ارائه مدلی جهت بررسی و اندازه گیری میزان رواج فساد و درجه سلامت سازمان

ارائه مدلی جهت بررسی و اندازه گیری میزان رواج فساد و درجه سلامت سازمان

مولفه های فساد اداری
فساد اداری در شهرداریها
عوامل موثر بر فساد اداری
عوامل موثر بر کاهش فساد اداری
شاخص های اختصاصی سلامت اداری
عوامل سازمانی و مدیریتی موثر بر فساد اداری
بررسی مدل سنجش سلامت و فساد اداری در شهرداری تهران
پایان نامه فساد اداری
پایان نامه در مورد فساد اداری
مدل سنجش سلامت و فساد اداری شهرداری تهران

رفتن به سایت اصلی

این پایان نامه در خصوص فساد اداری می باشد.و در آن به بررسی مدل سنجش سلامت و فساد اداری در شهرداری تهران می پردازیم.همانطور که می دانیم بروز فساد و تأمین سلامت اداری در سازمان‌ها از جمله مسائلی است که هر سازمانی در هر مکان، زمان و با هر ماهیت وجودی(خدماتی، بازرگانی، غیرانتفاعی و…) می‌تواند با آن مواجه باشد و به یکی از مهم‌ترین مسائل سازمان بدل گردد. در این صورت هر سازمانی خواهان شناخت ماهیت بروز این مسأله و از بین بردن آن می‌باشد.

 

 

در این تحقیق که با توجه به هدف آن کاربردی است به بررسی و اندازه‌گیری میزان رواج فساد و درجه‌ی سلامت سازمان با استفاده از مدل سنجش سلامت و فساد سازمانی پرداخته می‌شود.بر اساس مدل سنجش سلامت و فساد اداری جامعه‌ی مورد بررسی ترکیبی از کارکنان، خبرگان، ارباب رجوع شهرداری تهران و شهروندان شهر تهران را تشکیل می‌دهد.

 

 

هدف اصلی این پایان نامه سنجش میزان سلامت اداری در شهرداری تهران از طریق “مدل سنجش سلامت و فساد اداری شهرداری تهران” با در نظر گرفتن یک دپارتمان معرفی شده از سوی ستاد ارتقای سلامت اداری شهرداری تهران و مقایسه‌ی آن با نمره‌ی سلامت و فساد اداری کلی شهرداری تهران

 

 

 

چکیده
در این تحقیق به وضعیت سلامت جامع شهرداری تهران، پرداخته شد. به منظور تحقیق در زمینه‌ی سلامتِ این سازمان از مدلی با دو بعد سلامت اداری که دارای 5 مؤلفه، و فساد اداری که دارای 6 مؤلفه است؛ استفاده گردیده و مورد تحلیل قرار گرفتند؛ با این هدف که نمره‌ی سلامت و فساد اداری به عنوان یکی از پایه‌ای‌ترین اقدامات در جهت مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری، به دست آید. معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه‌ی 7 تهران به عنوان جامعه‌ی هدف در نظر گرفته شد و گروه‌بندی ویژه‌ای با توجه به مدل انتخابی پژوهش‌گر و روش ویژه‌ی سنجش نمره‌ی سلامت و فساد اداری به شرح زیر صورت پذیرفت.

 

 

گروه‌های مورد پرسش در این تحقیق مشتمل بر کارکنان شهرداری، خبرگان آشنا به امور شهرداری، ارباب‌رجوعان به شهرداری که به نحوی از شهرداری خدمت دریافت نموده‌اند و شهروندان تهرانی به عنوان مهم‌ترین مخاطبان این سازمان بزرگ که حتی در صورت عدم مراجعه به این سازمان باز هم از اقدامات آن تأثیر مستقیم می‌گیرند؛ است. از آن‌جا که محقق توان تمام‌شماری در هیچ کدام از گروه‌های مورد پرسش را نداشته با در نظر گرفتن اصول حاکم بر علم آمار و نمونه‌گیری، در گروه کارمندان 200 نمونه، در گروه خبرگان 25 نمونه، در گروه ارباب‌رجوع 150 نمونه و در نهایت در گروه شهروندان 390 نمونه را انتخاب و مورد پرسش قرار داد. 

 

 

براي جمع آوري داده‌ها از پرسش‌نامه و براي تحليل آن‌ها از نرم افزار SPSS و نرم‌افزاری که تحت محیط Access و به منظور سنجش نمره‌ی سلامت و فساد اداری به روش ویژه‌ی مورد استفاده در این تحقیق طراحی شده است، بهره گرفته شد. هم‌چنین محقق به عنوان آزمونی جنبی از آزمون ناپارامتریک تحلیل واریانس فریدمن و آزمون مان- ویتنی و کروسکال- والیس استفاده کرد. يافته‌هاي تحقيق ضمن تأييد تفاوت تأثیر هر یک از مؤلفه‌های فساد در بروز فساد و مؤلفه‌های سلامت در تأمین سلامت اداری، نشان مي‌دهد كه میان نظرات پاسخ‌گويان با توجه به این که در کدام گروه قرار گرفته‌اند تفاوت تأمل‌برانگیزی وجود دارد. هر چند حدس محقق در معناداری و فاحش بودن تفاوت میان تجربه و ادراک از سلامت و فساد اداری در میان گروه‌های پرسش‌شونده رد شد اما نتایج  چه در روش ویژه‌ی سنجش سلامت جامع و چه در آزمون ناپارامتریک مان – ویتنی از مقایسه‌ی نمره و میانگین به دست آمده بیانگر وجود تفاوت در این دو گروه سؤال بوده است که توجه محقق را به خود جلب نمود.

 

 

 

 

 

مقدمه:
بروز فساد اداری در دنیا تا به امروز مورد توجه بسیاری از مسئولین دولتی و غیر دولتی بوده است و از جمله مسائلی بوده که به نظر جمع کثیری از محققان با موضوع توسعه، رابطه‌ی عکس داشته؛ به این معنی که کاهش بروز فساد در افزایش سرعت کشوری در رسیدن به توسعه‌ی انسانی تأثیر مثبت به سزایی داشته است(عباسی و جمال‌پور1390،ص.45). بروز فساد اداری منجر به از بین رفتن حجم منابع مالی و انسانی قابل توجهی شده و به طرز چشم‌گیری کارایی و اثربخشی سازمان‌ها را دچار نوسان نموده است. به همین دلیل، بسیاری از سازمان‌ها نسبت به ارائه‌ی روش‌ها و مدل‌هایی برای نحوه‌ی سنجش میزان رواج فساد در دنیا و سازمان‌ها اقدامات گسترده‌ای نموده‌اند و روش‌های خاص خود را با دیدگاه‌های متفاوت بنا نهاده‌اند. 

 

 

 

هر کدام از این سازمان‌ها نیز روش خود را بارها مورد آزمون قرار داده است؛ هم‌چنین روش خود را در کشورهای بسیاری مورد سنجش داده‌اند به گونه‌ای که امروزه روش خاص این سازمان‌ها و اطلاعاتی که از سنجش‌های خود در سطح بین‌الملل انتشار می‌دهند به منبع مهمی برای آشنایی با وضعیت کلی سلامت و فساد یک کشور بدل گشته است. از جمله مهم‌ترین این سازمان‌ها می‌توان به سازمان شفافیت بین‌الملل  و بانک جهانی  اشاره نمود که آمار انتشار یافته از سوی این دو سازمان به نوعی به یکی از اسناد مهم در شناخت وضعیت کلی یک کشور بدل گشته است.

 

 

با توجه به  این که شهرداری تهران در چندی از  تحقیقات پیشین در رابطه با فساد مورد توجه محققان قرار گرفته است و هم‌چنین، توجه ویژه‌ی این سازمان برای آشنایی با میزان سلامت و فساد خود و انجام پروژه‌ای در این زمینه و از دیگر سو استناد به این موضوع که در سامانه‌ی ثبت شکایات سازمان بازرسی کل کشور، بالا بودن تعداد شکایات از شهرداری تهران بسیار چشم‌گیر است، می‌توان گفت که  شهرداری تهران به مسأله‌ی فساد اداری دچار بوده و نیازمند شناخت بهتر از این موضوع و بهبود وضعیت خود می‌باشد.

 

 

 

 

 

 

فهرست:
چکیده:    د‌

فصل اول:     1
1-1-مقدمه:    2
1-2-مسأله‌ی اصلی تحقیق:    4
1-3-بیان مسأله:    4
1-4-ضرورت تحقیق:    5
1-5-اهداف تحقیق:    16
1-5-1- هدف اصلی:    16
1-5-2- اهداف فرعی:    16
1-6-روش انجام تحقیق:    17
پیاز فرایند پژوهش:    18
1-7-فرضیه‌های تحقیق:    19
1-8-جامعه‌ی آماری:    19
1-9-تعریف واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی طرح:    20

 

 

فصل دوم    25
2-1- مقدمه:    26
2-2-  مفاهیم و تعاریف:    27
2-2-1- مفاهیم و تعاریف فساد:    28
2-2-2-1-  انواع فساد:    31
2-2-2-2- فصل مشترک مباحث مربوط به فساد    35
2-2-2-  مفاهیم و تعاریف سلامت:    37
2-2-2- 1- سطوح و دسته‌بندی تعاریف سلامت:    40
2-2-2-2-   تعاریف سلبی سلامت:    41
2-2- 2-3- تعاریف ایجابی سلامت:    41
2-3-جمع‌بندی تعاریف:    47
2-4- گزاره‌های سلامت و فساد:    48
2-4-1- نظریه‌های موجود در فساد:    48
2-4-1-1- نظریه‌ی سیب بد:    50
2-4-1-2- نظریه‌ی رهایی اخلاقی:    51
2-4-1-3- نظریه‌ی کنش بوردیو: تحلیل رغبت    52
2-4-1-4- نظریه‌ی موازنه‌ی هزینه‌ها و پاداش‌های مورد انتظار فساد(رویکرد انتخاب عمومی):    53
2-4-1-5- نظریه‌ی فرهنگی‌هافستند:    54
2-4-1-6- نظریه‌ی فرهنگ سازمانی:    56
2-4-1-7- نظریه‌ی سلامت سلزنیک:    57
2-4-1-8- نظریه سلامت ماروین بروان:    58
2-4-2- روش‌های سنجش سلامت و فساد:    59
2-4-2-1- روش‌های سنجش فساد    60
2-4-2-2- روش‌های سنجش سلامت:    65
2-5- جمع‌بندی پژوهش‌های داخلی و خارجی:    74
2-5-1- تجزیه و تحلیل پژوهش‌های داخلی:    112
2-5-2-  تجزیه و تحلیل پژوهش‌های خارجی:    114
2-6- مدل مفهومی برآمده از پژوهش‌های پیشین و نتیجه‌گیری:    119

 

فصل سوم    122
3-1- مقدمه:    122
3-2- روش تحقیق:    123
3-3- جامعه‌ی مورد مطالعه:    124
3-4- نمونه‌ی آماری و روش نمونه‌گیری:    124
3-5- روش‌های گردآوری اطلاعات:    126
3-5-1- مطالعات کتابخانه‌ای:    126
3-5-2- مطالعات میدانی:    127
3-5-3- طیف لیکرت:    142
3-5-4- دو گزینه‌ای:    142
3-6- پایایی و روایی ابزار    142
3-6-1- پایایی    142
بررسی پایایی متغیرهای فساد:    143
3-6-2- روایی:    145
3-6-2-1- روایی سازه:    145
3-7- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات:    146
تجزيه و تحليل واريانس فريدمن آزمون جنبی:    153
آزمون Uمان- ‌ویتنی:    154
آزمون کروسکال-  والیس:    154
3-8- جمع‌بندی و نتیجه‌گیری:    155

 

فصل چهارم    156
4-1- مقدمه:    157
4-2- بررسی آمار توصیفی:    157
4-3- بررسی آمار استنباطی:    184
4-3-1- تجزیه و تحلیل ابعاد سلامت و فساد:    184
4-3-1-1- محاسبه‌ی نمره‌ی مؤلفه‌های ابعاد فساد و سلامت:    185
4-3-1-2- تجزیه و تحلیل مؤلفه‌های بعد‌های سلامت و فساد اداری:    196
4-3-2- تجزیه و تحلیل واریانس فریدمن:    197
4-3-2-1- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های فساد در گروه کارکنان    198
4-3-2-2- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های فساد در گروه خبرگان    199
4-3-2-3- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های فساد در گروه ارباب‌رجوع    201
4-3-2-4- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های فساد در گروه شهروندان    202
4-3-2-5- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های سلامت در گروه کارکنان    203
4-3-2-6- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های سلامت در گروه خبرگان    205
4-3-2-7- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های سلامت در گروه ارباب‌رجوع    207
4-3-2-8- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های سلامت در گروه شهروندان    208
4-3-2- 9- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن بعد سلامت و فساد اداری در گروه‌های 4 گانه:    209
4-3-3- آزمون کروسکال والیس:    210
4-3-3-1- مقایسه‌ی میانگین 4 گروه در مورد فساد و سلامت:    210
4-4- جمع‌بندی و نتیجه‌گیری:    212

 

فصل پنجم    2145-1- مقدمه    215
5-2-1- بررسی نمره‌ی سلامت و فساد اداری در مدل سلامت جامع اداری    217
5-2-2- بررسی رتبه‌ی مؤلفه‌های ابعاد سلامت و فساد اداری در مدل سلامت جامع اداری    224
5-2-3- بررسی تفاوت نمرات ادراک و تجربه در سلامت و فساد اداری    227
5-3- بحث درباره‌ی نتایج    232
5-4- پيشنهادها بر مبناي يافته‌هاي تحقيق    233
5-5- پيشنهادها براي پژوهشهاي آتی    244
5-6- محدودیت‌های این تحقیق    245

فهرست منابع و مآخذ:    248

 

پیوست‌ها:    258
پیوست شماره‌ی 1: پرسش‌نامه‌ی کارمندان (تجربه)    258
پیوست شماره‌ی 2: پرسش‌نامه کارکنان ادراک    263
پیوست شماره‌ی 3: پرسش‌نامه‌ی خبرگان    268
پیوست شماره‌ی 4: پرسش‌نامه‌ی ارباب‌رجوع    273
پیوست شماره‌ی 5: پرسش‌نامه‌ی شهروندان    277

 

 

فهرست جداول:
جدول ۱: قوانین مربوط به سلامت و فساد اداری    4
جدول ۲: ارزيابي پاسخگويان از ميزان فساد در برخي از سازمان‌ها (584=N)    9
جدول ۳: شاخص‌ها و متغیرهای مربوط به مفهوم فساد    16
جدول 4: شاخص‌ها و متغیرهای مفهوم سلامت    17
جدول ۵: مروری اجمالی بر تحقیق‌های داخلی    56
جدول ۶: مروری اجمالی بر تحقیق‌های خارجی    73
جدول ۷: متغیرها و سؤالات آن‌ها(بخش ادراک)    91
جدول ۸: متغیرها و سؤالات آن‌ها(بخش تجربه)    95
جدول ۹: نمره آلفای کرونباخ سؤالات مربوط به ادراک و تجربه فساد و سلامت    100
جدول ۱۰: نمره آلفای کرونباخ متغیرهای فساد    100
جدول ۱۱: نمره آلفای کرونباخ متغیرهای سلامت    101
جدول ۱۲: مثالی از سنجش چندمعیاره فساد بر اساس ادراک و تجربه‌ی فساد شهروندان    107
جدول ۱۳: نوع شاخص‌هایی پرسیده شده از هر گروه    108
جدول ۱۴: بررسی فراوانی مؤلفه جنسیت در میان گروه‌های پرسش‌شونده    111
جدول ۱۵: بررسی توصیفی تحصیلات در گروه‌های مورد پرسش    112
جدول ۱۶: فراوانی پاسخ‌ها به میزان سلامت و فساد معاونت هماهنگی و امور مناطق    118
جدول ۱۷: فراوانی پاسخ‌ها میزان سلامت و فساد معاونت مالی و اقتصاد شهری    118
جدول ۱۸: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد معاونت فنی و عمرانی    119
جدول ۱۹: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد معاونت خدمات شهری    119
جدول ۲۰: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد معاونت حمل و نقل و ترافیک    120
جدول ۲۱: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد معاونت شهرسازی و معماری    120
جدول ۲۲: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد معاونت برنامه‌ریزی و توسعه و امور شوراها    121
جدول ۲۳: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد معاونت امور اجتماعی و فرهنگی    121
جدول ۲۴: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد معاونت منابع انسانی    122
جدول ۲۵: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد سامانه مدیریت شهری 137    122
جدول ۲۶: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد مرکز نظارت همگانی 1888    123
جدول ۲۷: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد شورایاری‌های شهر تهران    123
جدول ۲۸: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد حراست کل شهرداری تهران    124
جدول ۲۹: فراوانی پاسخ‌های از نظر خبرگان در مورد اولویت دار بودن مسأله‌ی فساد(25=n)    125
جدول ۳۰: فراوانی پاسخ‌ها از نظر ارباب‌رجوع در مورد عدم رواج فساد در شهرداری تهران(150=n)    126
جدول ۳۱: فراوانی پاسخ‌ها از نظر شهروندان در مورد رواج مصادیق فساد در شهرداری تهران(390=n)    127
جدول ۳۲: فراوانی پاسخ‌ها از نظر کارمندان در مورد رواج مصادیق فساد در شهرداری تهران(200=n)    128
جدول ۳۳: فراوانی پاسخ‌های شهروندان در مورد درخواست و پرداخت رشوه در شهرداری تهران(390=n)    132
جدول ۳۴: فراوانی پاسخ‌های شهروندان در مورد شناخت فرد رشوه‌دهنده به شهرداری تهران(390=n)    132
جدول ۳۵: نمره سلامت و فساد اداری و نمره‌ی سلامت جامع    135
جدول ۳۶: جدول اطلاعات آماری برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی فساد در گروه کارکنان    136
جدول ۳۷: نتایج آزمون مان- ویتنی (U) برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی فساد در گروه کارکنان    136
جدول ۳۸: جدول اطلاعات آماری برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی سلامت در گروه کارکنان    136
جدول ۳۹: نتایج آزمون مان- ویتنی (U) برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی سلامت در گروه کارکنان    137
جدول ۴۰: جدول اطلاعات آماری برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی فساد در گروه ارباب‌رجوع    137
جدول ۴۱: نتایج آزمون مان- ویتنی (U)  برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی فساد در گروه ارباب‌رجوع    137
جدول 42: جدول اطلاعات آماری برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی سلامت در گروه ارباب‌رجوع    138
جدول ۴۳: نتایج آزمون مان- ویتنی (U)  برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی سلامت در گروه ارباب‌رجوع    138
جدول ۴۴: جدول اطلاعات آماری برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی فساد در گروه شهروندان    138
جدول ۴۵: نتایج آزمون مان- ویتنی (U)  برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی فساد در گروه شهروندان    138
جدول ۴۶: جدول اطلاعات آماری برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی سلامت در گروه شهروندان    139
جدول ۴۷: نتایج آزمون مان- ویتنی (U) برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی سلامت در گروه شهروندان    139
جدول ۴۸: نمره‌‌های مؤلفه‌های بعد‌های سلامت و فساد اداری    141
جدول ۴۹: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های فساد اداری از نظر گروه کارکنان در آزمون فریدمن    142
جدول ۵۰: معني داري آزمون فريدمن    143
جدول ۵۱: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های فساد اداری از نظر گروه خبرگان در آزمون فریدمن    143
جدول ۵۲: معني‌داري آزمون فريدمن    144
جدول ۵۳: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های فساد اداری از نظر گروه ارباب‌رجوع در آزمون فریدمن    144
جدول ۵۴: معني‌داري آزمون فريدمن    144
جدول ۵۵: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های فساد اداری از نظر گروه شهروندان در آزمون فریدمن    146
جدول ۵۶: معني‌داري آزمون فريدمن    146
جدول ۵۷: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های سلامت اداری از نظر گروه کارکنان در آزمون فریدمن    147
جدول ۵۸: معني‌داري آزمون فريدمن    147
جدول ۵۹: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های سلامت اداری از نظر گروه خبرگان در آزمون فریدمن    148
جدول ۶۰: عدم معني‌داري آزمون فريدمن    148
جدول ۶۱: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های سلامت اداری از نظر گروه ارباب‌رجوع در آزمون فریدمن    148
جدول ۶۲: معني‌داري آزمون فريدمن    149
جدول ۶۳: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های سلامت اداری از نظر گروه شهروندان در آزمون فریدمن    149
جدول ۶۴: معني‌داري آزمون فريدمن    149
جدول 65: جدول رتبه‌ها    151
جدول 66: نتایج آزمون کروسکال والیس    151
جدول ۶۷: بررسی فرضیه‌های تحقیق    155
جدول ۶۸: میزان فساد در برخی از سازمان‌ها(584=N)    159
جدول ۶۹: نمره‌ی مؤلفه‌های سلامت و فساد اداری به تفکیک    161
جدول ۷۰: نمره‌ی سلامت و فساد اداری به تفکیک ادراک و تجربه‌ی گروه‌های پرسش‌شونده    163
جدول ۷۱: مقایسه نمره‌ی دو شاخص CPI و BPI در سال 2011    165

 

 

 

فهرست نمودارها و اشکال:
نمودار 1: روند  نمره و رتبه ایران در (CPI) شاخص سازمان شفافیت بینالمل    7
نمودار2: نمره‌ی فساد بر اساس آمار بانک جهانی    8
نمودار 3: شکل رهایی اخلاقی و فرایند منتهی به فساد    38
نمودار4: وضعیت فساد به صورت نموداری    40
نمودار 5: معبد سلامت TI    50
نمودار 6: مدل سنجش سلامت/فساد دکتر بازرگانی و همکاران    54
نمودار 7: مدل سنجش سلامت اداری شورای دستگاه‌های نظارتی    55
نمودار 8: پراکندگی سطوح مطالعات و پژوهش‌ها    79
نمودار 9: متغیر وابسته در پژوهش‌های ذکر شده در ادبیات داخلی    79
نمودار 10: نمودار فراوانی ابعاد پژوهشی در رابطه با موضوع سلامت و فساد    80
نمودار 11: فراوانی سطوح تحلیل در ادبیات خارجی    81
نمودار 12: فراوانی موضوعات اصلی پژوهش در ادبیات خارجی    81
نمودار13: مدل مفهومی تحقیق    85
نمودار 14: جنسیت در میان گروه‌های مورد سؤال    112
نمودار 15: تحصیلات در گروه‌های مورد سؤال    114
نمودار16: نمودار میله‌ای توزیع سنی پاسخ‌دهندگان گروه کارمندان    115
نمودار17: نمودار میله‌ای توزیع سنی پاسخ‌دهندگان در گروه خبرگان    115
نمودار 18: نمودار میله‌ای توزیع سنی پاسخ‌دهندگان در گروه ارباب‌رجوع    116
نمودار19: نمودار میله‌ای توزیع سنی پاسخ‌دهندگان در گروه شهروندان    117
نمودار 20: نمودار میله‌ای فراوانی نظر خبرگان در اولویت مسأله‌ی فساد در شهرداری تهران    125
نمودار 21: نمودار میله‌ای فراوانی نظر ارباب‌رجوع در عدم رواج فساد در شهرداری تهران    126
نمودار 22: نمودار میله‌ای فراوانی نظر شهروندان در مورد رواج مصادیق فساد در شهرداری تهران    127
نمودار 23: نمودار میله‌ای فراوانی نظر کارمندان در مورد ادراک شهروندان از رواج فساد در شهرداری تهران    129
نمودار24: تعداد دفعات پرداخت رشوه از سوی ارباب‌رجوع (150=n)    130
نمودار25: نمودار مجموع رشوه‌های پرداخت شده از سوی ارباب‌رجوع    131
نمودار 26: نمودار درصد شناخت شهروندان از رشوه‌دهنده به شهرداری تهران    132
نمودار27: فضای سلامت و فساد    157
نمودار 28: فضای سلامت/ فساد در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه‌ی 7 شهرداری تهران    157
نمودار 29: نمره‌ی ایران در شاخص CPI منتشر شده توسط سازمان شفافیت بین‌الملل (نمرات از 10-0)    158

 

 

 

شکل 1: مدل سلامت ماروین بروان    44
شکل 2: تصویر صفحه‌ی ورود اطلاعات پرسشنامه به نرم‌افزار ویژه‌ی سنجش سلامت و فساد اداری    134
شکل 3: تصویر صفحه‌ی محاسبات خودکار Tij در نرم‌افزار ویژه‌ی سنجش سلامت و فساد اداری    134
شکل 4: تصویر صفحه‌ی خروجی در نرم‌افزار ویژه‌ی سنجش سلامت و فساد اداری    135


 

  • طنز و طنزپردازی در فرهنگ ایران زمین

    طنز و طنزپردازی در فرهنگ ایران زمین طنز و طنز پردازی در فرهنگ ایران زمین طنز طنزپردازی گل آقا نمایش های طنز رادیویی دانلود مقالات رشته ادبیات دانلود مقالات ادبیات طنز پردازی در فرهنگ ایران طنز پردازی در ایران رفتن…

  • پروپوزال پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی

    پروپوزال پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی کلمات کلیدی : پروپوزال مدیریت دانش دانلود پروپوزال مدیریت دانش نمونه پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال در مورد مديريت دانش دانلود نمونه پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی…

  • پروپوزال بررسی رابطه ارزیابی عملکرد بر مبنای رویکرد اقتصادی و چرخه تبدیل وجه نقد

    پروپوزال بررسی رابطه ارزیابی عملکرد بر مبنای رویکرد اقتصادی و چرخه تبدیل وجه نقد پروپوزال مدیریت سرمایه در گردش پروپوزال چرخه تبدیل وجه نقد تاثیر مدیریت سرمایه در گردش برسودآوری پروپوزال عملکرد مالی ارزیابی عملکرد بر مبنای رویکرد اقتصادی ارزیابی…

  • گزارش کارآموزی رشته مهندسی برق بررسی سیستم های برق فشار قوی شرکت سفیر سپید

    گزارش کارآموزی رشته مهندسی برق بررسی سیستم های برق فشار قوی شرکت سفیر سپید برق فشار قوی سیستم های برق فشار قوی بررسی سیستم های برق فشار قوی شرکت سفیر سپید گزارش کارآموزی رشته برق دانلود گزارش کارآموزی رشته برق…

  • بررسی روش جت گروتینگ و چگونگی نقش آن در بهسازی خاک

    بررسی روش جت گروتینگ و چگونگی نقش آن در بهسازی خاک تزریق با فشار بالا جت گروتینگ جت گروتینگ چیست اجرای جت گروتینگ انواع تزریق در خاک بررسی روش جت گروتینگ نقش جت گروتینگ در بهسازی خاک رفتن به سایت…

  • ارتباط‌گرایی به سوی الگوی جدید یادگیری در سازمان‌ها و مؤسسه‌ها با تأکید بر نیروی انتظامی

    ارتباط‌گرایی به سوی الگوی جدید یادگیری در سازمان‌ها و مؤسسه‌ها با تأکید بر نیروی انتظامی ارتباط‌گرایی شبکه‌سازی مدیریت دانش دانش ارتباطی یادگیری سازمانی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز…

  • پرسشنامه مقیاس تجدید نظر شده شدت لکنت کودکان ویراش سوم

    پرسشنامه مقیاس تجدید نظر شده شدت لکنت کودکان ویراش سوم کلمات کلیدی : پرسشنامه لکنت زبان پرسشنامه لکنت زبان کودکان دانلود پرسشنامه لکنت زبان مقیاس تجدید نظر شده شدت لکنت کودکان پرسشنامه تجدید نظر شده شدت لکنت کودکان پرسشنامه شدت…

  • پرسشنامه ارزیابی ارتباط سرمایه اجتماعی با تسهیم دانش در کارکنان

    پرسشنامه ارزیابی ارتباط سرمایه اجتماعی با تسهیم دانش در کارکنان کلمات کلیدی : پرسشنامه تسهیم دانش پرسشنامه سرمایه اجتماعی پرسشنامه ابعاد تسهیم دانش پرسشنامه ابعاد سرمایه اجتماعی پرسشنامه رابطه سرمایه اجتماعی با تسهیم دانش پرسشنامه تسهیم دانش در کارکنان اداره ثبت…

  • بررسی ماهیت و آثار فقهی و حقوقی شرط فاسخ

    بررسی ماهیت و آثار فقهی و حقوقی شرط فاسخ بیع شرط تعلیق در منشأ فسخ معلّق ضمن عقد شرط فاسخ در حقوق ایران شرط فاسخ در حقوق فرانسه شرط فاسخ در قراردادها شرط فاسخ در قانون مدنی شرط فاسخ در…

  • مقاله رشته ادبیات فارسی،ادبیات عرفانی،ادیان وعرفان با عنوان اصطلاحات سمبلیک ورمزی عرفان

    مقاله رشته ادبیات فارسی،ادبیات عرفانی،ادیان وعرفان با عنوان اصطلاحات سمبلیک ورمزی عرفان مقاله رشته ادبیات فارسی،ادبیات عرفانی،ادیان وعرفان با عنوان اصطلاحات سمبلیک ورمزی عرفان رشته ادبیات فارسی، ادبیات عرفانی،ادیان و عرفان ادبیات فارسی، ادبیات عرفانی، ادیان و عرفان همکاری در…

  • پروپوزال پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در سازمان

    پروپوزال پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در سازمان کلمات کلیدی : پروپوزال مدیریت دانش دانلود پروپوزال مدیریت دانش نمونه پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال در مورد مديريت دانش دانلود نمونه پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال مدیریت دانش در سازمان پروپوزال استقرار…

  • پروپوزال ارائه یک مدل جهت اندازه گیری پایداری زنجیره تامین

    پروپوزال ارائه یک مدل جهت اندازه گیری پایداری زنجیره تامین زنجیره تامین پایدار عملکرد زنجیره تامین پایداری زنجیره تامین توانمندسازهای زنجیره تامین اندازه گیری پایداری زنجیره تامین شاخص های عملکرد زنجیره تامین مدیریت زنجیره تامین پایدار و ضرورت بررسی آن…

  • ارتباط میان كیفیت خدمات و رضایت مشتری

    ارتباط میان كیفیت خدمات و رضایت مشتری شاخص‌ها تعیین كننده كیفیت خدمات ارائه شده به مشتری عوامل بحران كیفیت خدمات از نقطه نظر مشتری شاخص‌های تعیین رضایت مشتری دانلود مقاله ارتباط میان كیفیت خدمات و رضایت مشتری سیستم همکاری در…

  • مبانی نظری و پیشینه هوش هیجانی 55 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه هوش هیجانی 55 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق هوش هیجانی پیشینه خارجی هوش هیجانی پیشینه در مورد هوش هیجانی پیشینه پژوهشی هوش هیجانی پیشینه داخلی هوش هیجانی پیشینه نظری هوش هیجانی مبانی نظری هوش هیجانی…

  • ماهیت معامله اعضا بدن انسان در حقوق ایران

    ماهیت معامله اعضا بدن انسان در حقوق ایران معامله اعضای بدن تحقیق در مورد معامله اعضای بدن ماهیت معامله اعضا بدن انسان معامله اعضاء بدن انسان در حقوق ايران معامله اعضاء بدن انسان و ماده 10 قانون مدني معامله اعضاء…

  • شناسایی کاراکترهای دستنویس، برپایه شبکه LVQ

    شناسایی کاراکترهای دستنویس، برپایه شبکه LVQ شبکه LVQ شبکه های عصبی تشخیص کاراکترهای دستنویس شناسایی کاراکترهای دستنویس، برپایه شبکه LVQ دانلود پروژه درس شبکه های عصبی دانلود سمینار کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار دانلود سمینار ارشد نرم افزار رفتن به…

  • تشریح کدهای ماکزیمال، گلد و کازامی و نحوه تولید آنها در سیستم CDMA

    تشریح کدهای ماکزیمال، گلد و کازامی و نحوه تولید آنها در سیستم CDMA کدهای CDMA دسترسی به کانال دسترسی چندگانه با تقسیم کد سیستمهای دستیابی چندگانه تقسیم کد تشریح کدهای ماکزیمال، گلد و کازامی و نحوه تولید آنها در سیستم…

  • پیش نیازهای ضروری جهت بهبود هوش سازمانی

    پیش نیازهای ضروری جهت بهبود هوش سازمانی کلمات کلیدی : اجزای هوش سازمانی بهبود هوش سازمانی پایان نامه هوش سازمانی رویکردهای هوش سازمانی ماهیت سازمان های هوشمند ابزار سنجش هوش سازمانی پیش نیازهای بهبود هوش سازمانی مدل های نظری جهت…

  • تاثیر مدیریت دانش در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری

    تاثیر مدیریت دانش در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت دانش مدیریت ارتباط با مشتری موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری عوامل موفقیت در پیاده سازی CRM عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری پیاده سازی موفق مدیریت ارتباط با…

  • پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان منابع انسانی

    پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان منابع انسانی کارمندیابی منابع انسانی نظام ارزیابی عملكرد مدیریت منابع انسانی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان منابع انسانی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت رسانه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت رسانه مبانی نظری مدیریت رسانه ادبیات نظری مدیریت رسانه چارچوب نظری مدیریت رسانه فصل دوم پایان نامه مدیریت رسانه دانلود مبانی نظری مدیریت رسانه پیشینه مدیریت رسانه پیشینه تحقیق مدیریت رسانه پیشینه داخلی مدیریت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق زیرساختهای ضروری و عوامل موفقیت مدیریت دانش

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق زیرساختهای ضروری و عوامل موفقیت مدیریت دانش مبانی نظری عوامل موفقیت مدیریت دانش دانلود مبانی نظری عوامل موفقیت مدیریت دانش پیشینه تحقیق عوامل موفقیت مدیریت دانش ادبیات نظری عوامل موفقیت مدیریت دانش فصل دوم پایان…

  • ابزار های برشی با لایه مقاوم در برابر فرسایش و روش های مشابه سازی آن ها

    ابزار های برشی با لایه مقاوم در برابر فرسایش و روش های مشابه سازی آن ها فرسایش ابزار های برشی ماشین کاری فلزات روش های مشابه سازی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ادبیات فارسی نقد فروغ فرخزاد با تکیه بر ناگفته هایی از زندگی ، اندیشه و آثار او

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ادبیات فارسی نقد فروغ فرخزاد با تکیه بر ناگفته هایی از زندگی ، اندیشه و آثار او پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ادبیات فارسی نقد فروغ فرخزاد با تکیه بر ناگفته هایی از زندگی ،…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی 51 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی 51 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه یادگیری الکترونیکی مبانی نظری یادگیری الکترونیکی پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی پیشینه داخلی یادگیری الکترونیکی پیشینه خارجی یادگیری الکترونیکی پیشینه پژوهش یادگیری الکترونیکی پیشینه نظری…