 0.05 معنی داری می باشد.با توجه به آزمون F فیشر به جز سرمایه ساختاری نسبت بقیه متغیر ها با عملکرد مالی رابطه خطی وجود دارد زیرا سطح معنا داری آنها کمتر از 5 درصد می باشد.

 

 

 

کلید واژه:

سرمایه فکری

عملکرد مالی

سرمایه انسانی

سرمایه ساختاری

سرمایه مشتری

مدیریت دانش

 

 

 

 

مقدمه:

سازمان ها در حال وارد شدن به اقتصاد مبتنی بر دانش هستند ، اقتصادی که در آن دانش و دارایی های نامشهود به عنوان مهمترین مزیت رقابتی سازمانها شناخته شده است . یکی از اجزای دارایی نامشهود سرمایه فکری می باشد که تاثیر مهمی بر عملکرد و پیاده سازی استراتزیک سازمان دارد از این رو  شناسایی ، اندازه گیری و مدیریت سرمایه فکری دارای اهمیت خاصی است  و منجر به مشاهده ارزش واقعی سازمان ها می شود.( وطنی،1389). دراکر  (1993) اندیشمند معروف مدیریت می گوید:« ما در حال وارد شدن به یک جامعه دانشی هستیم که در آن منافع اقتصادی اصلی، دیگر سرمایه بیشتر، منابع طبیعی و نیروی کار بیشتر و … نیست. 

 

قرن 21، قرن اقتصادی دانشی است.در اقتصاد دانشی، دانش یا سرمایه فکری به عنوان یک عامل تولید ثروت در مقایسه با سایر دارایی های مشهود فیزیکی ارجحیت بیشتری پیدا می کند. در این اقتصاد، داراییهای فکری بخصوص سرمایه انسانی جزو مهمترین دارایی های سازمان محسوب می شود و موفقیت بالقوه سازمانها ریشه در فعالیت های فکری آنها دارد تا دارایی های مشهود(صدقی گلدی، 1386). امروزه نحوه ی استفاده از دارایی های نامشهود تأثیر بسیار مهمی در موقعیت و بقای سازمان ها دارد. به طوری که این موضوع باعث بوجود آمدن حوزه مطالعاتی و تحقیقاتی جدیدی در مدیریت شده است. 

 

در یک طبقه بندی ساده دارایی های نامشهود به دو دسته تقسیم می شود که یکی از مهمترین اجزاء آن سرمایه فکری است که تأثیر مهمی بر روی عملکرد و پیاده سازی استراتژی های سازمانی دارد از این رو، شناسایی، اندازه گیری و مدیریت سرمایه فکری دارای اهمیت خاصی است( گلدی صدقی، 1386).این پژوهش کوششی است از سوی محقق تا تاثیر  سرمایه فکری و اجزای سه گانه آن را بر عملکرد مالی بانکها(به طور خاض بانک پارسیان )بسنجد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده : 1

فصل اول کلیات تحقیق 2

1-1)مقدمه: 3

2-1)بیان مسأله پژوهش 4

3-1) اهمیت و ضرورت موضوع پژوهش 7

4-1) چارچوب نظری تحقیق: 8

5-1) اهداف پژوهش 10

6-1) مدل مفهومی تحقیق: 11

7-1) متغیرهای پژوهش 11

8-1) سوالات پژوهش 12

1-8-1) سوال 12

9-1) فرضیه های پژوهش 12

1-9-1) فرضیه اصلی : 12

1-9-1) فرضیه های  فرعی : 12

10-1) قلمرو پژوهش 12

11-1) روش پژوهش 13

12-1) گردآوری اطلاعات پژوهش 13

13-1) جامعه آماری و حجم نمونه 13

14-1) کاربران پژوهش 14

15-1) واژگان و اصطلاحات کلیدی 14

 

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق 17

بخش اول مدیریت دانش 17

1-1-2)تعاریف مدیریت دانش 18

2-1-2) روند مدیریت دانش: 18

3-1-2) ویژگی های مدیریت دانش: 19

4-1-2) اصول مدیریت دانش: 20

5-1-2) نظریه های مدیریت دانش: 21

6-1-2) دلایل اهمیت به كارگیری مدیریت دانش: 21

7-1-2) اهداف مدیریت دانش: 22

8-1-2) گامهای مدیریت دانش: 22

9-1-2) عوامل کلیدی موفقیت دانش: 24

10-1-2) مدل های پیاده سازی مدیریت دانش 27

1-10-1-2) مدل هیکس 27

2-10-1-2) مدل مك الروی 28

3-10-1-2) مدل بك من 29

4-10-1-2) مدل 7C 30

5-10-1-2) مدل نوناكا و تاكوچی 31

2-1-10-6) مدل پایه های ساختمان دانش 35

بخش دوم سرمایه فکری 38

2-2) سرمایه فكری: 39

1-2-2) اجزای سرمایه فکری: 40

1-1-2-2) سرمایه انسانی: 40

2-1-2-2) سرمایه ساختاری: 41

3-1-2-2) سرمایه رابطه ای: 41

2-2-2) فرایند مدیریت سرمایه فکری: 42

3-2-2) تاریخچه سرمایه فکری: 44

4-2-2) مدیریت دانش و سرمایه فکری: 46

5-2-2) نظریه های مربوط به سرمایه فكری: 47

6-2-2) مدل ها والگوهای سرمایه فكری: 49

1-6-2-2) ادوینسون و  مالونه  ( 1997) 49

2-6-2-2) سویبی (1997) 50

3-6-2-2) استوارت (1997) 51

4-6-2-2) پتی  ( 2000) 51

5-6-2-2) چن و همكارانش (2004) 52

7-2-2) اندازه گیری سرمایه فكری: 53

8-2-2) اهداف اندازه گیری سرمایه فكری : 54

9-2-2) منافع و مزایای اندازه گیری سرمایه فكری : 55

10-2-2) پیچیدگی اندازه گیری سرمایه فكری از نظر روس( 1997): 55

11-2-2) طبقه بندی روشهای اندازه گیری سرمایه فکری: 56

1-11-2-2) طبقه اول: روش های سرمایه فکری مستقیم 56

1-1-11-2-2) مزایای روش های سرمایه فکری مستقیم: 56

2-1-11-2-2) معایب روش های سرمایه فکری مستقیم: 56

2-11-2-2) طبقه دوم: روش های سرمایه گذاری بازار 58

3-11-2-2) طبقه سوم: روش های بازگشت روی دارایی ها 59

4-11-2-2) طبقه چهارم: روش های کارت امتیازی 59

12-2-2) روش های اندازه گیری سرمایه فكری : 60

1-12-2-2) ارزش افزوده اقتصادی: 60

2-12-2-2) ارزش نامشهود محاسبه شده : 61

3-12-2-2) روش های اندازه گیری سرمایه فكری روش كارت امتیازی متوازن : 61

4-12-2-2) روش های اندازه گیری سرمایه فكری هدایت كننده اسكاندیا: 62

5-12-2-2) كیوی توبین: 63

6-12-2-2) روش های اندازه گیری سرمایه فكری ارزش بازار به دفتر : 63

7-12-2-2) روش های اندازه گیری سرمایه فكری برگه متوازن نامحسوس : 64

8-12-2-2) روش های اندازه گیری سرمایه فكری امتیازات ثبت شده تقدیر موزون : 64

9-12-2-2) حسابداری منابع انسانی 65

10-12-2-2) ترازنامه نامرئی : 66

11-12-2-2) جستجوگر ارزش: 66

12-12-2-2) نتایج امتیازی زنجیره  ارزش : 67

13-2-2) شاخصهای عملكرد مالی: 72

14-2-2)فرمولهای محاسباتی و روشهای کمی جهت محاسبه ارزش سرمایه های فکری: 73

بخش سوم پیشینه تحقیق 76

3-2) پیشینه تحقیق: 76

1-3-2) تحقیقات مشابه داخلی 76

(2-3-2تحقیقات مشابه خارجی 82

 

فصل سوم روش‌ اجرای پژوهش  85

1-3) مقدمه: 86

2-3) روش تحقیق 87

3-3) جامعه آماری 88

1-3-3)روش نمونه گیری پژوهش 88

4-3) مدل مفهومی تحقیق 89

5-3) سوالات پژوهش: 90

3-6)فرضیه های پژوهش 90

3-5) روش و ابزار گرد آوری اطلاعات : 91

3-5-1)ساختار پرسشنامه مدیریت سرمایه فکری 91

3-5-2)ساختار پرسشنامه عملکرد مالی 92

3-6)روایی و پایایی پرسشنامه 93

1-6-3) روایی تحقیق: 93

3-6-2)پایایی تحقیق: 94

7-3)  روش تجزیه و تحلیل اطلاعات : 96

8-3)آزمون فرضیه: 97

 

فصل چهارم یافته های پژوهش 98

1-4)مقدمه: 99

2-4)توصیف ویژگی های جمعیت شناختی جامعه آماری پژوهش 99

1-2-4)  جنسیت جامعه آماری 99

2-2-4)وضعیت تاهل 100

3-2-4)سن جامعه آماری 101

4-2-4) تحصیلات جامعه آماری 102

5-2-4)رشته تحصیلی جامعه آماری 103

6-2-4)عنوان شغلی جامعه آماری 105

7-2-4)سابقه خدمت جامعه آماری در سازمان 106

3-4)تحلیل داده های تحقیق : 108

4-4)آزمون فرضیه ها توسط ضریب همبستگی اسپیرمن:. 111

5-4) تجزیه وتحلیل ها رگرسیون متغیرها به تفکیک هرفرضیه 112

(1-5-4آزمون فرضیه اصلی 112

(2-5-4آزمون فرضیه های فرعی : 115

(1-2-5-4آزمون فرضیه فرعی اول 115

(2-2-5-4آزمون فرضیه فرعی دوم 117

(3-2-5-4:آزمون فرضیه فرعی سوم 118

(6-4:پاسخ به سوالات پژوهش: 120

 

فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهاد ها 123

1-5)مقدمه: 125

(2-5ارزیابی و تشریح فرضیه های آزمون 125

(1-2-5فرضیه اصلی 125

(2-2-5فرضیه فرعی شماره 1 126

(3-2-5 فرضیه فرعی شماره 2 127

(4-2-5فرضیه فرعی شماره 3 127

(3-5 پیشنهادات پژوهش 128

(1-3-5 پیشنهاداتی در راستای فرضیه های پژوهش 128

(2-3-5 پیشنهاداتی برای پژوهش های آتی 128

(4-5محدودیتهای پژوهش 129

 

( منابع و پیوست ها) 131

منابع فارسی: 132

منابع لاتین: 134

پیوست ها 137

پرسشنامه: 146

Abstract 148

 

 

 

 

فهرست نمودارها

نمودار1-1(مدل مفهومی تحقیق منبع فرضیات پژوهش) 8

نمودار 1-2(اجزای سرمایه فکری) 11

نمودار 4-1 جنسیت(منبع:دادهای پژوهش) 74

نمودار 4-2 وضیعت تاهل (منبع:دادهای پژوهش) 74

نمودار 4-3 جنسیت(منبع:دادهای پژوهش) 75

نمودار 4-4 تحصیلات افراد(منبع:دادهای پژوهش) 76

نمودار 4-5 رشته تحصیلی (منبع:دادهای پژوهش) 77

نمودار 4-6 عنوان شغلی (منبع:دادهای پژوهش) 78

نمودار 4-7 سابقه کار (منبع:دادهای پژوهش) 79

 

 

 

فهرست جدول ها

جدول (2-1)عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش(زمردیان و رستمی،1389،50) 20

جدول (2-2) تبدل دانش بین شکل های نهان و آشکار آن 26

جدول(2-3)تلاش های تاثیر گذار بر سیر تاریخی سرمایه فکری( خاوندکار و متقی،1388، 47-48) 34

جدول (2-4)طبقه بندی سرمایه های فكری از دیدگاه پتی و گوتری 38

جدول(2-5)شمای کلی روش های اندازه گیری سرمایه فکری 52

جدول2-6) : راهنمای فرمولهای سرمایه فکری ( انواری رستمی و همکاران ، 1384) 54

جدول 4-1 جنسیت(منبع:دادهای پژوهش) 73

جدول 4-2 وضیعت تاهل(منبع:دادهای پژوهش) 74

جدول 4-3 سن افراد(منبع:دادهای پژوهش) 75

جدول 4-4 تحصیلات افراد(منبع:دادهای پژوهش) 76

جدول 4-5 رشته تحصیلی(منبع:دادهای پژوهش) 77

جدول 4-6 عنوان شغلی (منبع:دادهای پژوهش) 78

جدول 4-7 سابقه کار (منبع:دادهای پژوهش) 79

جدول 4-8 نرمال بودن متغیرها 80

جدول 4-9(تاثیر حذف سوالات بر میانگین و واریانس و آلفای کرونباخ پژوهش) 82

جدول 4-10 مقدار ضریب همبستگی 83

جدول 4-11(ضریب همبستگی اسپیرمن برای فرضیه اصلی) 84

جدول 4-12 بررسی تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی بر اساس آزمون رگرسیون 84

جدول 4-13(ضریب همبستگی اسپیرمن برای فرضیه فرعی اول) 86

جدول 4-14بررسی تاثیر سرمایه انسانی بر عملکرد مالی بر اساس آزمون رگرسیون 86

جدول 4-15(ضریب همبستگی اسپیرمن برای فرضیه فرعی دوم) 87

جدول 4-16بررسی تاثیر سرمایه ساختاری بر عملکرد مالی بر اساس آزمون رگرسیون 87

جدول 4-17(ضریب همبستگی اسپیرمن برای فرضیه فرعی سوم) 88

جدول 4-18 بررسی تاثیر سرمایه مشتری بر عملکرد مالی بر اساس آزمون رگرسیون 89

جدول 4-19 الگوی تفسیر ضریب هم بستگی پیرسون(بامنی مقدم،1390) 90

جدول 4-20جدول شدت متغیرهای معنا دار 90

جدول 5-1 وضیعت فرضیه ها 94

 

 

فهرست شکل ها

شکل 2-1- مدل 7C 23

شکل 2-2 مدل حلزونی مدیریت دانش نوناکا و تاکوچی 24

شکل2-3 – نحوه و اجزای شكل گیری مراحل چهارگانه مدل نوناكا و تاكوچی 25

شکل2-4 مدل پایه های ساختمان مدیریت دانش 27

شکل(2-5) فرآیند مدیریت دانش(دستگیر و محمدی، 88) 32

شکل(2-6)طرح ارزش اسكاندیا 37

شکل(2-7)مدل چن و همكارانش از سرمایه فكری و روابط بین آنها 39

 

  • پرسشنامه بررسی تأثیر ابعاد اقتصادی (کیفیت و کارآیی) بر رضایت مشتریان

    پرسشنامه بررسی تأثیر ابعاد اقتصادی (کیفیت و کارآیی) بر رضایت مشتریان پرسشنامه ابعاد اقتصادی پرسشنامه کیفیت و کارآیی پرسشنامه رضایت مشتری دانلود پرسشنامه رضایت مشتری پرسشنامه استاندارد رضایت مشتری پرسشنامه تأثیر ابعاد اقتصادی بر رضایت مشتریان پرسشنامه تأثیر کیفیت و…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری بانکی با عنوان حجم معامله بعنوان نماینده ای برای سایراطلاعات دررابطه بین سود و بازده

    پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری بانکی با عنوان حجم معامله بعنوان نماینده ای برای سایراطلاعات دررابطه بین سود و بازده حجم معامله رابطه سود و بازده دانلود پایان نامه حجم معامله حجم معامله بعنوان نماینده ای برای سایراطلاعات دررابطه بین…

  • ضرورت آموزش کارکنان در سازمان با تاکید بر اهمیت و ضرورت آموزش ضمن خدمت

    ضرورت آموزش کارکنان در سازمان با تاکید بر اهمیت و ضرورت آموزش ضمن خدمت ضرورت آموزش کارکنان ضرورت آموزش کارکنان دولت ضرورت آموزش کارکنان در سازمان ضرورت آموزش ضمن خدمت کارکنان اهمیت و ضرورت آموزش کارکنان ضرورت آموزش ضمن خدمت…

  • پروپوزال ارزیابی جایگزین چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس

    پروپوزال ارزیابی جایگزین چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس تحولات امنیتی خلیج فارس تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس ارزیابی جایگزین چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس پروپوزال چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس پروپوزال…

  • جایگاه صلاحیت مراجع رسیدگی به دعاوی مسئولیت علیه شهرداری

    جایگاه صلاحیت مراجع رسیدگی به دعاوی مسئولیت علیه شهرداری مسئولیت مدنی شهرداری دعاوی مسئولیت علیه شهرداری صلاحیت مراجع رسیدگی برای جبران خسارت متضرر از شهردای صلاحیت مراجع رسیدگی به دعاوی مسئولیت علیه شهرداری مراجعه عمومی رسیدگی به دعاوی مسئولیت علیه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی ذهنی در ورزشکاران

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی ذهنی در ورزشکاران مبانی نظری سرسختی ذهنی ادبیات نظری سرسختی ذهنی چارچوب نظری سرسختی ذهنی فصل دوم پایان نامه سرسختی ذهنی دانلود مبانی نظری سرسختی ذهنی پیشینه سرسختی ذهنی پیشینه تحقیق سرسختی ذهنی پیشینه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن مبانی نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن پیشینه تحقیق ارزیابی…

  • نقاط ضعفها و قوتهای راه اندازی موتورهای الکتریکی

    نقاط ضعفها و قوتهای راه اندازی موتورهای الکتریکی انواع راه اندازها موتورهای القایی راه اندازی موتورهای الکتریکی راه اندازی موتور القایی سه فاز راه اندازی تریستوری موتورهای القایی نقاط ضعفها و قوتهای راه اندازی موتورهای الکتریکی دانلود پایان نامه برق…

  • بررسی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی مدیریت دانش سازمان جهاد کشاورزی

    بررسی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی مدیریت دانش سازمان جهاد کشاورزی موفقیت در پیاده سازی مدیریت دانش در جهاد کشاورزی استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش در جهاد کشاورزی عوامل كلیدی اجرای موفق مدیریت دانش در جهاد کشاورزی عوامل موثر…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی با عنوان شناخت عوامل مؤثربر آگاهی ورفتار دانش آموزان دختر نسبت به حجاب

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی با عنوان شناخت عوامل مؤثربر آگاهی ورفتار دانش آموزان دختر نسبت به حجاب حجاب بد حجابی قرآن و حجاب نقش حجاب در ازدواج دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی با عنوان…

  • کتاب معادلات ساختاری

    کتاب معادلات ساختاری کلمات کلیدی : کتاب معادلات ساختاری A First Course in Structural Equation Modeling رفتن به سایت اصلی کتاب معادلات ساختاری A First Course in Structural Equation Modeling به تعداد 174 صفحه pdf به زبان اصلی Contents Preface…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری مبانی نظری سازگاری دانلود مبانی نظری سازگاری پیشینه تحقیق سازگاری ادبیات نظری سازگاری فصل دوم پایان نامه سازگاری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری ادبیات و مبانی نظری سازگاری رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر عوامل بازاریابی خدمات در گسترش فروش اینترنت پرسرعت ADSL شرکت مخابرات

    پرسشنامه بررسی تاثیر عوامل بازاریابی خدمات در گسترش فروش اینترنت پرسرعت ADSL شرکت مخابرات پرسشنامه اینترنت پرسرعت ADSL پرسشنامه فروش اینترنت پرسرعت ADSL پرسشنامه عوامل بازاریابی خدمات در گسترش فروش اینترنت پرسرعت ADSL رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت…

  • مبانی، سیر و تحول سازمان دادرسی اطفال بزهکار

    مبانی، سیر و تحول سازمان دادرسی اطفال بزهکار اطفال بزهکار دادرسی اطفال بزهکار سیر تحول دادرسی اطفال مبانی دادرسی اطفال بزهکار سازمان دادرسی اطفال بزهکار سیر تحول و سازمان دادرسی اطفال بزهکار پایان نامه دادرسی اطفال بزهکار رفتن به سایت…

  • پاورپوینت بررسی کلاهبرداری الکترونیکی در قوانین تجارت الکترونیکی

    پاورپوینت بررسی کلاهبرداری الکترونیکی در قوانین تجارت الکترونیکی کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی کلاهبرداری الکترونیکی در قوانین تجارت الکترونیکی تعریف تجارت الکترونیک تعریف جرمهای مربوط به تجارت الکترونیک کلاهبرداری رایانه ایی در بستر مبادلات الکترونیکی رکن قانونی کلاهبرداری الکترونیکی رکن…

  • بررسی عوامل موثر بر انگیزش کارکنان دانشگاه

    بررسی عوامل موثر بر انگیزش کارکنان دانشگاه انگیزش شغلی کارکنان عوامل موثر بر انگیزش شغلی کارکنان مدل مفهومی انگیزش شغلی کارکنان مقاله انگیزش شغلی کارکنان عوامل موثر بر انگیزش شغلی عوامل موثر بر انگیزش كاركنان دانشگاه مقاله انگیزش كاركنان دانشگاه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روان مبانی نظری سلامت روان پیشینه سلامت روان دانلود مبانی نظری سلامت روان پیشینه تحقیق سلامت روان ادبیات نظری سلامت روان فصل دوم پایان نامه سلامت روان مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روان…

  • پرسشنامه مقیاس تاکتیک های حل تعارض پدر و مادر

    پرسشنامه مقیاس تاکتیک های حل تعارض پدر و مادر پرسشنامه تاکتیکهای تعارض پرسشنامه حل تعارض پدر و مادر مقیاس تاکتیک های حل تعارض پدر و مادر پرسشنامه تاکتیک های حل تعارض پدر و مادر پرسشنامه حل تعارض والدین مقیاس تاکتیک…

  • مبانی نظری دیدگاه کانت درباره وجدان اخلاقی

    مبانی نظری دیدگاه کانت درباره وجدان اخلاقی وجدان وجدان اخلاقی وجدان اخلاقی از نگاه کانت دانلود پایان نامه وجدان اخلاقی دیدگاه کانت درباره وجدان اخلاقی مبانی نظری دیدگاه کانت درباره وجدان اخلاقی دانلود پایان نامه رشته فلسفه اخلاق رفتن به…

  • پرسشنامه بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه

    پرسشنامه بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه پرسشنامه بودجه ریزی عملیاتی پرسشنامه بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه پرسشنامه بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه های دانلود پرسشنامه بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بودجه ریزی عملیاتی…

  • پروپوزال پیش بینی تراوش در سد خاکی با مدل شبکه عصبی

    پروپوزال پیش بینی تراوش در سد خاکی با مدل شبکه عصبی علل خرابی سدهای خاکی پیش بینی تراوش از بدنه سد خاکی پیش بینی تراوش از بدنه سدهای خاکی با داده کاوی بکارگیری داده کاوی در پیش بینی تراوش از…

  • طراحی دستگاه مکش غلات و راهکارهایی برای بهتر شدن بازدهی آن

    طراحی دستگاه مکش غلات و راهکارهایی برای بهتر شدن بازدهی آن سیستم مكنده سیستم مكنده غلات طراحی دستگاه مکش غلات طراحی سیستم مكنده غلات طراحی دستگاه مکش غلات و راهکارهایی برای بهتر شدن بازدهی آن دانلود پایان نامه سیستم مكنده…

  • تحولات قاعده منع محاکمه و مجازات مجدد بر اساس قانون مجازات اسلامی جدید ایران مصوب سال 1392

    تحولات قاعده منع محاکمه و مجازات مجدد بر اساس قانون مجازات اسلامی جدید ایران مصوب سال 1392 منع محاکمه مجدد قاعده منع رسیدگی مجدد قاعده منع مجازات مضاعف منع محاکمه مجدد پایان نامه قاعده منع محاکمه و مجازات مجدد تحولات…

  • مبانی نظری بررسی تطبیقی الگوریتم های ترکیبی کارا به منظور ارزیابی عملکرد مالی شرکت های بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از رویکرد فازی

    مبانی نظری بررسی تطبیقی الگوریتم های ترکیبی کارا به منظور ارزیابی عملکرد مالی شرکت های بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از رویکرد فازی ارزیابی عملکرد مالی شرکت ارزیابی عملکرد مالی سازمان ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها معیارهای ارزیابی عملکرد…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رفتار نامناسب معلمان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رفتار نامناسب معلمان مبانی نظری رفتار نامناسب معلمان دانلود مبانی نظری رفتار نامناسب معلمان پیشینه تحقیق رفتار نامناسب معلمان ادبیات نظری رفتار نامناسب معلمان فصل دوم پایان نامه رفتار نامناسب معلمان مبانی نظری و پیشینه…