ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی

ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی

سبکهای مدیریت
تیپ‌های شخصیتی
سبک های مدیریت لیکرت
سبک مدیریت مشارکتی
پایان نامه تیپ‌های شخصیتی
پایان نامه سبک های مدیریت لیکرت
پایان نامه سبک مدیریت مشارکتی
ارتباط بین تیپ‌های شخصیتی و سبک مدیریت

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی

ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی

 

 

ضمایم رایگان:

پاپورپوینت کامل پایان نامه

پرسشنامه های کامل پایان نامه

 

 

 

 

چکیده:

دانشگاه همانند سایر سازمان‌های رسمی دارای ساختار، مدیریت و منابع انسانی و مادی می‌باشد ولی علیرغم همه سازمان‌ها، دانشگاه نهادی است که درونداد، فراگرد و برونداد آن انسان است و این امر ایجاب می‌کند تا شیوه مدیریت و رهبری ویژه‌ای در دانشگاه اعمال گردد. پژوهش حاضر با هدف پاسخ دادن به این سؤال که آیا بین تیپ‌های شخصیتی (درون‌گرا و برون‌گرا) و سبک مدیریتی (آمرانه – مشارکتی) مدیران دانشگاه تهران ارتباطی وجود دارد یا خیر؟ انجام گرفته است در این پژوهش نمونه‌ای به حجم 88 نفر از مدیران دانشگاه تهران انتخاب گردیده که ابزار گردآوری اطلاعات از آنان شامل دو پرسشنامه استاندارد بوده.

 

یکی پرسشنامه «تیپ شخصیتی آیزنگ»  که شامل 90 سؤال آری، خیر و دیگری پرسشنامه سبک مدیریت «فردلوتانز»  که شامل 35 سؤال پنج گزینه‌ای است. این دو پرسشنامه که امروزه دقیق‌ترین و رایج‌ترین ابزار اندازه‌گیری تیپ شخصیتی و سبک مدیریتی محسوب می‌شوند از روایی و پایایی بالایی هم برخوردارند.اطلاعات حاصل از این پرسشنامه‌ها با استفاده از آمارهای توصیفی و استنباطی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

 

از یافته‌های مهم تحقیق این است که : 1- بین تیپ شخصیتی و سبک مدیریت مدیران دانشگاه تهران رابطه وجود دارد. 2- بین تیپ شخصیتی برون‌گرا و سبک مدیریت مشارکتی در میان مدیران دانشگاه تهران همبستگی مثبت وجود دارد. 3- بین تیپ شخصیتی درون‌گرا و سبک مدیریت آمرانه در بین مدیران دانشگاه تهران ارتباط وجود دارد. 4- بین تیپ شخصیتی برون‌گرا و سبک مدیریت آمرانه همبستگی منفی وجود دارد. 5- بین تیپ شخصیتی درون‌گرا و سبک مدیریت مشارکتی همبستگی منفی وجود دارد. در پایان تحقیق پیشنهاداتی در ارتباط با بهبود مدیریت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارائه شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه

نظر به اینکه آموزش در هر زمان از اهمیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده و بویژه در شرایط کنونی و امروزی در محاسبات ثروت ملی جوامع علاوه بر سه عامل تولیدشده، منابع طبیعی و آموزش و پرورش، عامل چهارم را سازمان‌های اجتماعی که رفاه عمومی هر نظام را تأمین می‌کنند، در نظر می‌گیرند. بدیهی است ایجاد و توسعة عوامل مذکور بدون مدیریت صحیح و مبتنی بر دانش و تحقیقات مدیریت ممکن نبوده و یا لااقل با موفقیت چندانی توأم نیست. مطالعات و تحقیقات انجام‌شده در زمینه سازمان و مدیریت روشن ساخته است که مدیریت بخش جدایی‌ناپذیر و انسجام‌بخش جامعه سازمان‌یافته می‌باشد و برای حفظ و توسعه مناسب، اثربخشی و بارخیزی نهادها و سازمان‌های پیچیده امروزی ضرورتی قطعی دارد. 

 

این پژوهش با هدف شناسایی سبک رهبری مدیران دانشگاه تهران و بررسی رابطة بین تیپ شخصیتی و سبک مدیریت آنان انجام گرفته است. سبک‌های مدیریتی که در این تحقیق موردنظر بوده است شامل سبک‌های چهارگانه آمرانه ـ خیرخواهانه ـ مشورتی و مشارکتی لیکرت می‌باشند که دو سبک آمرانه و مشارکتی در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفت.

 

ابزار گردآوری اطلاعات برای تعیین سبک رهبری شامل پرسشنامه‌ای تحت عنوان پرسشنامه سرپرستی و مدیریت (سبک رهبری) و برای سنجش تیپ شخصیتی مدیران دانشگاه نیز از پرسشنامة آیزنک استفاده شده است. مبنای مطرح نمودن فرضیه‌ها این بوده است که تیپ شخصیتی مدیران دانشگاه تهران با سبک مدیریت آنان رابطه دارد.

 

 

 

 

بحث و نتیجه‌گیری

از زمان تشکیل آموزش عالی به صورت رسمی در کشور ما حدود یک قرن می‌گذرد. در خلال این مدت به علت تحولات گوناگونی که در سطح جامعه به وجود آمده، نظام آموزشی از هر لحاظ وسعت و گستردگی بسیاری یافته است و در نتیجه اهداف، وظایف و مسؤولیت‌های آن پیچیده‌تر و اداره امور آن به مراتب دشوارتر شده است. به علت توسعه و گستردگی کمی و تحول کیفی، مدیریت و رهبری نظام آموزشی در سطوح مختلف، به صورت یکی از مسائل بحث‌انگیز در سال‌های اخیر در آمده است. از مسائل اساسی و بااهمیت نظام آموزش عالی مدیریت و سازمان‌دهی آن است. 

 

ضرورت مدیری که بتواند در شرایط بحرانی این کشتی را در فراز و نشیب‌های سرنوشت‌ساز به ساحل نجات مقصود برساند و قادر باشد تا نیروی عظیم دانشجویان، کارکنان و سایر عوامل را به طور مؤثر هدایت و رهبری نماید، بیش از هر زمانی احساس می‌شود. مدیریت در آموزش عالی از سایر مدیریت‌ها متمایز است زیرا مدیریت آموزشی امری ظریف، تخصصی و علمی است و باید با خصوصیات روان‌شناختی اعمال گردد. مدیریت در آموزش عالی با تأکید توأم بر دو فرآیند «آموزش» و «پرورش» در دو سطح ستادی و اجرایی فعالیت می‌کند.

 

مدیریت آموزشی یک امر اساسی و پایدار در تغییر نظام آموزش عالی محسوب می‌شود و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. فرآیند تعلیم و تربیت در لوای مدیریت آموزشی شکل می‌گیرد. بنابراین نظام آموزش عالی کشور باید سعی کند مدیریت آموزشی را به سمت مدیریتی متعهد و متخصص سوق دهد تا جوابگوی نیازهای آموزش عالی که محور توسعه اجتماعی تلقی می‌گردد، باشد. یکی از ابزارهای مهم افزایش کارآیی و بهره‌وری اعمال سبک‌های مختلف مدیریت است که مدیران باتوجه به محیط سازمانی و شخصیت خود و همکارانش آن را انتخاب می‌کنند. بنابراین و باتوجه موارد بالا اهمیت مدیریت و بخصوص مدیریت آموزشی بر کسی پوشیده نیست و اهمیت این امر هم، علت اصلی انجام پژوهش حاضر بوده است و فرضیه‌های پژوهش نیز براساس راهنمایی‌های استادان محترم و تجربیات چندین سالة پژوهشگر در مراکز آموزش عالی و همچنین مطالعات در زمینة مدیریت، بنا شده‌اند.

 

امروزه علم مدیریت با هزاران نظریه و رویکرد مختلف یکی از تعیین‌کننده‌ترین متغیرها برای پیشرفت یا عدم پیشرفت یک ملت محسوب می‌شود. به گونه‌ای که پیشرفت سریع کشورهایی همچون آلمان و ژاپن پس از جنگ دوم جهانی به مدیریت خوب و سالم نسبت داده می‌شود. اما این علم با تمام پیچیدگی‌هایش با ابعاد شخصیتی فرد مدیر عجین است، بطوریکه می‌توان دو فرد با خصوصیات شخصیتی مختلف که در یک مکتب علم مدیریت آموخته‌اند را در امر مدیریت و عملکرد آن بسیار متفاوت یافت.

 

 این امر از دیرباز مدنظر رؤسا و پیشوایان بوده است بطوریکه خیلی‌ها معتقدند اگر قبل از واقعه‌ی کربلا والی کوفه بنا به دلایل سیاسی عوض نمی‌شد و شخصی با خصوصیات شخصیتی خاص که همان عبیدا… بن زیاد بود به والی‌گری کوفه گماشته نمی‌شد واقعه‌ی کربلا رخ نمی‌داد و کوفیان چنان روسیاهی را از خود در تاریخ باقی نمی‌گذاشتند.

 

شخصیت مدیر به قدری حائز اهمیت است که امیر دو عالم علی‌بن ابی‌طالب(ع) در نامه‌ای خطاب به یکی از کارگزاران خود می‌فرمایند : در انتخاب رئیس دقت کن و بکوش رؤسا را از خانواده‌های خوب برگزین. این دستور حائز دو نکته‌ی بنیادی است. یکی تأثیر محیط بر شخصیت و دیگری که بحث موضوع تحقیقی حاضر است تأثیر شخصیت بر نحوة مدیریت است.امروزه در علم نوین مدیریت، در یک مقوله‌بندی کلان سبک مدیریت را به آمرانه و مشارکتی تقسیم می‌کنند و چنین برمی‌آید که این دو سبک با خصیصه‌های شخصیتی رابطه‌ای تنگاتنگ دارد.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

چکیده تحقیق

فصل اول : کلیات طرح تحقیق 1

مقدمه 2

بیان مسأله 5

اهمیت موضوع و ضرورت تحقیق 8

اهداف و پرسش‌های پژوهش 11

فرضیه‌های پژوهش 12

تعریف متغیرها و واژه‌های تحقیق 12

خلاصه روش‌ها 14

محدودیت‌های تحقیق 15

 

فصل دوم : بررسی پیشینه پژوهش (ادبیات تحقیق) 17

مقدمه 18

شخصیت 18

تعریف شخصیت 19

نقش وراثت و محیط در شخصیت 24

شخصیت از دیدگاه‌های مختلف 26

روان‌تحلیل‌گری 26

رویکرد روان‌تحلیل‌گری جدید 28

رفتارگرایی 30

دیدگاه‌های یادگیری اجتماعی 32

دیدگاه‌های شناختی 34

دیدگاه‌های سرشتی 35

دیدگاه انسان‌گرایی 35

ابعاد شخصیت 36

تئوری بازداری 38

تئوری انگیختگی 39

تئوری انگیختگی و درون‌گرایی ـ برون‌گرایی 40

برون‌گرایی 41

درون‌گران 41

روان‌رنجورخویی 42

فعالیت خودکار و روان‌رنجورخویی 42

روان‌پریش‌خویی 43

هورمون‌ها و روان‌پریش‌خویی 43

سبک‌های مدیریت و رهبری 43

تعاریف مدیریت 45

تعاریف مدیریت آموزشی 46

تعاریف سبک مدیریت 48

تفاوت بین سبک مدیریت و رفتار مدیریت 49

تئوری‌ها و تحقیقات مربوط به شیوه‌های مختلف مدیریت و رهبری 50

مارچ و سایمون 50

جیمز تامپسون 50

لارنس و لورچ 50

نیومن و وارن 50

چارلز پرو 51

دیوید همپتون 51

تئوری‌ها و تحقیقات مربوط به شیوه‌های رهبری 55

تحقیقات و تئوری‌های یک‌بعدی 56

تحقیقات و تئوری‌های دوبعدی 57

تحقیقات و تئوری‌های سه‌بعدی 57

نظریه تحقیقات شبکه مدیریت 60

سبک 9-1 61

سبک 1-9 61

سبک 1-1 62

سبک 5-5 62

سبک 9-9 62

نظریه امتزاج 63

نظریه نقش مدیر به عنوان سنجاق اتصال 64

نظریات و تحقیقات تانن بام و دارن اسمیت 65

ضوابط تشخیص ماهیت رهبری 65

ضوابط تشخیص ماهیت پیروان 66

ضوابط تشخیص ماهیت موقعیت 66

تئوری سه‌بعدی رهبری ویلیام ردین 67

تئوری هنجاری رهبری (الگوی رهبری مشارکتی) 70

نگرش‌های رهبری 72

علل رهبری 73

الگوی سازش ـ واکنش 73

الگوی جایگزین برای رهبری 74

کشف مجدد تفاوت‌های فردی 75

الگوی پرده مرکب 76

سبک‌های مدیریت هلر 77

تحقیقات و تئوری (جاده ـ مقصد) 78

نظریات و تحقیقات فیدلر درباره‌ی رهبری 80

شیوه مطلوب رهبری از نظر فیدلر 81

ابعاد اصلی رهبری از نظر فیدلر 83

رابطه بین رهبر و پیرو 83

ساخت کار 83

قدرت ناشی از شغل 84

تئوری تکاملی رهبری هرسی و بلانچارد 85

سبک رهبری انتقالی 88

ویژگی‌ها و شیوه‌های رهبران مبادله‌ای 89

ویژگی‌ها و شیوه‌های رهبران انتقالی 89

سبک مدیریت کیفیت فراگیر TQM 90

سبک‌های مدیریت جین هال 90

مدل اقتضایی رهبری میان ـ فرهنگی 91

نظریه گتزلز و گوبا 94

سبک هنجاری 95

سبک شخصی 95

سبک داد و ستدی 96

تحقیقات دانشگاه اوهایو 97

ساخت‌دهی 98

مطالعات هالپین 99

رابطه شخصیت با مدیریت 104

خصوصیات شخصی لازم برای مدیران 106

رهبری در مدیریت 112

وظایف مدیر و رهبر آموزشی 116

مهارت در رهبری 117

مهارت در روابط انسانی 119

مهارت در برقراری روابط گروهی 120

الگوهای برنامه‌ریزی استراتژیک دانشگاهی 121

الگوی کلر 121

الگوی کللند و کینک 122

الگوی بارکر و اسمیت 124

مقایسه سه الگو 126

تفکر همه‌جانبه‌نگر در مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاهی 129

پیچیدگی سیستم دانشگاهی 130

مدیریت مستقل در نظام دانشگاهی 132

مدیریت جزیی از سیستم دانشگاهی 133

حرفه پیچیده مدیریت دانشگاهی 136

مدیریت با کاهش یا مهار پیچیدگی 136

مدیریت برمبنای هدایت 138

مدیریت برمبنای تنظیم 139

 

فصل سوم : روش تحقیق 143

مقدمه 144

روش تحقیق 144

جامعه آماری 145

حجم نمونه و روش نمونه‌گیری 145

روش جمع‌آوری اطلاعات (ابزار پژوهش) 148

پرسشنامه تعیین سبک مدیریت و محاسبه پایایی آن 148

نحوه امتیازبندی و تفسیر نتایج 150

پرسشنامه‌ تعیین سبک رهبری 150

روش نمره‌گذاری پرسشنامه تیپ شخصیتی آیزنک 151

شیوه جمع‌آوری اطلاعات 152

روش تجزیه و تحلیل آماری 153

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده‌ها 154

روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 155

آمار استنباطی 161

رابطه بین خصوصیات شخصی و سبک مدیریت 162

تفاوت خصوصیات شخصیتی و مدیریت افراد درون‌گرا و برون‌گرا 163

تفاوت خصوصیات شخصیتی و مدیریتی افراد متأهل و مجرد 165

تفاوت خصوصیات شخصیتی و مدیریتی باتوجه به مقطع تحصیلی 166

تفاوت خصوصیات شخصیتی و سبک مدیریتی باتوجه به سن 168

تفاوت خصوصیات شخصیتی و سبک مدیریتی باتوجه به تجربه مدیریت 170

 

فصل پنجم : بحث و نتیجه‌گیری 175

مقدمه 176

بحث و نتیجه‌گیری 177

مقایسه نتایج پژوهش با پژوهش‌های قبلی 179

پیشنهادات 183

فهرست منابع 184

منابع فارسی 185

منابع لاتین 188

پیوست‌ها 189

الف) پرسشنامه سبک مدیریت لیکرت 190

ب) پرسشنامه تیپ شخصیتی آیزنک 193

برگه پاسخنامه  198

جدول مربوط به تعیین حجم نمونه کرجسی و مورگان 199

 

فهرست جداول

جدول شماره (2-1) سبک‌های مختلف مدیریت از دیدگاه صاحب‌نظران و گروه‌های تحقیقاتی 53

جدول شماره (2-2) انواع تصمیمات رهبری در مدل ورووم 72

جدول شماره (2-3) مدل هلر در انتخاب سبک‌های مدیریت یک مدل اقتضایی است 77

جدول شماره (2-4) مدل مشروط فیدلر 82

جدول شماره (2-5) مدل اقتضایی رهبری میان ـ فرهنگی 93

جدول شماره (2-6) مقایسه سه الگو در برنامه‌ریزی استراتژیک دانشگاهی 127

جدول شماره (3-1) جدول توزیع فراوانی نمونه انتخابی به تفکیک رشته‌ی تحصیلی 146

جدول شماره (4-1) توزیع فراوانی نمونه  انتخابی به تفکیک مقطع تحصیلی 156

جدول شماره (4-2) توزیع فراوانی نمونه انتخابی به تفکیک وضعیت تأهل 156

جدول شماره (4-3) توزیع فراوانی نمونه انتخابی به تفکیک گروه تحصیلی 157

جدول شماره (4-4) توزیع فراوانی نمونه انتخابی به تفکیک سابقه‌ی خدمت 157

جدول شماره (4-5) توزیع فراوانی نمونه انتخابی به تفکیک سابقه مدیریت  158

جدول شماره (4-6) توزیع فراوانی نمونه انتخابی به تفکیک مدیریت در پست فعلی 158

جدول شماره (4-7) توزیع فراوانی نمونه انتخابی به تفکیک سن مدیران 159

جدول شماره (4-8) توزیع فراوانی نمونه انتخابی به تفکیک تعداد پرسنل 160

جدول شماره (4-9) جدول توصیفی مدیران باتوجه به سطوح چهارگانه لیکرت 161

جدول شماره (4-10) جدول ضریب همبستگی پیرسون در خصوص رابطه خصوصیات شخصیتی و سبک مدیریت 162

جدول شماره (4-11) آماره‌های توصیفی آزمون تی برای زیرمقیاس‌های شخصیتی 163

جدول شماره (4-12) جدول استنباطی آزمون تی برای زیرمقیاس‌های شخصیتی 164

جدول شماره (4-13) آماره‌های توصیفی آزمون تی برای زیرمقیاس‌های سبک مدیریت 164

جدول شماره (4-14) جدول استنباطی آزمون تی برای زیرمقیاس‌های سبک مدیریت 164

جدول شماره (4-15) آماره‌های توصیفی آزمون تی برای زیرمقیاس‌های سبک مدیریتی به تفکیک وضع تأهل 165

جدول شماره (4-16) جدول استنباطی آزمون تی برای زیرمقیاس‌های سبک مدیریت به تفکیک جنسیت 165

جدول شماره (4-17) آماره‌های توصیفی آزمون تی برای زیرمقیاس‌های شخصیتی به تفکیک وضعیت تأهل 166

جدول شماره (4-18) جدول استنباطی آزمون تی برای زیرمقیاس‌های شخصیتی به تفکیک وضعیت تأهل 166

جدول شماره (4-19) جدول تحلیل واریانس یکراهه در زیرمقیاس‌های مدیریتی باتوجه به مقطع تحصیلی 167

جدول شماره (4-20) جدول تحلیل واریانس یکراهه در زیرمقیاس‌های شخصیتی باتوجه به مقطع تحصیلی 167

جدول شماره (4-21) جدول آزمون تعقیبی شفه در زیرمقیاس‌ها (دروغ‌سنجی) باتوجه به مقطع تحصیلی 168

جدول شماره (4-22) جدول تحلیل واریانس یکراهه در زیرمقیاس‌های شخصیتی باتوجه به سن مدیران 169

جدول شماره (4-23) جدول آزمون تعقیبی شفه در زیرمقیاس e (درون‌گرایی ـ برون‌گرایی) باتوجه به سن مدیران169

جدول شماره (4-24) جدول تحلیل واریانس یکراهه در زیرمقیاس‌های سبک مدیریتی باتوجه به سن مدیران 170

جدول شماره (4-25) جدول تحلیل واریانس یکراهه در زیرمقیاس‌های شخصیتی باتوجه به تجربه مدیریت 171

جدول شماره (4-26) جدول آزمون تعقیبی شفه در زیرمقیاس l (دروغ‌سنجی) باتوجه به تجربه مدیریت 171

جدول شماره (4-27) جدول آزمون تعقیبی شفه در زیرمقیاس e (درون‌گرایی ـ برون‌گرایی) باتوجه به تجربه مدیریت 172

جدول شماره (4-28) جدول آزمون تعقیبی شفه در زیرمقیاس p (روان‌پریش‌خویی) باتوجه به تجربه مدیریت 172

جدول شماره (4-29) جدول تحلیل واریانس یکراهه در زیرمقیاس‌های سبک مدیریت باتوجه به تجربه مدیریت 173

جدول شماره (4-30) جدول آزمون تعقیبی شفه در زیرمقیاس‌ آمرانه باتوجه به تجربه مدیریت 173

 

فهرست نمودارها

نمودار شماره (2-1) سبک‌های مدیریت در شبکه مدیریت 61

نمودار شماره (2-2) نقش مدیر به عنوان سنجاق اتصال 64

نمودار شماره (2-3) میزان استفاه مدیر از قدرت در مواجه با زیردستان 66

نمودار شماره (2-4) تئوری سه‌بعدی رهبری 68

نمودار شماره (2-5) رابطه بین متغیرهای رهبری و متغیرهای عوامل موقعیت 79

نمودار شماره (2-6) شیوه‌های اصلی رهبری سازمانی 87

نمودار شماره (2-7) تناسب شیوه‌های رهبر با میزان بلوغ پیروان 88

نمودار شماره (2-8) تحقیقات دانشگاه اوهایو 99

نمودار شماره (2-9) مدل ساخت‌دهی و ملاحظه‌گری در رهبری 100

نمودار شماره (3-1) رابطه بین اندازه نمونه و خطا 147

 

فهرست شکل‌ها

شکل شماره (2-1) نگرش‌های کلی تئوری‌های مدیریت 52

شکل شماره (2-2) سبک‌های سه‌گانه رهبری 94

شکل شماره (2-3) الگوی تحلیلی کلر برای تدوین استراتژی در سازمان‌های علمی 122

شکل شماره (2-4) مجموعه‌ای از برنامه‌های سیستم آموزشی 124

شکل شماره (2-5) الگوی مدیریت درونی برای برنامه‌ریزی نهادی 126

شکل شماره (2-6) مدیریت دانشگاهی همه‌جانبه‌نگر با تأکید بر نوپیدایی‌ها 142

 

  • مقاله رشته گرافیک و معماری با عنوان نقاشی دیواری

    مقاله رشته گرافیک و معماری با عنوان نقاشی دیواری نقاشی نقاشی دیواری سبک های نقاشی تزئینات وابسته به معماری دانلود مقاله رشته گرافیک و معماری با عنوان نقاشی دیواری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی ادراک شده

    مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی ادراک شده کلمات کلیدی : تاریخچه حمایت اجتماعی پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی پیشینه حمایت اجتماعی ادراک شده مبانی نظری حمایت اجتماعی ادراک شده پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی ادراک شده…

  • پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر تعهد و رفتار خریداران در بازاریابی صنعتی

    پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر تعهد و رفتار خریداران در بازاریابی صنعتی پرسشنامه رفتار خریداران پرسشنامه تعهد و رفتار خریداران پرسشنامه عوامل موثر بر تعهد و رفتار خریداران پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر تعهد و رفتار خریداران پرسشنامه بازاریابی صنعتی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 14

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 14 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت خانوادگی دانشجویان 83 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت خانوادگی دانشجویان 83 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هویت خانوادگی پیشینه تحقیق هویت خانوادگی پیشینه داخلی هویت خانوادگی پیشینه خارجی هویت خانوادگی پیشینه پژوهش هویت خانوادگی چارچوب نظری هویت خانوادگی فصل دوم پایان…

  • پروژه درس شبكه‌های كامپیوتری با عنوان پروتكل‌های مسیریابی

    پروژه درس شبكه‌های كامپیوتری با عنوان پروتكل‌های مسیریابی Routing مسیریابی متریك‌های Routing پروتكل‌های مسیریاب الگوریتم‌های Routing پروژه درس شبكه‌های كامپیوتری با عنوان پروتكل‌های مسیریابی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فشار عصبی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فشار عصبی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فشار عصبی مبانی نظری فشار عصبی پیشینه تحقیق فشار عصبی پیشینه داخلی فشار عصبی پیشینه خارجی فشار عصبی پیشینه پژوهش فشار عصبی پیشینه نظری فشار عصبی ادبیات…

  • فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی

    فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی کلمات کلیدی : مبانی نظری استقرار مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه مدیریت دانش در ایران پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت…

  • پیاده سازی روشهای رمزنگاری RNS و مقایسه آنها با هم

    پیاده سازی روشهای رمزنگاری RNS و مقایسه آنها با هم ضرب پیمانه ای ضرب كننده RNS روشهای پیاده سازی ضرب در RNS پیاده سازی روشهای رمزنگاری RNS و مقایسه آنها با هم رمزنگاری RSA دانلود پایان نامه معماری كامپیوتر مقایسه…

  • پاورپوینت بررسی مهندسی روشنایی در محیط کار

    پاورپوینت بررسی مهندسی روشنایی در محیط کار پاورپوینت مهندسی روشنایی در محیط کار مهندسی روشنایی در ارگونومی مزایای روشنایی صنعتی رضایت بخش تئوریهای نور روشنایی، درخشندگی وانعکاس نور پارامتر های لازم برای اندازه گیری شدت روشنایی و درخشندگی انواع سیستم…

  • پاورپوینت فرهنگ و ارتباطات مؤثر

    پاورپوینت فرهنگ و ارتباطات مؤثر پاورپوینت فرهنگ و ارتباطات مؤثر تعریف فرهنگ تعریف جامع فرهنگ فرهنگ سازمانی مفهوم فرهنگ سازمانی ویژگیهای فرهنگ ویژگیهای فرهنگ سازمانی عوامل و اجزاء فرهنگ سازمانی انواع فرهنگ سازمانی ارتباط با مشتری تعریف ارتباط ادراک هاي…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تفکر انتقادی 117 صفحه

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تفکر انتقادی 117 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تفکر انتقادی مبانی نظری تفکر انتقادی پیشینه تحقیق تفکر انتقادی پیشینه داخلی تفکر انتقادی پیشینه خارجی تفکر انتقادی پیشینه پژوهش تفکر انتقادی پیشینه نظری…

  • آثار انتقال سهم الشرکه در شرکتهای تعاونی

    آثار انتقال سهم الشرکه در شرکتهای تعاونی پایان نامه انتقال سهم الشركه انتقال سهم الشركه در شرکت‏های تعاونی آثار انتقال سهم الشركه نسبت به انتقال دهنده آثار انتقال سهم الشركه نسبت به منتقل الیه آثار انتقال سهم الشركه نسبت به…

  • پرسشنامه هراس اجتماعی (SPIN) کانور و همکاران (2000)

    پرسشنامه هراس اجتماعی (SPIN) کانور و همکاران (2000) پرسشنامه هراس اجتماعی پرسشنامه هراس اجتماعی کانور و همکاران پرسشنامه هراس اجتماعی spin روایی و پایایی پرسشنامه هراس اجتماعی کانور تفسیر پرسشنامه هراس اجتماعی کانور دانلود پرسشنامه هراس اجتماعی کانور دانلود پرسشنامه…

  • پاورپوینت پرورش کارکنان در سازمانها

    پاورپوینت پرورش کارکنان در سازمانها پاورپوینت پرورش کارکنان در سازمانها پرورش کارکنان در سازمانها مراحل پرورش نيروي كار موفق اهميت هدف سؤال‌ اصلي‌ در هدفگذاري‌ تعريف هدف دلایل کوتاهی در تعیین و تنظیم اهداف انواع هدف ويژگي هاي هدف گذاري…

  • مبانی نظری بررسی رابطه سیاستهای ارزیابی عملکرد با رضایت شغلی و تمایل به ترک شغل کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان

    مبانی نظری بررسی رابطه سیاستهای ارزیابی عملکرد با رضایت شغلی و تمایل به ترک شغل کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رضايت شغلي تمایل به ترک شغل ارزیابی عملکرد کارکنان سیاست های ارزیابی عملکرد ادراك كاركنان از سیاست های ارزیابی عملکرد…

  • تعیین حداقل فشار امتزاجی با استفاده از روش تحلیلی

    تعیین حداقل فشار امتزاجی با استفاده از روش تحلیلی فشار امتزاجی تزریق گاز به مخزن روش های ازدیاد برداشت دانلود مقاله تعیین حداقل فشار امتزاجی با استفاده از روش تحلیلی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری…

  • بررسی رابطه بین سبک های رهبری مدیران مدارس براساس نظریه لیکرت با رضایت شغلی دبیران

    بررسی رابطه بین سبک های رهبری مدیران مدارس براساس نظریه لیکرت با رضایت شغلی دبیران نظریه لیکرت رضایت شغلی سبک های رهبری رضایت شغلی دبیران سبک رهبری لیکرت سبکهای رهبری مدیران سبکهای رهبری مدیران مدارس رابطه بین سبک های رهبری…

  • بررسی اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران

    بررسی اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران اتوماسیون بهبود فرآیند تصمیم گیری مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی دانلود مقاله مدیریت دانلود مقاله ترجمه شده مدیریت…

  • پرسشنامه تعیین سطح بلوغ فردی، فرآیندی و سازمانی با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه تعیین سطح بلوغ فردی، فرآیندی و سازمانی با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه تعیین سطح بلوغ فردی پرسشنامه تعیین سطح بلوغ فرآیندی پرسشنامه تعیین سطح بلوغ سازمانی پرسشنامه تعیین سطح بلوغ فردی، فرآیندی و سازمانی…

  • انتخاب قانون حاکم بر ماهیت دعوی توسط داوران

    انتخاب قانون حاکم بر ماهیت دعوی توسط داوران داوری تجاری بین المللی پایان نامه داوری تجاری بین المللی قانون حاکم بر ماهیت دعوی انتخاب قانون حاکم بر ماهیت دعوی حقوق فراملی بازرگانی اعمال حقوق فراملی بازرگانی رفتن به سایت اصلی…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی عملکرد شغلی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی عملکرد شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عملکرد شغلی مبانی نظری عملکرد شغلی پیشینه تحقیق عملکرد شغلی پیشینه داخلی عملکرد شغلی پیشینه خارجی عملکرد شغلی پیشینه پژوهش عملکرد شغلی پیشینه نظری عملکرد شغلی ادبیات…

  • ارائه الگوی معین و مناسب و استاندارد برای هزینه های تعمیر و نگهداری ماشینهای کشاورزی

    ارائه الگوی معین و مناسب و استاندارد برای هزینه های تعمیر و نگهداری ماشینهای کشاورزی ماشینهای کشاورزی تعمیر ماشینهای کشاورزی نگهداری ماشینهای کشاورزی هزینه های تعمیر و نگهداری ماشینهای کشاورزی ارائه الگوی معین و مناسب و استاندارد برای هزینه های…

  • درس فرهنگ و تمدن مسلمانان در کشورهای غیر مسلمان

    درس فرهنگ و تمدن مسلمانان در کشورهای غیر مسلمان درس فرهنگ و تمدن مسلمانان در کشورهای غیر مسلمان منتخبی از مقالات ترجمه شده کتاب اقلیتهای مسلمان در جهان (کرمانی) رفتن به سایت اصلی جزوه درس فرهنگ و تمدن مسلمانان در…

  • مقاله رشته ادبیات فارسی،ادبیات عرفانی،ادیان وعرفان با عنوان اصطلاحات سمبلیک ورمزی عرفان

    مقاله رشته ادبیات فارسی،ادبیات عرفانی،ادیان وعرفان با عنوان اصطلاحات سمبلیک ورمزی عرفان مقاله رشته ادبیات فارسی،ادبیات عرفانی،ادیان وعرفان با عنوان اصطلاحات سمبلیک ورمزی عرفان رشته ادبیات فارسی، ادبیات عرفانی،ادیان و عرفان ادبیات فارسی، ادبیات عرفانی، ادیان و عرفان همکاری در…